• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Kan förövrigt säga att min första "energikick" av pillren har lagt sig. Nu när man har besök känner jag hur mycket energi som faktiskt går åt till detta.

Alltså, jag älskar verkligen min mamma, men energi går det helt klart åt. Hoppas verkligen att denna veckan kommer gå bra. Vi har en viss förmåga att inte alltid ta fram varandras bästa sidor... tyvärr.... :(
    Varför är det så??????

Jag älskar henne verkligen av hela mitt hjärta, men har ibland (läs ofta) så himla svårt att förstå mig på henne. Och ofta ofta uppstår konflikter eller irritationsmoment när vi ses. Trist.

Hm????

Äsch nu blev det väldigt OT och personligt. Sorry!

• sweetstreet

Kokosen!

Så du har börjat må illa nu. Ha!!!!!! Det kan du gärna ha din gravida lyckost!!!! ;) ;) ;)

Närå, skämt åsido. Hoppas att det inte blir värre.
    Jag har förresten också haft kompisar som haft kvälls- och nattillamående istället för morgon- och dagsillamående.
    Så det varierar nog mycket.

Hoppas iallafall att det inte blir värre utan stannar på det "hanterbara" planet.

• sweetstreet

Trösta dig med att "du har ju iallafall symptom"!!!! :D

• sweetstreet

Förresten BS!!!

Minns nu att du skrev (och tror även Vårbrud) om illamående/icke-illamående och koppling till könet på banet.

Tyvärr eller lyckligtvis (hur man nu vill tolka detta) så kan jag meddela att det hittills inte finns några som helst vetenskapliga studier som styrker någon koppling mellan detta och könet.
    Även mina helt egna empiriska studier av vänner som varit/är gravida styrker detta. Lika många av de som måstt illa har burit på tjejer som killar. Och även lika många som INTE mått illa har burit på tjejer resp killar.

Så tyvärr går det nog inte att gissa sig till hur ens graviditet kommer bli med enbart könet på barnet som faktor.

Men kanske stämmer A.Ms craving-hypotes iallafall?? Kan bli intressant att se! :)

• sweetstreet

Men oj nu är man ju nära 2000 inlägg!!!!

Då kan jag ju inte sluta. Får väl ta tråden över denna gräns nu innan morgonskiftet börjar.

• sweetstreet

Så jag fortsätter glatt babbla.

En sak jag glömt säga är ju Grattis Victory till böjen!!!!!!!! :)

Hoppas att ni har lyckats behålla er instllning till 6andet nu också och kunnat hålla stressen borta.

Tyckier rent ut sagt att det är skitbra att ni har sprutan nu! Tror ändå det måste kunna göra att ni (eller du) inte nojjar alltför mycket runt ÄL eftersom du vet at simmarna faktiskt kan ta sig till ägget nu oavsett. Och detta i sin tur kanske gör att pressen o prestationsångesten hos din man släpper lite? Och då kanske allt liksom fungerar bättre för honom?! En positiv spiral?!?!?!? :)

• sweetstreet

Lappis förresten.
    Ang det du skrev om vad man faktiskt skriver här i tråden så ÄR det ju verkligen helt sjukt!!!

Konsistens och färg på slem och blod...

Hm, man kan verkligen inte ha alla hästar inne om man självmant av egen fri vilja stannar kvar på ett sådant diskussionsforum?! :o

Tur att vi alla här inne delar samma sjuka läggning! :D :D :D

• sweetstreet

Fast min mna tycker nog att det är konstigt hur många gånger man kan undra och diskutera de här sakerna. Han menar att ok att man undrar något ifall man upptäcker att något är annorlunda eller så. Men de flesta symptom och icke-sympton, nojjor och fixeringar upprepas ju hela tiden.

Ligger kanske något i det????

• sweetstreet

Fast saken är väl den att man glömmer hela tiden. Eller snaraqre att man för varje gång känner efter lite mer och alltid är det ngt litet knip i högra delen av nedre magen som kanske ändå inte kändes riktigt likadant för 2 cykler sedan när man hade liknande känningar....?!?!?!? :? :? :?

• sweetstreet

Men hallå?1 Var är den där 2000-linjen nå'nstans n'rå? Jag vill ju sova!!!!!

Svar på tråden När märker man av det?