• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Jo, puddingen var nog nyttig, utom för halsbrännan. Men det var det enda jag kom på att jag ville ha igår kväll - och det enda jag orkade laga. :D Vet inte när vi åt det senast? *kliar i huvudet*

Maten jag längtar efter är ofta sån som jag inte ätit på år och dar känns det som. Typ tortellini med ostsås. Det åt jag mest när jag fortfarande bodde hemma. :D

• Snart så....

hallå,

Frullis, usch jag blir så orolig över dig gumman att du jobbar för mkt. Näää du måste börja trappa ner på jobbandet och tänka på dig och Borren.
    Inte vill du väl att Borren ska komma ut tidigare pga jobbet???
    Massa kramar

Cicci, vilken historia! du som haft så enkel graviditet och så kommer detta? Se till att verkligen ta det superlugnt nu så Pick´n stannar inne så länge som möjligt.
    Måste säga att trots jobbets fina erbjudande så ska du INTE jobba mer än 4 timmar om läkaren sagt det. Se på mig, jag får sammandragningar på en gång om jag överanstränger mig dvs jobbar/stressar för mkt.
    VAD är apotekets problem??? tycker de är otroligt dåliga på vissa saker som heter SERVICE. Helt klart så skulle de hjälpa dig att få fram var medicinen fanns i stockholm.
    Dagens RIS till dem

Bälten, mitt är ju superenkelt och inget onödigt som sitter på magen? hmmm ska du inte kontakta någon sjukgymnast så du får köpa bältet? kostar 200:- hos dem och är verkligen anpassat för rygg/bäckenproblem.

Hahah roligt att brösten växer för alla :D Mina är väl kanske 2 storlekar större än tidigare nu
    Hur i hela friden kommer de se ut om de blir ännu större när amningen kommer igång??? hahahah vågar knappt tänka på det :D

• _koko_

Liten - mmm, måste smaka på det en stund tror jag... Är väldigt osugen på träning just nu...

Men blodpudding!! Åh, vad gott det vore, men gissa om jag blev besviken igår när jag fattade att det är vetemjöl i blodpudding... :[ FruLlan - vet du någon glutenfri sort??

Lappis - har du dragit till paris redan?

Cicci - hoppas du får tag i medicinen snart!!! Jäkla apotek att vara så förstoppade...

sweet - Hahaha, ja, jag kan ta lite illamående, det är helt ok! :D

• Lapinette

Hej allihop!

Har varit otrogen och spenderat min tid på min restråd denna morgon. Så mycket roligare just nu att skriva om Amalfikusten och Sydafrika än att tänka på alla läkarbesök jag nu har inbokade i juni.

Vill tacka för alla omtänksamma kramar jag fått. Det är verkligen tanten som har kommit. Igår kväll började hon på riktigt och i natt väckte hon mig med kramper i magen. Så imorse började jag med antibiotikan inför min kontraströntgen på måndag.

Instämmer i era glad tillrop gällande - TJOHOOO det är FREDAG! Sitter här med väskan bakom mig och vid lunch sticker jag ut till Arlanda (igen). Det ska visst regna hela helgen i Paris efter att de har haft en värmebölja på 28 grader men vad fasen vad gör det, vi är ju där för att partaja och träffa vänner.

• Snart så....

Själv så är magen nu återställd efter järntablett-stopp, superskönt :D

Annars är det som vanligt, magen växer så det knakar och Kick´n lever om större delen av dagen. Häromdagen väckte h*n mig genom att sträcka sig och sträcka ut en fot strax under revbenen. Snacka om att jag blev förvånad :D :D

Rörelserna är numera inte så mkt sparkar utan mer stäckningar och rulla runt i magen. Magen kan gå i vågor vissa dagar hahha

• BrudSommar2006

Oms, tur att vi har dig som talar om förr oss hur saker och ting ligger till! Får väl se om jag klarar mig med de två storlekar jag hittills införskaffat och så får jag väl hoppas att jag klarar av att ta mig ut och handla fler när vi kommit hem från BB.

Visst kan det nog vara bra att ringa sjukgymnasten och få tag på bälte därifrån men för mig så skulle det innebära att först ringa och beställa tid, sedan ta bilen och få parkera långt därifrån och gå långt, sedan prova ut bälte och så vänta på att de beställer eftersom de inte har på lager hemma och sedan antagligen bli tvungen att åka dit igen och prova ut igen. Det är ju så otroligt mycket lättare att beställa själv på nätet!

• BrudSommar2006

Lapinette, vad kul med en helg i Paris, det är väl inte SAS ni ska flyga med? Glöm inte skorna tills ikväll nu bara!

Snart så, du har ju verkligen haft tur med ditt järnvärde, det måste kännas skönt! Men gör det inte ont när den lille lever om så dant att hela magen går i vågor? Min mage drar ihop sig som i kramp precis där den lilla foten lever om som värst och det gör så himla ont! Om det sedan håller på i tre timmar på ungefär samma ställe som det lätt gör ibland så hinner man ju bli helt gråtfärdig och vill bara få ett slut på eländet!

• Lapinette

Sweet - kontraströntgen ska tas dag 5-10 och absolut innan ÄL för om det har tagit så är det inte bra att spola.

Frullan - du måste coola ned! Tänk om du stressar barnet. Har själv en väninna (IGEN) som jobbade som en tok när hon var gravid. Det hela slutade i att barnet slutade växa och de sjukskrev henne till 100 % månaderna innan förlossning. Så försök att lägga ifrån dig projekt! Du ska ju snart bli mamma.

Victory - GRATTIS! Tycker inte du ska känna dig besviken att det inte blev naturlig väg. Huvudsaken är ju att ni lyckades få till lite simmare. Du får tänka vilket framtsteg det är!!!

Brudsommar - Lycka till om det är så att det är din tur i helgen!!!

• Lapinette

Vi flög med SAS till Köpenhamn och maken flög även med dem till Geneve i veckan men nu blir det Air France!!!

• _koko_

Cicci - Måste nog hålla med snartis! Om det är så att du bara kan pilla dig i naveln på eftermiddagarna och ändå plocka ut full lön, go for it! Men om du faktiskt måste jobba också (om det så bara är att ringa samtal) är det inte värt det!!! Tänk på pick'n som fortfarande har en del växande kvar! :p

Och fruLlis - hade tänk maila, men jag skriver det här i stället: SLUTA! Du kanske inte ens känner dig stressad över jobbet, men jag lovar att du ÄR det om du jobbar 60-timmarsveckor!!! Inget jobb i världen är värt det.

Svar på tråden När märker man av det?