• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

BS - Har inte pratat med Sophihemmet än. Hi, hi...bli inte upprörd. Lugn och fin!

• _koko_

Cicci - Ååååh, vilken tur att du kollade upp det, hoppas medicinen funkar!!! Lova att du verkligen tar det jättelugnt nu, så bebisen får simma några veckor till!! Shit, vad läskigt, men h*n vill nog bara skrämma upp dig lite för att du varit så avslappnad hittills.
    KRAM!!!!!!! :p

Moppy - Tack för grattis, stämmer, jag plussade i lördags! Helt galet, eller hur
    ?! :D

• BrudSommar2006

Koko, helt galet roligt är vad det är, du är den enda jag känner hittills som provat IVF och så går det så jättebra!

Lapinette, aha, det finns hopp om att få tag på en vettig människa än alltså!

Cicci, jag antar att de inte kan säga vad som sätter igång det hela? Det kan väl inte varit för mycket fysisk aktivitet för det hela hade ju börjat innan du vattengympade? Och så jättestressad har du kanske inte varit över något speciellt heller? Kan det vara ärftligt, något i ens gener eller bara ren otur?

• Lapinette

BS - till sekretprovet är det telefontid 13-14:00. Ringde 13:01 och sitter nu i kö. Vill prata med dem först innan jag bokar kontraströntgen, dit kan jag ringa fram till 15:45.

• Liten med Mindre

Cicci - sköt om dig! Vi håller tummarna för att det kommer att gå jättefint.

Satsar på att det blir som i historien någon berättade - värkarna började före v30 någongång, men sen (med lite sjukskrivning och så) kom inte bebisen förrän 2 veckor sent. Attans vad jobbigt att sitta och vänta då.

koko - du verkar ju fått det omvända illamåendet. Att må konstigt av att äta är ju nästan sämre än att må illa av att inte äta. Måste säga att jag hade lite problem att klara 2 timmars möte före lunch - men innan det var över hade illamåendet nästan släppt. :D

• Frejis

Liten - kunde inte komma in här igår och såg inte ditt förslag om träning. Det hade inte gått i alla fall, kvällen var fullbokad med aktiviteter.

Lapinette - vad hon är knepig, den här röda tanten. Jag har haft jätteont i magen den här gången, varenda dag, och en fyra dagars mens har jag nog aldrig haft. Irriterande för att jag vill gå och träna :(

Cicci - Bra att du upptäckte slemproppen och jag håller tummarna för att Pick*n stannar kvar i livmodern några veckor till. Du får ta det jättelugnt, ligga i soffan med fjärrkontrollen i handen och äta praliner (eller våfflor med grädde och sylt).

Jag kommer att ta en paus från tråden ett tag. Känner att jag behöver tänka på någonting annat än symptom på barnalstrande etc.
    Många kramar till alla! :)

• Lapinette

Frejis - hejdå och på återseende. Förstår hur du känner till fullo!!! Vi ses snart igen.

Själv sitter jag i telefonkö på Sophiahemmet...snart 16 minuter. Grrr...

• Liten med Mindre

Vink vink Frejis. Kommer att sakna dig! Säg till om det blir en valp under tiden, så att vi får komma och klappa. :)

• Lapinette

Me again, har nu pratat med Sophia och ska dit den 5 och kolla ultraljud för att se om det är dags för sekretprov. Håller tummarna för sen sticker vi till Österrike så då är det annars kört denna cykel. Frågade också om det var ok att göra kontraströntgen och hon sa att det bara var bra. Så nu ringer jag dit också!

• Liten med Mindre

Go Lapinette!

*pompommar lite för Lappis som fått upp ångan ordentligt*

Svar på tråden När märker man av det?