• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

Mina föräldrar gjorde väldigt mycket fel och konstiga saker under min barndom och uppväxt, men de var emellanåt bra föräldrar också - framförallt min mamma. För mig har det hjälpt att inse att de bara var människor, de också. (Som tur var hade jag en riktig trygghetsklippa i min mormor.) Men nu är de döda så jag kan inte ställa dem till svars eller något. Bara försöka vara en så bra förälder jag kan för mina barn ... trots att jag bara är människa

• BrudSommar2006

Jag känner inte för att ställa mina föräldrar till svars i vilket fall men jag har många gånger undrat hur de tänker! Hur kunde de t ex proppa i ett överviktigt barn bullar, saft, godis, chips och läsk varje dag och bara fortsätta med det även när skolläkaren sade ifrån för att "barn måste ju äta ordentligt när de växer"? Det är bara en tanke jag fortfarande retar mig på, jag har många fler!

• BrudSommar2006

Cicci, jag tror att det kan fungera jättebra, jag som har stor mage skulle tycka att det var skönare med något lite bredare men du är ju så liten och det viktiga är ju dessutom stödet det ger och inte bredden antar jag. Det är ju ingen större kostnad heller så det är väl bara att slå till tycker jag!

Har BM hört av sig än? Har du kollat så att de inte stänger tidigt på fredagar innan du har hunnit få hjälp? Kan du inte gå dit på väg hem annars så kan de inte undvika dig?

• Bröllopstokiig

Japp BM har hört av sig!
    Nytt recept skickas idag, men jag måste köpa 100 tabletter i stället för 30, men det var inte så stor skillnad i priset.
    Så nu är det löst...
    Kollade vad jag får göra etc, hmmmmmm, inte mycket. Får inte ens fortsätta med vattengympan Inte ens gå dit och flyta och göra profylaxen! Jävla skit! Det är för infektionsrisken tror jag.... Sen sa hon att hon ser mycket alvarligt på detta! Hmmmm Tror fortfarande inte att jag har fattat

• BrudSommar2006

Men så bra att du fått nytt recept, har hon kollat nu då att hon skickat något som faktiskt kommer att gå att få tag på? Eller är det samma sak, bara i större förpackning du får?

Är det din vanliga BM som sjukskriver och som gör gyn koll och allt? Tror inte att min BM gör sånt utan då får man nog remiss till läkare som finns på plats en gång i veckan. Tror jag i alla fall, nu har ju varken gyn koll eller sjukskrivning varit aktuellt för mig men så har jag uppfattat det.

Jag tror också att det är infektionsrisken hon tänker på, man får ju inte ens bada badkar hemma eller på BB när slemproppen gått i väntan på att förlossningen ska sätta igång. Tror att det är sittdusch som gäller på förlossningen t ex om man vill prova för smärtlindringens skull i början. Fick du veta om slemproppen möjligen kommer att återhämta sig?

Synd på vattengympan då, du verkade ju tycka att det var så bra. Antar att du ska röra dig så lite som möjligt i övrigt också. Bäst att du gör som hon säger och skyndar på att hämta ut medicinen då annars finns ju risken att du blir inlagd och får ligga på sjukhus och vänta tills det är dags, det hör man ju talas om ibland när det är risk för för tidig födsel.

• mugglesfan

Underbar blogg AM - jag skrattade och fnissade högt här på jobbet! Jag gillade speciellt den nya hantverkarmetoden "Rebuilding by keeping away" och bantningsmetoden - precis min humor!!!

• Liten med Mindre

Oj, Cicci - det blir lååånga veckor när du inget får göra. Samtidigt kan jag inte låta bli att önska att du får många såna veckor...

Nu har jag hunnit med långlunch med kompis och 9 månaders bebis. :) Verkligen en gullunge! Fast jag inser raskt att jag får lägga in ett kol på att träna ryggen och armarna. Blev matt bara av att hålla lilltjejen på väg ner i hissen. Tänk att då att bära varje dag...

Bättre motivation är nog svår att få - träning du har glädje av.

• Bröllopstokiig

BS: Nej det är inte hon som skickar inte recepten, det är en läkare jag har träffat på mvc. Jag kommer få samma sort, det fanns på vissa ställen i storpack! Så säg till om ni behöver
    Vissa säger att det är ok att bada om inte vattnet har gått, men men detta är för inferktionsrisken iaf.
    Nästa vecka ska vi se hur det ser ut, så i så fall kanske jag kan få börja gå igen.
    Jag har läst på nätet att slemmisen kan byggas upp, men jag vet inte...

Ja ja, nu inväntar jag nästa besök på onsdag, så får vi se vad de säger...
    Maken blev förrästen sur bara för att jag hittade ett anant bälte, han blev nog besivken på att jag inte gillade det han hade varit och köpt och tilloch med slagit in som paket, stackaren, så nu funderar jag på att behålla det fast köpa mindre storlek bara....

• mugglesfan

Cicci: jag har sett dig på bild i nya Vi Föräldrar - Gravid-tidningen! Ditt rödvinsproveri

Vad tråkigt att du inte får gå kvar på vattengympan, shit att det skulle gå såhär. Hoppas att proppen bygger upp sig igen och att du går fulltid ut!

Nu är det 20 min kvar tills jag blir upphämtad av maken och vi styr kosan mot Fjällbacka och Väderöarna. Ska bli grymt skönt att komma bort och få mysa bara vi två!

Svar på tråden När märker man av det?