• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

KÄnde att jag var lite orättvis mot min mor - hon är väl inte negativ JÄMT, men ofta. Jag älskar ju henne ändå förstås!

• Tinga

viktualia - I know! Tidigare har jag mest läst, och bara det har ju tagit sin lilla tid, med tanke på hur mycket det skrivs i den här tråden. När jag nu dessutom har börjat skriva här blir det ju ännu mindre tid kvar att jobba på!

• BrudSommar2006

Tinga, jag det där med fikabrödet är bara en av alla saker jag har retat mig på genom åren, det finns många fler, icke mat-relaterade! Fast som sagt, jag och mamma kommer riktigt bra överens nu och det är tur eftersom makens föräldrar bor långt bort så det blir nog främst min släkt vi får förlita oss på vad det gäller barnvakt.

Jag verkar ha missat både Muggles och Lapinette nu då så chansen att önska trevlig resa verkar ha gått förbi redan men jag hoppas att de får det riktigt trevligt och att vädret i skärgården blir fint.

Cicci, behåll bältet från maken, den extra tygbiten kanske inte är till någon direkt hjälp men den stör inte direkt heller och bältesfunktionen i övrigt är ju precis densamma. Dessutom är det bra att ha ett par stycken så att man kan slänga ett i tvätten med jämna mellanrum. Hursom måste man ju ha bältet under troskanten, annars måste man ju ta alltihop av sig varje gång man ska gå på toa.

• BrudSommar2006

Victory, jag skulle ha stora problem med att ta mig till jobbet till sju på morgonen! Däremot vore det deppigt att behöva sitta kvar och se alla andra gå hem...

• BrudSommar2006

Här är det farmor som är negativ, inte våra föräldrar tack och lov, det är tråkigt att åka och hälsa på henne eftersom hon tycker att hon är så gammal att hon får säga vad hon vill. Nu brukar hon inte vara elak mot oss särskilt ofta i och för sig men det är inte roligt att hälsa på någon som bara klagar på allt trots att det egentligen inte finns något att klaga på och trots att man vet att det hon sitter och säger inte stämmer. Ja, ni har ju redan hört om pajen hon knappt kunde äta när hon sett prislappen fast det inte var hon som betalat för den...

• BrudSommar2006

Vickan, har ni ringt mäklaren och bokat tid för visning nu då?

• BrudSommar2006

Eller var det öppen visning i helgen kanske?

• viktualia

Brudsommar - öööö näeee hm... det är nog makens uppgift men det har han nog inte gjort... ehum...

• viktualia

Näee huset har legat ute så länge så att det inte är visningar inplanerade. Mäklarna fixar visning när nån är intresserad... så går det till på vischan!

• viktualia

Förresten.. måste visa hur ett "lyxigt" hus ser ut i hålan och vad det kostar... kolla här:

www.hemnet.se/a.asp&q=1&s=4

Så mycket pengar känner vi inte för att lägga på ett hus i nämnda metropol... men läckert läge och hus!

Svar på tråden När märker man av det?