• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Bröllopstokiig

ja just det, inte så snygg bild bara Muggles. Jag hade ingen aning om att det var ett reportage de skulle göra, trodde det bara var en kul grej att man skulle träffas...kanske hade piffat mig lite annars

Skönt med en mys helg! Ha det riktigt skönt!

• mugglesfan

BS: jag förstår vad du menar med dina föräldrar. Man kan verkligen undra hur de tänkte när tom läkaren sa till dem. Jag har en kompis som är grovt överviktig och under hennes uppväxt tillbringade hon mkt tid hos sin mormor (för det var problem med mammans nya man som inte var snäll mot min kompis) och mormodern öste verkligen i henne bullar och sånt varje dag. Och idag väger hon nästan dubbelt så mkt som jag fast vi är lika långa... Men i det fallet tror jag det var mormoderns sätt att "ta hand om henne", att trösta henne liksom, men det blev så fel.

Min mamma var jättebra under min uppväxt; jag har haft en jättebra barndom. Hennes sjukdom dök upp när jag var över 20 år så jag har fått hantera det som vuxen, vilket är tur på ett sätt.

Oj, nu ringde mannen - han är redan här!

Jag tittar in igen imorgon kväll el på söndag!

Lycka till Tinga!

• mugglesfan

Äh Cicci - du som ser så bra ut! Behöver ingen uppiffning

Nä nu drar jag!

• Liten med Mindre

Trevlig helg Muggles!

• Tinga

Tack, Muggles! Hoppas att du får en mysig helg med maken!

• Tinga

Brudsommar - det var ju illa att dina föräldrar inte lyssnade på läkaren! Annars tror jag att hälsomedvetenheten har blivit mycket större på senare år, så i en del fall (förr) kan det nog ha berott på att föräldrarna inte visste bättre.

Överviktsproblem idag beror nog på andra saker än okunskap. Framför allt tidsbrist tror jag är ett problem, för många köper nog mycket hel- och halvfabrikat och det är ofta ganska mycket fett och socker i sådant. Förr tror jag mer att det var saft och kakor som låg bakom överviktsproblem.

• Tinga

Usch, jag har överväldigande motivationsproblem här på jobbet. Tänkte gå lite tidigare idag, men jag får nog jobba åtminstone 1.5 h till. Bläh! Man har blivit lite bortskämd den senaste tiden, med många kortveckor pga helgdagar. Vem kom på den dumma idén att inte både annandag pingst och nationaldagen kunde vara helgdagar samtidigt?!? Annars hade ju kommande måndag varit en helgdag.

• Victory

Tinga: ja, ledigheter kan man inte få för mycket av! Skönt nog har vi börjat med sommarschema här på kontoret, så om man börjar kl 7 så kan man sluta 15! Och det ska jag göra idag!

Lappis! Vad tråkigt att det var tanten som kom! Men du verkar redan ha gått vidare och det är rätta takter! Ha det nu så jättebra i Paris med mycket vin och champagne!

Vänner: Ser ju att vi har likadana mammor! De negativa kommentarerna haglar! Men det är ju bra att vi ser det så att vi kan vara annorlunda mot våra barn.

• Victory

Jag känner mig för övrigt jätteglad idag! Det var längesen! Det är fredag em, vi var ut och åt gott på lunchen och snart är det fika (tror det fanns prinsesstårta i kylen ) och efter det slutar jag! Då ska jag skjutsa min mamma till flyget och sen hem till min underbara man och ha det m*sigt! Hurra! Ville bara tala om det!

• viktualia

Tinga - om du inte märkt det än kan jag avslöja att arbetsmoralen sällan förbättras av att hänga på BT...... *fniss fniss*

Svar på tråden När märker man av det?