• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Hej hej...

Ingen medicin fanns på apoteket i går, den var slut! Så sjuk, härlig tur jag har! Måste ringa alla apotek utanför tullarna idag och åka och fixa.
    Jag mår bara bra annars, men min make är helt jävla uppstressad av allt och får för sig massa saker som att jag inte få köra bil etc. Önskar så att det var onsdag redan så jag kan få med honom till doktorn igen och få allt förtydligat, så jag slipper känna mig som i ett fängelse.

Pick'n hickar varje dag, det känns i hela magen och maken försökte lugna honom igår, han värsta "fyllehickan" det känns helt absurt
    Bebisens hjärtljud ligger på 132 som igår, så det verkar vara en cool bebis!
    Skönt!

Tack alla för allt stöd, jag hoppas verkligen inte att den kommer de närmaste veckorna. Jag vill gå mina veckor fullt ut!
    Men måste ta detta på allvar, eftersom det är så här normala förlossnignar startar...

Brudsommar: Ditt bälte, har det som en liten tygbit över magen med? Så ser mitt ut, tyckte inte det var så bra med den där extra grejen på magen, finns det inte bälten bara med själva bältet?
    Gick in på babyland i går vid jobbet, men där är allt slut.
    Det är "prisfest" på babyland karlbergsvägen, de säljer ut jätte mycket till bra priser. Bodies till bebisen, 5 st för 80 kronor osv... om någon är intresserad.

Berättade jag i går att chefen gick med på att prova låta mig jobba hemma på eftermiddagarna nu, så jag slipper sjukskriva mig?!?! Hur som helst, jag jobbar förmiddagarna på kontoret och sen går jag hem och "jobbar" på eftermiddagarna. Så det blir nästan som att vara sjukskriven men jag får fullt betalt.

Nähepp, lite kaffe så man vaknar till kanske kunde vara på sin plats.

Tjing

• Victory

Liten - jag har också 75A! SÅ då kan jag alltså se fram emot något större boobs, om jag nu skulle ha turen att bli gravid nångång.

Men jag kommer nog inte heller att kunna dölja mitt humör (för det lär bli hemskt) och mitt illamående (för det lär jag också få, jag har lätt att bli illamående även som ogravid).

Men nu går jag händelserna alldeles för långt i förväg! Är ju inte gravid än!

• BrudSommar2006

Sweet, jag missade dig igår kväll, maken behövde datorn. Du som såg fram emot att din mamma skulle komma, hoppas att allt fungerar bra mellan er nu när hon väl är där!

Trist att höra att det där med kön och illamående inte är något att räkna med, även om jag egentligen visste det, det gör att jag ännu mindre har lust att våga börja om med en ny graviditet någon gång i framtiden!

Muggles, lite besvärligt då att be din mamma att vara barnvakt om man sedan inte kan vara säker på att det blir så, hur är det med din pappa och din makes föräldrar, kan de ställa upp som barnvakter framöver?

Victory, jag tycker absolut att det är värt att satsa på ikväll också, det ligger ju inom tidsramen. Jag tror förresten inte heller att det borde spela någon roll om det blev med sprutan eller inte.

Jag tycker förresten inte att mina bröst har växt något speciellt, det känns inte så i alla fall och det dröjde länge innan jag behövde byta ut mina bh:ar och då var det för att bygelkanten gjorde ont mot magen som växte under.

Det där med storlek på amningsbh till BB har jag också funderat över, jag har med mig en i min vanliga storlek och en i en kupstorlek större för säkerhets skull så får man väl se vilken av dem som var ett onödigt inköp! Egentligen hade man ju velat köpa på sig fler så att man inte behövde fundera på det det första man gör men jag har inte riktigt tordats eftersom man visst inte kan vara säker på storleken.

• BrudSommar2006

Cicci, vilken otur med medicinen, den som är så viktig! Kunde inte Apoteket kolla var den finns? Nåväl, börja ring runt genast, ju förr du får tag på den ju bättre.

