• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Muggles - blev det fart på mannen bara för att de andra redan shoppat loss, eller var det något de sa på utbildningen?

• mugglesfan

Liten: det verkar som om det blev fart på mannen för att de andra verkar ha shoppat loss redan

Jag ska inte klaga på honom men jag tror att han inte riktigt har fattat att även om jag mår finfint och är rörlig och pigg nu så kan det ändras fort (kolla bara på Cicci) och att det därför kan vara dags att ta tag i detta med barnvagn, -säng, mm som ska handlas. Om vi ska åka runt i olika butiker och kolla mm så kan det vara läge medan jag orkar. Dessutom känner jag att det kanske inte är optimalt att ringa på barnvagnsannonser och åka runt och kolla på det i semestertider... (folk kanske inte är i stan då).

Vi i föräldragruppen ska ju alla ha barn i intervallet juli-sept och de flesta verkar ha fixat de här grejerna redan. Men i ärlighetens namn har vi haft rätt mkt med lägenheten att fixa, så det är absolut inte mannens fel (bara). Men på senaste tiden har jag känt att nu får vi nog sätta lite fart fast jag har inte känt samma från honom...

Oj, vilket långt ointressant inlägg det blev... sorry

• Liten med Mindre

Det är säkert lätt hänt att skjuta det på framtiden - det är ju så långt bort. Och sen plötsligt har tiden rusat.

• Moppy

Koko - måste bara säga igen att det är helt fantistiskt att det verkligen gick vägen. Stort, stort grattis till dig och maken!

Har du slutat med proggisarna nu?

• Lapinette

muggles - hon är bara så enormt seeeegdragen. Det är blod som kommer när jag pappersmuffar men normalt när jag ser det första komma så är det typ syndafall att räkna med efter någon timme, ballongmage och så gör det ooont! Så är det inte nu men jag känner henne komma krypande. Lovar att testa om hon fortsätter i detta tempo ytterligare något dygn men som sagt jag tror hon drar igång snart.

• Lapinette

viktualia - det blir att ta fram målarburken! Min brorsa som precis köpt ett hus kommer att få ett starkt rosa sovrum. Har retat honom för det!

• Bröllopstokiig

Snabbat svar Brudsommar: NEJ de har ingen aning om vad som har satt i gång mig. Jag har verkligen tagit det lugnt.
    MEN sedan vi städade källaren för 2 veckor sedan och jag inte nöjde mig med det, utan körde vidare med alla garderober och så där, så har det hela satt i gång med värk i ryggen, underlivet o så där.
    Sen ska väl alla ta det jätte lugnt 8 veckor innan förlossning. Det finns ju en anledning till att man kan plocka ut föräldrardagar och annat 60 dagar innan och att de rekommenderar vila o så 1 månad innan.
    Vattengympan har inget med detta att göra, det var innan jag hoppade ner i bassängen jag upptäckte slemmet och sen när jag var klar så kom nästa laddning...
    Jag fattar ingenting! Men men... det är ingen mening att spekulera vidare, det har skett som har skett och jag måste vara jätte stilla nu!
    Om jag rör mig för mycket så fortsätter livmodern att utplåna sig och sen är det bara öppning kvar, så det kan gå fort.

Nu ska jag hämta medicin för sammandragningar och prata med personalchefen och min chef.

Kramar till er alla!

• _koko_

Moppy - Tack!!! Ja, det dröjer väl ett tag till innan det går in på riktigt. Vi pratar inte så mycket om det hemma, tar det lugnt fram till vul i v.9. :)

Jag slutade med progget 15 dagar efter ET, dvs förra torsdan. Skönt att slippa kladdet, men nervöst i början OM det nu inte skulle räcka... Men det gjorde det ju! :)

muggles - härligt att maken fått lite eld i baken! :)

Lappis - tummarna är blå och kommer så förbli över helgen. :)

• Liten med Mindre

Med andra ord - ska jag röja i källaren och arbetsrummet så får det bli i sommar, inte senare. Eller vara arbetsledare då...

Ha en lugn skön kväll Cicci. Tur att ni har det mesta fixat för bebisen.

Svar på tråden När märker man av det?