• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

BS: det var ngt medfött hjärtfel som (ngn klaff som inte satt som den skulle?) men som ofta rättar till sig själv när barnet växer.

Oms: tack för utförlig info!

Jag köpte en massa kjolar igår som alla hade resår i midjan (men det var inga mammakläder - var inte ens en mammaaffär). Billiga var de också! Supermode nu verkligen!

• Lapinette

Ahh glömde säga att fördämningen sprack igår när jag kom hem från jobbet och träffade maken. Berättade om gravtestet och kortet jag skrivit och låg i sängen och stortjöt. Var så skönt att få bli tröstad. Sen ringde även min mamma bara för att önska oss trevlig helg i Paris och då brast det igen! Hon blev så ledsen för vår skull och så lite för hennes skull också då hon så gärna vill ha ett till litet barn, barn (de andra är ju tonåringar nu). Det blev m a o ingen bostadsrättföreningsmöte för vår del. Istället gick vi ut och tog en rejäl pizza och drack vin.

• A.M.

Muggles:
    Vi går fortfarande på kontroller var tredje månad med Livia, och hon äter medicin två grr varje dag. Men hon har inte haft några problem sedan på BB och hon är större och tjockare och framförallt gladare än vad "hjärtbarn" brukar vara. När hon är 12 månader bör det ha växt bort och medicinen tas bort på prov. Takykardi heter problemet hon har/haft.

Brudsommar: Livia var 53 cm när hon föddes. Eftersom hennes (halv)bror var en stor kille även han som nyfödd (även han 53 cm) så hade jag bara laddat med 58cl- kläder (man kan ju vika upp ärmarna på bodies - och ben på byxorna). På Danderyd där vi födde får man inga kläder - utan måste ha allt själv. Så kolla upp med ditt sjukhus vad som gäller för bebiskläder. Men Livia kläddes på för första gången den dagen vi åkte hem (efter 6 dagar) - hon låg i bara blöja och med sin filt ibland, eftersom det var varmt på sjukhuset, speciellt på specialavdelningen där de hade små prematura barn också.

• mugglesfan

Lappis: jäkla skittant att komma sent. Och så hade jag fel också. Jag som var så övertygad om att det var ngt annat än tant denna gång. Det var det säkert också - det ville inte fastna bara. Det tror jag iaf...
    Du får dränka dina sorger i många parasolldrinkar!

• Lapinette

muggles - min kollega här på jobbet kramade om mig och sa samma sak, den ville helt enkelt inte fastna. Hon tror dock att vi är på gång då det var samma sak för dem när de försökte få sitt andra barn. Det tog 1 år och gången innan hon lyckades gick hon 4 dagar över tiden. Man kan ju åtminstone hoppas! Men som sagt, har nu 3 läkarbesök inbokade i juni.

• BrudSommar2006

På KS har de bebiskläder vad jag vet, sådana där som det står Tillhör Landstinget på! Men vi tar väl med lite saker och så får vi se vad som går åt.

Visst är det trist att Lapinettes tant dök upp så sent! Visst skulle det kunna varit något som inte tog men jag tror lika mycket på min teori om att det eventuellt inte var någon ÄL, men hur som så är det himla bra att det verkar finnas så bra hjälp med alla prover man får ta när man väl stått i kö för att komma på första besöket. Och så Sophiahemmet då förstås som verkar himla bra också.

• BrudSommar2006

AM, så det blev dop på båten i alla fall, jag minns att du höll på och undersökte det hela förut! Det lät jättemysigt, ska läsa mer sedan.

Lapinette, jag tror också att ni är på gång om nu inte testerna visar något annat, jag tror absolut på det här med kontraströntgen och att det tar efter det. Det är ju inte bara som man går och inbillar sig själv att det tar lättare efter spolning utan läkarna säger ju också att det ökar chanserna.

• Lapinette

AM - vad söt hon är!!!

• Lapinette

BS - menar du att menscykeln blir längre om man inte får någon ÄL?

Svar på tråden När märker man av det?