• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Då får ni ha det så trevligt, det låter kul att få visa runt lite om hon inte har varit över tidigare. Jag gillar för den delen inte heller att flyga, det har smugit sig på på senare år, men vad gör man.

Ska gå och sätta mig framför tvn nu, kanske blir det lite glass också men jag har ätit så mycket onödigt idag så det är inte sant, borde ta fram morötterna i stället!

Hej så länge!

• Lapinette

BS - Vad då mitt i natten! Kvällen har ju bara börjat. Har målat klart den dörren och maken är i tvättstugen. Ska börja med middagen. Sen är det Desperates som gäller.

Imorgon åker maken till Geneve och renoveringen av vårt vardagsrum börjar så m a o fick jag lite panik. Ska jag sitta hemma i röran själv, utan tv och utan stereo. Vi fick leta upp en lång kabel så jag kan plugga in vår lilla extra tv. Får ju inte missa Greys. Alternativet hade varit en partykväll med någon singelväninna men jag är ju inte riktigt upplagd för det med min snuva .

• sweetstreet

Lappis!

Ni verkar ha liknande vanor du och din man. :)
    Göra saker på kvällarna, sitta mycket framför datorn....

Vi gör också det mesta på kvällarna. När vi bodde i Stockholm och renoverade vår lägenhet där så gjorde vi allt själva efter jobbet. Puh! Det var slitigt. Men det var så skönt när man hunnit fram till att börja måla. För det kan man ju göra sent! Vi höll nog på som längst till 1-tiden på natten tror jag. Det är ju en tyst aktivitet. Men att typ riva tapeter, spackla och slipa samt lägga parkett låter ju mycket så när vi höll på med det så var vi hela tiden stressade att hinna så långt som möjligt innan man var tvungen att "vara tyst" vilket då var kl 23 hos oss. De ändrade sedan tiden till 22, hm undrar om det hade ngt att göra med vår renovering??? ;)

Jag tycker inte 20 är sent att börja göra saker hemma. Ofta äter vi inte ens middag förrän runt 20-21-tiden för vi kommer inte från jobbet förrän tidigast runt 19. Ofta inte hemma förrän 19.30-tiden.

Och vill man träna också så blir det oftast ännu senare.

• sweetstreet

Eh förtydligande...

Alltså du och din man verkar ha liknande vanor som jag och min man.... :?

• sweetstreet

BS

Vem vet!
    Kanske kommer den lilla sparkande krabaten snart titta fram!!!!!!!!! :)

• Lapinette

Vi har också hållt på fram till 01.00 med att renovera men då med tysta aktiviteter. Det var när hallen målades innan jul. Att vi äter sent beror på att jag ofta tränar efter jobbet och maken jobbar sent. Sen så är han ju fransman och förstår inte alls när mamma vill att vi ska komma på middag vid 17.00-tiden.

På tal om att renovera och vara tysta så borras det inne hos vår granne just nu. Grannen på andra sidan bankade i väggen men det är ju inte vi!!! Samma sak var i november/december. I två månader renoverades det där inne. En lördag kväll kom de som bor under oss upp och ringde på vår dörr. Åter igen - INTE HÄR! Skittrist! Ska nog säga det på årsmötet på torsdag - det är INTE vi som renoverar. Killarna som gör våra jobb kommer att arbeta dagtid.

• BrudSommar2006

Man kan ju hoppas för nu har hon levt rövare i över en timme. Det enda som möjligen skulle kunna vara bra med det här är att hon hinner somna tills det är läggdags.

Här får man inte renovera efter kl 18 på vardagar, efter 14 på lördagar och inte alls på söndagar så ska man göra något själv är det rent hopplöst, man hinner ju inte hem från jobbet. Så det blir till att göra det man kan på lördagar eller ta ledigt helt enkelt. Tycker gott att de kunde ändra till fram till kl 20 åtminstone men det kanske man inte tycker längre när man snart blir barnfamilj. Dessutom bor det många äldre här och de har ju inget bättre för sig än att klaga på allt.

