• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Det där med ålder: Tanken när jag var yngre var att jag inte skulle vänta så här länge, men omständigheterna har gjort att det blev så. Önskar ibland att vi startade tidigare men ser jag tillbaka så var det omöjligt då! Förhållandet var alldeles för instabilt och vi var helt enkelt inte redo! Alltså inte så mycket att göra åt. Ibland blir jag less på dom som tjatar om att "vänta inte för länge" men det känns inte som om jag har gjort det frivilligt. Omständigheterna har bara varit så! Och nu försöker vi ju men lyckades inte när vi hade tänkt och åren går ju, och det är inte mitt fel!

Och angående att inte lägga sig osams: Det har vi försökt tillämpa men kommit på att ibland funkar det inte att fortsätta gnata till långt in på natten, utan det bästa är ibland att bara få sova och sen är vi sams när vi vaknar! Då har liksom ilskan lagt sig av sig självt. Så man gör nog som det känns bäst själv.

• viktualia

Victory - hm... jag har nog alltid anat att jag inte skulle bli nån speciellt ung förstagångsförälder.. fast jag vet inte om jag hade gissat på att jag skulle hinna fylla 30 utan att ha nån exakt plan för att sluta äta p-piller.... hm...

• Tinga

viktualia - tack för länken! Jag fyllde själv 30 för ett par månader sen, så jag räknas väl också till den skaran som börjar skaffa barn ganska sent, om än inte jättesent. Jag kommer (minst) att vara fem år äldre när jag får mitt första barn, jämfört med min mamma. Skillnaden oss två emellan är att jag har en femårig högskoleutbildning, medan hon gick en ettårig yrkesutbildning efter sin studentexamen. Ser man till det sammanhanget så är det ju inte så konstigt att jag väntat längre med att skaffa barn, för jag ville hinna jobba några år efter examen, innan barn, och dessutom få en stabil ekonomisk grund.

Jaha; första barnet, ja, får väl se när det kommer (om det kommer). Jag har BIM idag, och har haft menskänningar i form av ont i ryggen (ett säkert tecken, när det gäller mig) sedan igår morse, men fortfarande ingen tant i sikte. Det lär väl bli inatt, men just nu vill jag bara att hon ska dyka upp, så att jag kan förbereda mig för nästa cykel. Int ehelt lyckat upplägg då dock, för både maken och jag ska på tjänsteresor i samband med ÄL. Får väl hoppas att det kan funka med sex ett par dagar före böj, förutsatt att den här cykeln är likadan som de tidigare.

Victory - skönt att ni blev sams igen! Jag tror också starkt på det som start berättade att den gamla damen sagt, om att inte somna osams. Förr eller senare ska ju saken ändå redas ut, och då kan man lika gärna göra det så snabbt som möjligt.

Nenne - häftigt att du är tillbaka! Nu kanske händerna åker ner under täcket lite mer här i tråden igen? Jag hoppas att allt går vägen för er kvickt den här gången, så att ni inte hinner ändra er igen!

• viktualia

Tinga - hm.... mina föräldrar är akademiker båda två, de pluggade färdigt innan jag kom. Båda hade sysselsättning men inte vad jag skulle ha definierat som fast jobb... Jag är äldsta barnet och mina päron var 29 när jag kom.

På något intressant sätt upptar det här med att "nån gång skaffa barn" VÄLDIGT stor del av mina grubblerier. Av olika skäl har jag inte dumpat pillren än... men tankeställarna är många... inte minst genom den här tråden får man ett och annat att tänka på...

• Victory

Vickan: Men bara det faktum att du tänker på det är ju ett bevis för att funderingarna finns där. Sen är det ju en process innan man gör verklighet av det, men processen verkar ju ha startat för dig!

• viktualia

Victory - det har du rätt i.... och man styr ju inte sina tankebanor i nån större utsträckning... Och onekligen kan jag inte ignorera barnverkstan när jag 1. hänger i den här tråden (i nånslags förebyggande terapi) 2. har en bekantskapskrets där det fötts 5 barn den senaste 1,5 månaden...

• nu är jag fruL

hejan tjejer
    orkar inte läsa ikapp som vanligt men jag hoppas att allt är bra med er.
    Själv ser jag ut som en kokt kräfta i ansiktet och på bröstet efter en dag i solen. Varmt och skönt men inget pigment alls gör att det syns.

Nåja.

Nenne: snappade upp att du är tillbaka och nu tilloch med ska kasta regnmössan. Faan vad kul att se dig igen tjejen. och faaaaan vad skönt att niu äntligen insett att ni inte ska hålla på med såna idiotier som preventivmedel och skit.
    hej på dig din galning

själv insåg jag att det var sista mors dag igår som man inte blev firad
    fatta det!!!!!
    Coooolt.

Själv mutade jag maken som stått och slipat i köket hela dagen med jordgubbar, glass och äppelmunkar. Det gick hem

näe nu ska jag ta och skicka iväg lite rapporter.
    '
    trevlig måndag på er

• Snart så....

Morron i regnet

*gäsp* en ruggigt trött Snartis tittar in. Som jag anade efter Kick´n varit lugn igår så höll h*n igång till 2,30 inatt. Som inte det var nog så mådde jag super illa och hade världens svettattacker :(
    så nu sitter man på jobbet som ett lik och en vild baby i magen....

• Liten med Mindre

hmm...Vilda babyn, finns det inte någon saga som heter något åt det hållet? Du har väl inte börjat läsa sånt för Kick'n än Snartis?

Jobbigt att inte få sova.

Förresten - Godmorgon! Jag har inte blivit begåvad med en vacker solbränna som FruL, men hade en skön helg på landet med släkten i alla fall. Gjorde mormor till en lycklig blivande gammelmormor. :) Och det är otroligt mycket lättare att få ner maten när jag slipper bestämma vad det ska bli, eller laga den. Tack och lov för mammor!

Mår väl inte så jätteilla längre, men toppen är det inte. Framför allt inte när det blir ståplats på bussen hela vägen från Tyresö till stan. Urrk!

Page - jag kör vidare med mina armband. Vet inte om det är de som har hjälpt, eller att kroppen vant sig. Funderar också hur jag ska kunna pyssla om tänderna. Sköljer någon gång extra med läskigt munvatten, och tandtrådar ordentligt. Kanske skulle jag satsa på lite tuggummi också? :?

Och vad gäller utlänningarna i ansiktet så är det väl lite bättre. Gick på behandling får några veckor sen, och köpte på mig en syra (AHA?) som tjejen tyckte skulle vara bra för mig. Så det blir till att använda solskydd nu (därav bristen på solbränna :D)

• Lapinette

Bonjour,
    Är tillbaka från den franska huvudstaden. Har inte blivit solbränd men införskaffat ny ouitfit samt något kilo extra kring magen. Idag är det dags för kontraströntgen för mig. Känner mig lite nervös då jag vet att det kan göra lite ont. Usch och fy! Önskar så att jag slapp.

Gällande ålder så är ju jag en av de äldsta här inne på tråden. Min mor var också "gammal" när hon fick mig (35) så jag är inte så långt efter henne. Tillsaken hör att jag har en bror som är 11 år äldre så jag är en sån där liten halvsladdis. Som sagt, hade gärna försökt få barn tidigare om jag bara hade träffat prinsen.

Svar på tråden När märker man av det?