• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Å puh, dä! Ser den....

....närmar mig....

• sweetstreet

Och DÄR TJONG!!!!!

Där klev jag upp på 2000-trappsteget!

Tjingelingelihooppsan!!!

*skuttar runt med girlanger krullandes*

• sweetstreet

Oh nu

Tjoff!

Skuttade jag ner i min säng.

Fast puh det är ju bara såååå varmt.
    Och AC:n vill jag helst inte ha på för den låter som ett jetplan! :[

Jaja, dagens i-landsproblem.

Ska ändå försöka sussa nu.
    Go'natt! :)

*drar täcket över skallen*

• nu är jag fruL

hejsan tjejer

Åhhhh cicci min raring vad är det som hänt
    fyyyyy
    Kom in här och skulle bara kolla en snabbis. men nu ficka jag stryka ett frukostmöte för att jag bara MÅSTE få reda på vad som hänt emd dig.

Min privata mobil där jag har ditt nummer är död så jag kan inte ringa

vad har hänt!!!!
    Har sökt i tråden och ser nåt om att livmoderhalsen är mjuk och att en slempropp gått.
    vad innebär det????

Du lät iallafall lugn så jag hoppas att det är under kontroll. Men jag vill inte att NÅT ska hända dig (eller nån annan). Vill att du ska få gå dina 40 veckor och få allt.

har du blivit sjukskriven och fått medicin? vad dberor det hela på.
    Oj oj oj nu blev frullan till sig.
    Måste få veta.....

kram raring!!!!!

Själv jobbar jag fortfarande runt 60 timmar i veckan och maken och BM tycker att det börjar spåra ur....
    va?????
    varför då????
    Ska på kick off för ett par nya projekt så nu kommer jag vel upp i ca 80 timmars arbetstid

Näe men helt ärligt så sa BM åt mig att jag verkligen borde tänka över att vara ledig MINST 2 veckar innan BF. Hon berättade om hur viktiga de två veckorna var dels psykologiskt men även fysiskt. Så man kanske borde tänka om...

Cicci: det kanske gälelr dig med som jag vet funderat på att jobba in i slutet också.
    Syrran berättade om en kompis till henne som är chef och som jobbat fram till två dagar innan förlossning. och hon hade inte kunnit varva ner och fattade ingenting av förlossningen eller veckorna därefter.
    Så vill jag nog faktiskt inte fåd et.
    jag VILL vara med om hela förlossningen på aklla sätt.

Nåja vi får se.

Annars så mår jag som vanligt toppen förutom att jag har för mycket att göra då....
    på jobbet och hemma.....

jag och maken har vissa saker som vi inte landat efter helgen än, men vi har hittat varandra igen dock. men som sagt vissa sår kommer ta tid att läka.

men jag är fortfarande så otroligt arg, besviken och ledsen på de idioter som bodde hos oss och som jag ser orsakade all jävla smärta mellan miog och maken. Skulle kunna slå ihjäl dom.
    Sen attd e tydligen trodde att de hjälpte oss.

ja... idioter som sagt. TÄNK!!!!!

nåja

Kokosen
    Ha ha ha du har fått symptom ser jag
    ha ha ha

lappis: måste det verkligen vara tanten????

frejan: förstår dig såååååå väl gumman. Kram!!!!

näe... nu måste jag iväg.

CICCI!!!!!
    Täbnker på dig.
    Måste höras udner dagen så jag får veta.
    KRAM!!!!!

• Victory

Start: Ja, vi kom ihåg att 6:a också!! Men däremellan var jag in och skrev

Hmmm... jag kan inte bestämma mig för om jag ska vara nöjd eller missnöjd över gårdagen...

Maken kom hem, vi var båda jättesugna och det gick jättebra...

...fram till finalen. Då tänkte han en tanke för mycket och kom av sig totalt...

Hoppet återstod till en handtrall (men i det läget brukar även det vara problematiskt)...

...som lyckligtvis gick vägen och jag är nu inseminerad! Men det känns ändå inte "på riktigt". Kom dom verkligen in ordentligt? Tror inte att chanserna är lika stora som om vi hade lyckats. SKIT ocskå! Vi var ju sååå nära!! Men maken var nöjd så jag höll god min!

Ja, det var en ingående redogörelse för vårt 6liv! Hmm... vem vill läsa om det EGENTLIGEN?!

Men nu har jag fått lätta mitt tunga hjärta och orkar jobba idag ocskå!

• Liten med Mindre

FruLlan - skickar över några lungande kramar till dig - det kanske behövs vid tillfälle. Förstår verkligen inte hur du orkar hålla det tempo du har - men trivs man så är det ju lättare att hålla igång. :) MEN, att ta tid och varva ner innan förlossningen tror jag är bra för alla inblandade. Hoppas du hinner få en lång sommarsemester innan också.

Ojoj, jag låter väldigt förmanande, men ta mig med en nypa salt om det känns bättre.

Sweet - tyvärr kommer illamåendet och halsbränna + gaser tillbaka och ställer till det med täta mellanrum. Men, försöker se det positiva i att det känns i alla fall. Tror nog armbanden har hjälpt lite i alla fall.

OCH, du är inte ensam om att älska din mor men drivas till vansinne av henne. Framför allt utomlands har min mamma och jag svårt att inte bli irriterade på varandra. JAg tycker att hon borde fatta saker som jag snappat upp - och hon som är äldre, inte kan så bra engelska, och inte är så van att resa vill bara få hjälp att förstå, eller kan inte förstå att saker kanske inte funkar som hemma. Urjobbigt. (Framför allt när jag hade bott i USA ett år och de kom och hälsade på. Då hade jag dessutom blivit mer självständig än innan jag åkte. Säkert svårt för en mor att hantera. :D)

Säkerligen blir jag själv likadan i framtiden.

• Victory

Men Sweet, du har helt rätt i att det har underlättat med vår Plan B! Nu är pressen inte lika stor och min man tycker det känns mycket bättre! Och det har ju bidragit till att det inte längre känns HELT omöjligt att någon gång få till det, även om det inte blir den här gången.

Tror ni det finns någon chans om vi har 6 ikväll också? Böjen kom ju torsdag morgon och fredag kväll är ju inom 48 timmar...

• Liten med Mindre

Victory - jag tror säkert att det funkade. De behöver nog bara komma in, så simmar de åt rätt håll själva.

Tycker alltid att det känns som att allt "rinner ut" på en gång (oavsett hur uppallrad på kuddar och annat jag varit), men uppenbarligen funkar det ändå. :D

• Liten med Mindre

På'n ikväll igen om du känner för det. Om inte annat så för att det är fredag och trevligt med en omgång. ;)

• Liten med Mindre

Med er envishet kommer det säkert att gå vägen förr eller senare. Bevisligen kan det ta ett tag, oavsett hur man gör...

Svar på tråden När märker man av det?