Jag skulle aldrig klara att äta middag så sent som ni verkar göra, vi äter senast vid sju och då är jag antingen så hungrig att jag nästan mår dåligt, alternativt har jag blivit tvungen att ta en smörgås medan jag väntar.

Suck, tv-programmet är slut och jag har i och för sig både tidningar och böcker att läsa men nu börjar den tiden på dygnet när jag känner mig som mest nervös och då blir jag så rastlös att jag inte kan ta mig för någonting. Om jag kan klara mig i en timme till så är det åtminstone läggdags sedan.

• BrudSommar2006

Lapinette, det verkar hända här i vårt hus ibland också har jag sett, att fel lägenhet blir anklagad för att föra oväsen, det har jag sett på lappar som lite då och då sätts upp i hissen eller trapphuset! Tror att jag blir tvungen att gå och äta en smörgås, annars klarar jag mig nog inte hela natten utan att behöva gå upp, suck, att jag inte hann bli hungrig innan jag borstade tänderna!

• sweetstreet

Men himmel BS!!!
    Vilken gestapo-förening du verkar bo i då?!?! :o :o :o
    Jag kan fatta att man inte vill ha oväsen sent på kvällarna men efter 18!
    Jag tycker det är viktigt att respektera andra, särskilt om man bor i ett flerfamiljshus. Men detta med respekt gäller ju liksom åt "båda hållen" tycker jag.

Att man respekterar andra så man stör så lite som möjligt. Men man måste ju få LEVA också! Tycker det är lika störande om "andra" lägger sig i mina livsvanor (typ hur sent jag kan ta en dusch eller så) som att någon granne stökar runt tidig morgon eller sen kväll.

Tror inte jag skulle klara av att bo i en förening med sådana strikta kvällsregler.
    Som tur är har vår bostadsrättsförening och grannarna i Stockholm varit jättebra! Och här i NYC är det ingen som klagar för det mest störande ljudet kommer ändå gtån gatan och inte fån grannarna ;) Sirene, tutande taxis etc.... Man har helt klart vant sig vid hög ljudnivå. Numer tänker jag knappt på det :)

• Liten med Mindre

Godmorgon alla tjattrande vänner! Ovanligt uppfriskande med en kvällsdiskussion att läsa igenom till morgonfikat. :)

Känner mig på lite bättre humör idag. Men det kommer givetvis efter en kväll med totalt psykbryt och floder av tårar (och snor för att sällskapa kaninen). Igår kväll var allting verkligen nattsvart. Ingenting skoj och inte ens att äta blev jag glad av (på gott och ont). Tycker väl förvisso inte att livet är på topp än, men jag fick en solig promenad i morse, och hann dessutom träffa maken (som nattjobbade) innan jag åkte hemifrån.

Piggade dessutom upp mig med en vaniljbulle efter min smörgås till fikat. Fast nästa gång blir det kanel trots allt. (Hoppas att det blir till det annonserade fikat i eftermiddag...)

Dagens förtret - insåg när jag kom till jobbet efter promenade att mina jeans blivit skitiga på ett mycket penibelt ställe. Måste satt mig i något? *funderar så det knakar* Så det blev till att byta om till svarta jazzbyxor (träningskläder) som jag tack och lov hade med mig. Och hur pass mamma-byxiga ser inte de ut??? :? Hoppas att ingen tolkar in mer i kläderna än vad jag vill få dem att tro...

Och till sist - på tal om rabarber. Vi har ett supermonster till rabarberplanta på landet. Rabarbern är 4 cm i diameter redan när den kommer upp ur jorden. :D Inga späda vårstjälkar där inte. (Så om någon lider fantastisk brist på rabarber i sommar är det bara att svänga förbi och hugga några stammar. Hör av er, så slipper vi fylla komposten.)

Svar på tråden När märker man av det?