• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

BS, visst känns det och får ofta sätta/lägga mig ner. Som tur är så är värsta perioderna efter lunch fram till kvällen och då är jag ju hemma. På så sätt undviker jag även de värsta sammandragningarna.
    Är jag ute och går så gör det ont och känns som man bär på en bowlingklot i magen

• BrudSommar2006

Lapinette, vilken tur att det är Air France just idag då, för säkerhets skull! Annars känner jag igen det där med att man alltid har en vännina som varit med om något, vi är nästan sist med att skaffa barn i bekantskapskretsen så man har ju hört en del!

Jag hoppas att det inte ligger i släkten men min kusin kan inte få värkar naturligt och har fått vänta på igångsättning för båda sina graviditeter. Fast de visste med graviditet nr två att det inte skulle gå så fick hon ändå gå de där veckorna över tiden och vänta. Tror inte att hon fick riktiga krystvärkar heller utan de fick trycka ut bebisen på slutet.

• BrudSommar2006

Man kan ju hoppas att det är min tur i helgen men sån tur har man väl inte...

Jippi, nu kom både Metro bostad och veckans Now magazine som jag prenumererar på och inte skulle klara mig utan (nej hur skulle man klara sig utan veckans dos av engelskt skvaller! ) . Helgen är räddad!

• BrudSommar2006

Känner förresten igen det där att kontraströntgen ska göras innan ÄL, var det inte Frejis som fick veta det också.

• A.M.

Hejhej! Nu är det ju så mycket spännande saker som händer här att jag måste titta in så fort jag kan ...
    Cicci: Hoppas Pick'n håller sig inne ett tag till - men skulle h*n välja att titta ut så är h*n så pass stor redan att det går bra. Det har jag läst och hört från många håll!
    Brudsommar: Snart dags!? Se till att vila nu och jag håller tummarna för att det går bra när det väl sätter igång. Var beredd på att de dagar du ev. går över tiden känns fullkomligt supersega och man börjar tvivla på att det verkligen kommer komma en bebis. Tips: det bästa jag packade ner i bb-väskan: en fin/mjuk babyfilt som Livia kunde ha brevid sig/omkring sig hela tiden (extra bra kändes det att hon hade den när hon hamnade på intensivavdelningen - fast det kommer ju inte er bebis att göra förstås)
    Lapinette: Ytterligare en omtänksam kram till dig. Men jag är säker på att du snart kommer vara gravid!
    Och alla ni andra: fredagskram!

• Lapinette

Visst är det så...jag och din släkting är ju typ sist i vår gamla bekantskapskrets. Alla andra har ju redan barn. Tur att man har skaffat lite nytt umgänge, där är de fortfarande singelpinglor.

• Bröllopstokiig

KOKO och Snartis mfl.
    Det innebär att ringa o skriva lite, men jag kommer vara i en hemma miljö med lugn och ro. Jag tror det kommer vara ganska lugnt. Men hur som helst, så vill inte min chef att jag ska jobba heller, alla är emot mig, så vi ska prova nästa vecka om detta funkar, annars så får jag sjukskriva mig helt. Jag gör inte många knop nu, så jag kommer antagligen inte göra det nästa vecka heller.
    Men som ni säger, det viktigaste är att Pickn stannar där inne nu, så jag får inte vara dumsnål eller för jobbkåt (vill gärna avsluta det sista numret vi har av tidningen innan jag går)...

AND NEXT det satans apoteket har inte min medicin någonstans! Det går inte ens att beställa! Grrrrr. Har ringt BM, men jag vet ju hur snabb hon är på att ringa tillbaka (NOT). Måste få nytt recept inringt. Känns lite stressande eftersom det är helg.

Kan man ha svart sommar klänning med vita snören och små vita detaljer på ett barndop?
    Tänkte piffa till det med pärlor som smycke, så det ser lite finare ut... ska på barndop i morgon...

• A.M.

Låter som en jättefin dopklädsel Cicci!

• Lapinette

Det finns väl ingen regel som säger att man inte får ha svart på ett dop? Eller finns det även klädkoder där?

• _koko_

Cicci - "Alla är emot dig". :D *nöjd*
    Kan du inte ringa förlossningen igen? Om de får höra att det är allvar borde de väl kunna hjälpa till? Det är ju det de är till för...

Tycker din klänning låter väldigt fin och rätt på ett dop!

Svar på tråden När märker man av det?