• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Lappis: antingen kommer "hon" dra igång och då är det förmodligen ett tidigt missfall el så är du på smällen och blödningen är tecknet på det. För det här låter inte normalt (alltså för att vara mens ). Jag joinar koko och håller tummarna! Skulle vara så typiskt att det tog bara för att ni kört igång tester och grejer Skrämde ägget lite...

• Lapinette

koko - släpp tummarna! Bättre du sparar dem och håller hårt nästa månad efter vi har spolat mig ren .

Säger bara, attans vad drinkar jag ska prova på den där baren imorgon kväll. Uppsnofsad i svart klänning och röda skor.

• BrudSommar2006

Cicci, där ser man, det är väl bara ren otur då om det nu inte var städningen som satte igång det trots allt. Bäst att du skyndar dig att få ut och få i dig medicinen då.

Muggles, så där kände jag också att man vet ju aldrig när man helt plötsligt inte kan ta sig runt och titta på saker längre så jag ville ha allt klart tidigt. Fast maken var helt med på det så det var inga problem. Sedan har vi ju i och för sig kommit på fler saker vartefter som nog kan vara bra att ha så det har ju blivit en del spring i affärer på senare tid också. Fast hade jag inte kunnat ta mig runt så hade vi väl klarat oss ändå och nu tror jag faktiskt att vi har allt vi behöver till att börja med.

Jag hade inte fattat att det var de som vi gick föräldrautbildningen med som antagligen ska bilda den föräldragrupp som ska träffas efteråt, det var inte förrän en släkting till mig som fick barn i påskas påpekade att det varit så för dem som jag började undra om det kanske är så det blir för oss också. Trist i så fall, jag kände inte alls att det var människor jag vill fortsätta träffa och några av dem retade både jag och maken upp oss på så det kanske får vara för vår del i så fall. Jag har ju ett par andra bekanta som kommer att vara föräldralediga samtidigt så jag kanske ser till att träffa dem mer i stället i så fall.

• BrudSommar2006

Lapinette, ja glöm nu inte att chansen att det ska ta är som störst veckorna efter kontraströntgen! Tyvärr hjälpte det ju inte Sweet som blev rådd till avhållsamhet i väntan på operation men det borde ju ändå gälla er!

Är de nya skorna bekväma då, du riskerar inte skavsår av att ge dig ut på partaj med dem på en gång? Ni verkar få en rolig helg i alla fall!

• mugglesfan

Victory: jag reagerade också på det orangea - too much liksom. Såå 1997...

BS: förresten, vilken kärring som kom fram till dig då! Trodde hon du skulle ta det som en komplimang eller? Vad är det med folk? Det verkar vara ok att säga i princip vad som helst till en gravid som man inte skulle säga till andra människor...? Hoppas att din tjej är stor bara på längden och inte på bredden!

• _koko_

Lappis - Det kan inte du bestämma! :D Tummarna kommer inte gå sönder till nästa månad, så jag fortsätter minsann!
    Men självklart ska du dricka en massa drinkar i helgen oavsett! Och vara skitsnygg i ny klänning och nya skor! Så snygg att röda faran blir deprimerad och går och gömmer sig för ett år framöver!

• BrudSommar2006

Liten, det verkar ju vara säkrast att bara vara arbetsledare då, man vet ju uppenbarligen inte vilken kategori man tillhör förrän det redan satt igång, den som lätt börjar förtidigt eller den som går över tiden...

• mugglesfan

BS: tror du inte det var kontrasten som gjorde att Sweetan också blev på smällen? För hon måste väl ändå haft tidigt missfall - jag menar, 2 veckor sen mens... Sedan är det säkert hennes livmodervägg som strular när det inte fäster ordentligt. Hon har ju tydligen haft några sådana gånger nu.

• _koko_

Just det, måste också kommentera BS kärring - vissa tror verkligen att de har rätt att säga vad som helst... :[ :[ :[
    Tänk om hon kunde sagt "vad fin du är med din mage" i stället...

• BrudSommar2006

Usch ja, varför trampade jag inte den eländes tanten på fötterna, jag har ju åtminstone en rejält svullen fot att stampa med!

Av någon anledning är min högra fot mer svullen än den vänstra, det ser lite lustigt ut faktiskt. Sitter jag med foten högt så lyckas jag flytta vätskan till fotknölen i stället men så klart så faller ju allt tillbaka igen så fort jag reser på mig.

Hoppas, hoppas att det bara är en lång bebis och inte en bred också! Eller att det åtminstone är en bebis med litet huvud...

Svar på tråden När märker man av det?