• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Hehehe Lappis!!!!!

Det kan jag inte svaa på än.... Men what makes me happy is always goooooooddddddd......!!!

*sägs med Al Pacinos bästa maffiosoöst*
    :)

• BrudSommar2006

Men var det inte så att operationen måste göras en viss tid på cykeln eller har jag drömt det? Jag tänkte om du ändrar längden på cykeln nu så kanske inte datumet för operationen stämmer längre? Eller det kanske bara blir några dagar hit eller dit och då stämmer det i alla fall?

• sweetstreet

Haha!
    Grannarna får väl tåla lite pipbanaer eller?! Snart lär det bli andra ljud från er lägenhet BS!!!! Då kommer de att tänka tillbaka på pipbananens små ljud med nostalgiskt blanka blickar.... ;)

• BrudSommar2006

Lapinette, börja måla dörrposter nu mitt i natten, så ambitiöst! För min del så har jag precis duschat och det känns nästan som läggdags! Fast nu kl 20 ska jag se Inspector Lynley på BBC Prime och spela in Karl för sin kilt på tvåan. Allt ska alltid gå samtidigt!

• sweetstreet

Ja op skulle göras i början av cykeln.
    Men nu när jag är i början av cykeln denna månaden (dag 6 idag) så tyckte han nog att jag skulle köra igång med pillren för då borde cykeln bli mer "normal" och därför kortare. Dvs han räknar nog med att den ska bli ungefär en månad (som är normalt) och då kommer op-tiden att stämma för den är den 20 juni (dvs om va en månad). Men jag ska på pre-op-koll den 18 och då lär de väl se ifall det är ok eller inte att gå vidare med op den 20. Annars får man väl skujuta den några dagar ifall cykeln ändå är lite lång?

Detta är bara gissningar från min sida, för han sa inte detta helt rent ut. Men jag pusslade ihop en del av allt han sa, och kom fram till denna utmärkta teori själv sedan ;)

• BrudSommar2006

Ja barnskrik kan man ju inte göra mycket åt i alla fall! Vi har grannar, vet inte vilken våning de bor på, om det är ovanför, under eller både och, men där skriks det väldigt, ibland kan man höra dem när allt är tyst i huset i övrigt och man har gått och lagt sig men framför allt hörs de om man råkar vara i badrummet samtidigt som det är dags för blöjbyte!!!

• BrudSommar2006

Det låter logiskt så det stämmer säkert! Antar att vi inte får se dig så mycket här i tråden den närmsta tiden nu då om din mamma kommer på besök? Har hon varit över förut? Blir det turistiga saker som museer eller är det shopping som gäller? Måste du jobba eller är du ledig fortfarande?

• BrudSommar2006

Aaj vad det vrids om i hela magen, hur lyckas hon! Undrar om det är för att hon känner att hon fått lite bättre plats nu när jag tagit av mig gördeln eller om hon kanske sjunkit lite längre ner utan den. Ja, ja, snart är det här över och hon kan fäkta med fossingarna bäst hon vill, då är det slutsparkat i mammas mage, ha!

• sweetstreet

Precis,
    jag kommer nog inte in i tråden så mycket nu. Men kanske en del på kvällarna. Gissar att mamsen lär vara lite jetlaggad i början så hon lär bli lite kvällstrött kanske? Brukar ju ofta bli så.

Det är första gången mamma kommer hit och det känns skitkul!!!!! :)
    Hon är inte så mycket för att flyga (är lite flygrädd) så jag är jätteglad att hon ändå kommer hit.

Vi kommer turista en hel del i stan tror jag. En del saker vet jag hon vill besöka som t ex Ellis Island. Och så vill jag ta henne till met (muséet alltså).

Sedan ska vi alla åka iväg till Hamptons måndag till tisdag så hon får se Long Island också.

• sweetstreet

På tal om det borde jag nog börja städa lite här nu...

Svar på tråden När märker man av det?