• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Sorry tjejer om jag stör i bostadstittandet! Jag har lite vånda. Hur ska jag göra med mina två läkare och två remisser? Blir ju jäkligt krångligt om jag ska ränna till två olika läkare som sedan säger olika saker. Den ena kanske sen vill starta med hormoner och den andra tycker att jag ska gå direkt på insemination. Hur i helsike ska jag göra? Ska jag välja att gå på en läkares linje eller köra dubbelt så länge som det funkar?

• Victory

Ja, det är ju en INVESTERING! Åk nu och titta på det, jag lovar att ni blir förälskade!

Själv hade jag lovat mig själv dyrt och heligt att jag aldrig skulle köpa ett tegelhus, eller ett sutteränghus, eller ett hus med platt tak, eller ett hus som står med gaveln mot vägen, eller ett hus med liten tomt! Helst inte något 60-talshus öht.

Vad tror ni att det blev? Jo, ett sutteränghus i tegel med platt tak, gaveln mot vägen och liten tomt, byggt 1966! Men efter nästan två års letande var det det bästa vi hittat. Och nu älskar vi det!

• Moppy

Först och främst, jag måste ha missat att KOKO har plussat!!!????? Grattis, grattis, grattis!!

Lappis- it aint over...dvs innan röda faran kommer med full galej så håller ialla fall jag tummarna!

Cicci - var är du aladåb-tjejen?

• _koko_

Lappis - Kör dubbelt! Kan aldrig skada med en second opinion! Se till att du får stämplar bara, du kommer säkert upp i frikort snart. :)

• Moppy

Lappis - kör dubbelt. Två medicinska experter är bättre än en. Second opinion du vet! Nu får de banne mig verkligen se till att det händer något!!

• Victory

Hmm... svårt Lappis! Det är ju alltid bra att höra fleras åsikter, men det kan ju som sagt bli svårt om de börjar sätta in behandling. Kan du inte gå till båda på undersökning och se vilken du gillar mest? Eller fråga dem hur du ska göra!

• BrudSommar2006

Jag skulle köra dubbelt om det innebär att ni får göra kontraströntgen och sekrettest snabbare eller är det samma läkare som har hand om båda dem? Det känns som att det vore lättare att bestämma sig för om man vill prova hormoner ett par månader eller gå direkt på IVF om man har den informationen till handa.

• Moppy

ha ha koko, samma tanke där!!

• Lapinette

Ok, jag kör dubbelt denna månda OM det nu funkar med sekrettest + kontraströntgen samtidigt men sen får jag välja att gå på en doktors linje. För därefter kommer det ju bli olika behandlingar som de rekommenderar att sätta in. Svårt att säga vilken jag föredrar. Den ena är ju min läkare som jag alltid har gått till men den andra är säkert superduktig då han sitter på fertiliteten på Sophiahemmet.

• BrudSommar2006

Ja som sagt, jag skulle nog ha velat få svaren på de proverna först innan jag kunde bestämma mig.

Är det ingen som har kontakt med Cicci som kan höra efter hur det har gått!!!

Svar på tråden När märker man av det?