• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Tinga

Victory - jag har lång cykel och sen ägglossning, så jag var också på vippen att ge upp häromveckan, men så kom utslaget till sist, så ge dig inte än! Min cykel är på 35 dagar och jag har ägglossning runt dag 24, så det gäller att ha tålamod. Segt att vänta på ägglossningen, men skönt att det sen inte är så många dagar tills BIM. Man måste försöka se det positiva i allt!

När jag var tonåring (innan jag började med p-piller) tyckte jag att det var jättebra med lång cykel, eftersom det betydde att jag inte hade mens lika ofta som mina kompisar. Nu när man vill bli gravid känns det mer som en nackdel, eftersom det blir längre mellan försöken. Det heter ju dock att det är normalt med en cykel mellan 21 och 35 dagar, så det är väl bara att gilla läget.

Liten - hoppas att det bjuds på smaskig lunch idag, så att ditt goda humör kommer tillbaka.

• Lapinette

Ja gud vad irriterande att man inte kunde gå in här igår. Provade säkert varje kvart tills jag gav upp och gav mig ut på stan istället.

Igår köpte jag dem där röda skorna som jag pratade om i Påskas (ni som minns). Tänkte at tom de finns kvar i min storlek så köper jag dem. När vi var i Köpenhamn så hade jag nämligen en ny svart klänning på mig när vi var ute och åt och till det blev allt i svart, svarta strumpor, skor och jacka. Såg ut som jag skulle på begravning och tänkte då att ett par röda skor skulle piffa upp det hela. Det kommer de nu att göra. Fast innan jag köpte skorna köpte jag ett digitalt gravtest. Det första i mitt liv! Sen blev även ett kort som jag tänkte ge till maken efter att ha testat positivt. Satt igår kväll och skrev ihop kortet och blev allmänt sentimental...

...och nu summa sumarum. Imorse såg jag tanten!!! Känner mig konstigt nog inte så ledsen utan mest som jaha, där kom den! Fortfarande inga menskänningar dock. Brukar i samband med att hon kommer få så himla ont i magen. Konstigt är det men idag blir det jag som ringer Sophiahemmet.

• Lapinette

Victory - härligt med ditt pluss och lycka till ikväll!!!

• Lapinette

Sorry, jag menade så klart böj. Är så plusfixerad just nu.

• Tinga

Oh, Victory, vad kul! Jag fick själv världens fånleende på läpparna när jag fick utslag på ägglossningstestet, så jag vet precis hur du känner dig! Hoppas att ni får det riktigt mysigt ikväll!

• Liten med Mindre

Men vad trist Lappis - lurades hon så? Du hann inte testa eller? Och det är hon på riktigt. Alla fulknep upphör aldrig att förvåna!

Tinga - sitter och äter allt i min väg, och nu är allt jag kan tänka mig äta här slut. Måste nog shoppa något mer. (Fast det är långt till affären. :() Måste nog lösa det på något sett - för jag klarar inte två timmars möte nu, utan något mer att äta.

Kanske yoghurt och bullar på Pressbyrån? :?

Grattis till böjen Victory! Hoppas att ni orkar få till det ikväll, eller morgonbitti? :?

• Victory

Nej, Lappis!!! Vad tråkigt. Särskilt som du planerat så fint, handlat test och kort och allt. Liiiiider med dig!

Jag undrade just om det bara var min uppkoppling det var fel på eller om det var BT som var nere. Nu hann jag ju inte läsa ikapp som jag tänkt men jag får väl göra det ikväll då.

Tinga: Skönt att höra att det finns fler med lång cykel! Nu kom min böj på dag 20 så det är väl normalt för mig då. Det jobbiga är att min är så oregelbunden så det kan nog variera från månad till månad. Jag har alltid tyckt det varit toppen med lång cykel, eller i vart fall har det inte gjort nåt. Men nu när man vill bli gravid finns det inger mer irriterande än att få vänta och vänta...

• Lapinette

Ja, något är skumt denna gång då jag aldrig haft senare än dag 31, oftast runt dag 29-30. Nu är det dag 33. Min cykel har gått som tåget sen jag slutade.

• Liten med Mindre

Kanske något som inte riktigt tog?

• Liten med Mindre

Så - Stockholmstjejer - tipsa mig om mysiga restauranger till bröllopsdagen. Vi ska ju på på hotell med fin middag kvällen innan, men det känns mysko att gå hem och äta pyttipanna på söndagkvällen. Skulle gärna gå ut då med. Det behöver ju inte vara jättelyxigt, för det klarar vi av på lördagen.

Förslag?

Svar på tråden När märker man av det?