• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Lappis! Självklart så ska jag meddela när jag ska komma till Stockholm!! :)

And you'd better be there honey-bunny!!!! ;) :D :D :D

Moahahahaaaa bunny passar ju perfekt till dig lilla snorkanin!!!! :) :) :)

oj vad göööör de där hormonerna egentligen?????!!!!! :o :o :o ;)

Hm, kollar pillren igen och -nä vad seeeeer jag?! En smilande gubbe på tabletten!! Ska det vara så!?!?!?!?! :o ;) :D :D

• BrudSommar2006

Har lekt en stund med vovven och hans pipbanan men nu har han slocknat för kvällen, han blir jättetrött av att vara på dagis!

Aha, så lösningen med tablettätandet är att gå och kolla äggen hela tiden! Det finns visst lösningar på allt...

Jag tycker förresten också att det har gått hur fort som helst för Cicci men tycker fortfarande att det har gått väldigt långsamt för mig så det där går inte riktigt ihop!!

• sweetstreet

BS

de där tabletterna var nog bara uppåttjack....!!! :D

• Lapinette

*vinkar från takåsarna i Vasastan och utbrister* Jag är ingen SNORKANIN!!!
    Bara lite förkyld...men på bättringsvägen. Varit nere en sväng i tvättstugan och ska nu måla en av våra dörrposter.

• sweetstreet

Va!!!!
    Men BS!!!

Vad ÄR "hundens pipbanan" för något egentligen??????????

Låte nästan lite vulgo?????????????!!!!! :o :o :o

Elle kanske är det bara i mitt sjuka huvud då?! :? ;)

• sweetstreet

Lappis!
    Klart du är en liten snorkanin!!!!! :)Gör man av med 1 näsduk i kvarten är man väl det????

Fast det är klart.... du kanske menade att du gjorde av med en näsduk i kvarten på pappersmuffande?!?!?!?!??????? :D

• BrudSommar2006

Ja förutom att korta cykeln om man har en lång eller oregelbunden sådan så har jag inte förstått riktigt vad de där tabletterna gör? Vet att en bekant till mig hade lite dåliga och små ägg så hon fick hormoner för att få bättre kvalitet på äggen. Inför graviditet nummer två så gick hon och hämtade ut ett nytt recept när det var dags eftersom hon inte tyckte att det var någon idé att prova ett helt år själva igen men då blev hon gravid innan hon hunnit börja ta dem har jag för mig så kanske hade äggen piggat på sig av första graviditeten.

• Lapinette

Sweet - är du säker på att du fick rätt medicin? Han kanske råkade skriva ut fel åt dig...?

• sweetstreet

Förresten BS,

De där tabletterna jag tar är till för att boosta ÄL tror jag. Sätta sprätt på hormonerna lite och på så sätt få fart på min cykel. Den har ju varit lite knasig och ojämnfrån och till.

Och nu fram till op ville läkaren nog att cykeln skulle bli lite kortare så däför skulle jag börja ta dem redan nu innan op.

Sedan ska jag väl fortsätta ta dem efter op också men då för att öka chansen till en graviditet.

• BrudSommar2006

Ojoj, Sweet, du har nog fått tag på fel tabletter!!! Fast de verkar ju få dig på gott humör i alla fall så någon nytta gör de väl!

Ha, alla vovvar gillar väl sådana där gula gummibananer som piper otäckt! Vet dock inte vad grannarna tycker, antagligen borde vi bara låta honom leka med den fram till kl 18, ungefär som med lägenhetsrenoveringsregeln.

Svar på tråden När märker man av det?