Det finns gördlar av andra märken utan tyget också, tycker inte heller att tyget har tillfört något, gördeldelen sitter dock som den ska känns det som. Beställ på nätet då, där hade de flera olika sorter sist jag tittade efter.

• Liten med Mindre

Cicci - kunde inte apoteket hjälpa dig att kolla var medicinen finns??? :? Usel service! Se till att skicka dit maken sen och hämta - så får han något att tänka på.

Bra att du fick vara hemma och "jobba". Informationssökning på nätet kanske? :D

Undrar om det där med bh storlek kanske beror lite på vad man har från början. Vet att min kompis berättade att 3 dagen efter förlossningen, när amningen kom igång, så svällde brösten rejält. Hon var tvungen att väcka maken mitt i natten för att han skulle få se. :D Hon har nog ännu mindre bröst än mig i vanliga fall så det kändes nog märkvärdigt.

• Storasystern

Tjillevipp!

Äntligen fredag!!! HURRAAA!!!!!!

Tråkigt att det är många som har lite svårt att komma överens med sina mammor! Min mamma och jag kommer jättebra överens. Vi åker t.o.m. på semester tillsammans ibland! Fast vi bråkade järnet när jag var tonåring - om absolut allt - så jag kanske har bråkat klart med henne.... ;)

Större boobs, jajamensan! De kom på en gång. Börjar bli trångt i vanliga byxor också tyvärr... Trots att jag "bara" är i slutet av v. 11.... Nåja, sånt är livet! :)

Cicci, jag tycker att det låter jätteläskigt det där! Se till att ta det lugnt nu så att bebben får bo klart i magen!

Frullan - kanske är dags att dra ned på arbetstempot? Det låter inte ens hälsosamt för ogravida det där... Hur har det gått med mannen och era inneboende?

• BrudSommar2006

Jo jag har absolut förstått att brösten sväller när amningen kommer igång, det är bara så typiskt eftersom det inte känns som rätt tillfälle att ge sig ut och prova amningsbh:ar. I värsta fall kanske man kan skicka maken men jag tror inte riktigt på det, jag har lite större storlek ändå som det är, inte kupstorlek men omfång såvida man inte minskar rejält fort efter förlossningen men det har jag svårt att tro, och det har varit svårt att få tag på så jag har fått åka runt och leta efter de amninsbh:ar jag redan skaffat och det brukar dessutom vara så utplockat överallt.

• Victory

Oj, dags för fika!

Sen tror jag det är dags att jobba

Ha en jättebra dag, alla (om jag nu inte kikar in här fler gånger idag... )

• BrudSommar2006

FruLlan, jag förstod från ditt inlägg att snyltgästerna gett sig av nu i alla fall, jag var osäker på om ni fått iväg dem eller inte.

Jag säger annars som de andra här i tråden att det verkar inte bra att jobba så mycket, vad händer om du helt plötsligt blir sjukskriven från en dag till nästa, vore det inte bättre att trappa ner och försöka lämna över en del medan du har möjlighet att hjälpa till? Med tanke på vad som just hänt Cicci så har vi ju fått en påminnelse att man vet aldrig när man kan bli tvungen att tvärt sluta jobba.

• BrudSommar2006

Det är visst fredag i dag ja, dagarna har nästan mist sin betydelse för mig i och med att jag varit hemma i två veckor nu. Jag tycker att det var svårt att räkna ut när man skulle sluta jobba, idealet är ju att vara hemma och vila två veckor innan förlossningen men eftersom man inte vet när den blir så är det ju väldigt svårt att räkna ut. Blir den nu t ex två veckor sen så har jag ju gått hemma i fyra veckor och våndats och väntat! Men det hade ju lika gärna kunnat vara så att det satte igång två veckor för tidigt och då hade jag ju inte fått någon vila emellan alls. Nåväl, eftersom jag haft så ont har det varit skönt att slippa försöka ta sig till jobbet och det är dessutom skönt att kunna vila en stund mitt på dagen, dels i fall att det sätter igång på natten, dels eftersom jag i alla fall sover så dåligt när det inte längre går att ligga ens hyfsat bekvämt.

Svar på tråden När märker man av det?