• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

koko - vi har goda vänner som fick barn i januari - hon mådde bara illa på eftermiddag och kväll. Så det kan bli så med.

Jag mår än så länge hyfsat idag - vet inte om det är banden (som nu hunnit göra ömma märken på armarna), eller att jag börjar vänja mig vid hormonnivån. Men hungrig/sugen men ändå osugen är jag ofta. Svårt att hitta nåt som lockar. Försöker redan nu fundera ut vad jag kan tänka mig att kunna äta till lunch.

• Lapinette

*viskar* OM det har funkat för oss denna gång så blir det också ett sent januaribarn, typ 27-28 januari. Bara för att jag skriver detta så kommer nog tanten!!

• BrudSommar2006

Lapinette, usch, hoppas att tanten inte dyker upp den här gången. Men annars absolut, Clearblue Digitalt, inget annat. Man kan stå där och gissa om det inte är ett extra streck som syns i rätt ljus ändå och det går inte att säga säkert åt varken ena eller andra hållet om det är ett svagt streck så det slutar i alla fall med att man får köpa fler tester! Med CV digitalt så får man ett klart plus eller minus, inget att orda om. Fortsätter att hålla tummarna tills vidare.

• Liten med Mindre

Storasystern - jag är också ointresserad av allt - det är ju i alla fall inte kul. Till och med pyssla "med mina saker" är trist. Kommer inte nåt jag tycker skulle vara skoj att göra.

Funderar på att, trots raspig röst, gå på Core-träning eller nåt i eftermiddag. Ingen träning kan ju bidra till min deppighet i alla fall.

• Lapinette

Trist Mindre att du är så "låg". Träning är superbra mot depression så gå iväg och träna du.

• Storasystern

Lappis! Spännande!!!! Håller med om att det digitala testet var bättre än den andra sorten (hann med att prova båda! ;) )

Koko - jag mår också bra på morgonen. Om jag mår konstigt så är det på eftermiddagen eller kvällen. Min kusin sa samma sak. Det verkar variera massor det där med illamående...

Liten - det är verkligen frustrerande att inte vilja göra någonting. Det är så svårt att få tiden att gå!!!!! :(

• Liten med Mindre

Storasystern - det är så skönt att du är tillbaka. :) *pustar ut* Blev så orolig när du försvann så där. Skönt att det bara var en välbehövlig semester.

Gav er inskrivning någonting - förutom svar på värden etc? Bra BM? Var går du någonstans?

• Storasystern

Liten - inte oroa sig, jag mår faktiskt bättre än förväntat. Men jag var så trött efter Japan att jag behövde vila upp mig lite! :)

Inskrivningen gav väl inte så jättemycket, det mesta visste man ju redan från trådisarna! :)
    Hon kollade järnvärde och blodsocker (som amn fick svar på en gång) och en massa andra grejor som man får veta nästa gång (typ syfilis och HIV och annat skoj! :( )
    Vi går hos Barnmorskorna i Gamla stan. Inte alls nära hem egentligen, men jag har kompisar som har varit där och de tyckte att det var bra!
    Var ska du?

• Liten med Mindre

Syrran - jag ska till samma ställe. Funkar hyfsat med kommunikationerna till och från jobbet. har egentligen inte hört så mycket om det, förutom att jag vet att några kompisar gick dit. Och så påbörjade jag min utredning där med bra bemötande. :)

• Storasystern

Liten - det är en trevligt mottagning tycker jag. Jag har ingen sjukhusskräck eller nåt, men det känns så sterilt och trist på sjukhus... Jag får nog av det på jobbet! ;)
    Jag var och lämnade blodprov för KUB/NUPP igår och det var jättetrista lokaler (KS)...

Svar på tråden När märker man av det?