• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Lappis!!!!!! Jag döööör av nyfikenhet!
    Jag berättade på Fars Dag för min make. Jag testade först 4 dagar efter BIM (så jag kunde dricka lite vin). Jag gick ut tidigt på morgonen när han sov och köpte boken, Du ska bli Pappa, sen gick vi på en restaurang och åt sen lunch. Jag gav honom bara boken insvept som ett paket. Han fattade efter att ha öppnat den. Jag hade även med mig gravtestet i fickan för att bevisa ytterligare, hade själv svårt att förstå.

Bältet ni pratar om finns alltså på Babyland, that's perfect! För babyland ligger på samma gata som jag jobbar I dag känns det bättre i ryggen. Kanske pga vattengympan som jag gick på igår.

Rabarber inhandlades med igår, men när jag kommer hem säger maken att han inte är så förtjust i rabarber *mutter* så jag bakade aldrig någon rabarberpaj... men jag ska göra det i veckan, jag tror nog att han kommer äta när det luktar nybakat i hela lägenheten....

Idag var vi på Danderyds Sjukhus och fick information om detta Dublin projekt. Jag är jätte besviken och barnmorskan som höll i det var svin kass. Jag sa rakt ut inför alla andra i aulan att jag tycker det känns värre nu och jag ångarar att jag gick hit idag.
    Hon fokuserade på det negativa mycket, berättade om hur lite personal de har på förlossningen i sommar, att det renoverar, att de inte kan lova ngt.
    Projektet bygger på att ungen ska vara ute inom 12 timmar, men det var INTE från första värken, som jag trodde, nääääää man ska vara öppen ett antal centimeter och sen är skillnaden att de sätter in drop och annat tidigare än normalt på andra avdelningar... hmmm kändes fruktansvärt stressigt och bara något som landstinget har kommit på för att de ska kunna forsla igenom så många mammor som möjligt på en dag. Tror inte jag kommer tjäna något på det.
    Vi kollade även vart ingången var till Förlossningen och hur vi ska ta oss när vi väl är där.
    Nu vill jag helst föda barn i Karlskrona, där de har en jätte bra förlossningsklinik (tydligen en av de bättre i Sverige). Usch vad arg jag är som gick på detta!
    Kände att jag ville gråta när jag satt i den där aulan! Usch!

Min barnmorska svara inte heller.... som vanligt..... Min förbaskade slempropp gick i går!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hade massa sammandragningar (fast de gjorde inte alls ont) sen kom det världens slemklump, värsta snigelslemmet allan! Detta var på gympan. När jag var klar med gympan, hängde en sladdrig bit på benet, jag blev skit rädd! Så äckligt. Det var inte blod i den, men när jag läser på nätet blir jag inte klok på ngt alls.
    Någon som vet, kanske Brudsommar??????

Annars mår jag jätte bra
    Jag måste säga att när det gäller mig själv, precis som BS och Sweetan skrivit, så känns det som det har gått ganska fort. Kanske för att jag har rest så mycket och även mått väldigt bra hela tiden.
    Men samtidigt så känns det som tiden står lite still nu... tror det mest handlar om att jag inte har så skoj på jobbet (valt själv) och mentalt packat i hop. Kroppen/biologin fungerar så bra... ganska märkligt att man bara kan stänga av och fokusera på anant nu....

I går så visade min make mig allt vi ska ha i vårt kök och vet ni vad? Hi hihihi vi ska sätta in en VIN KYL, tyckte jag var en jätte ball och bra idé! En liten.... men det är bättre än ingen

Jaha.... slempropps fantaster, nu får ni hjälpa mig!
    Fast jag ska till BM i morgon, så jag kan kolla med henne då ju

• BrudSommar2006

Vårrullar är gott men ger mig jordens halsbränna så det har jag till vidare gett upp!

Jag testade en eftermiddag när jag kom hem från jobbet och sedan fick jag sitta och vänta ett par timmar på att maken skulle komma hem från jobbet, han ringde och skulle uträtta några ärenden på väg hem, jag blev jättefrustrerad men ville inte berätta det över telefon! Sedan blev jag av någon anledning helt skakig och satt i soffan och bara tänkte oj, oj, jag hoppas att han kommer hem snart, och han riktigt elda upp mig innan han dök upp! Då hade jag nästan redan hunnit vänja mig vid tanken och den värsta spänningen hade redan släppt. Vad jag minns så tog han det rätt lugnt!

• Bröllopstokiig

Måste bara tillägga, innan jag hoppade ner i vattnet upptäcker jag slemmet första gången, står då o duschar (som man ska göra innan). Sen efter 2 timmar, ser jag resten, så det verkar kommit ut i 2 omgångar? HMMMMMMMMMMMM???????????

• Lapinette

Cissi - vinkyl är något vi har sagt att vi ska införskaffa men just nu har vi lagt prioritering på andra saker så det har skjutit upp.

Tror inte jag kan hålla mig ytterligare några dagar innan jag testar. Kommer inget idag så testar jag i natt/morgon bitti. Hade ju min BIM allt från i lördags tills igår. Måste få sova om nätterna istället för att yra omkring och leta blod och fundera på OM jag är gravid. Sen tror inte jag att jag kan partaja loss i Paris när jag väl vet om det. Kanske smaka en klunk men där går nog gränsen. Satt i natt och läste allt om graviditet och alkohol.

• start september

Lapinette, X är väldigt, väldigt ovanligt. Bort med de tankarna och ut och köp ett CB digital!

Stor lycka-till kram!

• Lapinette

Cissi - hoppas du får tag i barnmorskan och kan reda ut vad det var för slemklump som kom ut igår och usch vad trist att du blev besviken på det där projektet. Tänker ni hoppa av?

• BrudSommar2006

Cicci, när slemproppen har gått så borde förlossningen sätta igång inom två veckor och det är ju alldeles för tidigt för dig. För mig har det inte varit BM man ska ringa till vid problem utan man ska ringa direkt till förlossningen eftersom det är där de har den utrustning och expertis som behövs för att undersöka och eventuellt ge avstannande för att fördröja förlossningsförloppet.

Hade det inte varit för att slemproppen hade gått så hade jag sagt att du inte ska oroa dig för sammandragningarna, det började jag också få vid rörelse tidigt, det tog gördeln bort det mesta av så att jag fortfarande kunde promenera, innan dess fick jag stanna och vänta på att de skulle släppa och så gå några steg innan jag fick stanna igen så det var ju helt hopplöst, ont gjorde det också.

Du skulle ju kunna vänta på besöket hos BM i morgon men jag tror att du helst ska ringa till förlossningen så att de får avgöra om du behöver komma in för undersökning i fall att de vill kolla så att inte livmodertappen har börjat att mjukna i förtid.

• Lapinette

Vad skulle ni göra? Skulle ni vänta med att testa till i helgen? Hmmm...*kliar mig i huvudet*, det kanske fungerar? På lördag är det allt ifrån 4 upp till 7 dagar efter BIM.

• Lapinette

Oj, är det kanske dags för Cissi!!! Det är väl ca 1,5 månad kvar till beräknad förlossning? Det funkar ju! Har en väninna som fick sin första 2 månader och sin andra 1 månad för tidigt.

• Lapinette

Nu fick jag något att fundera på....testa natten lördag till söndag och sen tala om för maken på morsdag att vi ska bli föräldrar. Snacka om att jag går händelserna i förväg! Jag som skulle sluta med sådana här fantasier men vad gör man när hon inte dyker upp i tid?

Svar på tråden När märker man av det?