• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Hi, hi...jag går och köper ett test efter jobbet om hon inte kommit innan dess och sen får vi helt enkelt se. Nackdelen att testa i natt är att jag är själv hemma. Tänk om det blir ett fett MINUS. Skulle inte vilja vara själv då. Tror därför att jag avvaktar och så får vi se om jag kan hålla mig till i helgen.

• BrudSommar2006

Lapinette, jag var lite tvärtom faktiskt, jag ville hellre vara hemma själv när jag testade och få smälta resultatet i lugn och ro själv oavsett vad det blev än att maken skulle trampa runt utanför dörren, usch det hade jag inte velat.

• Lapinette

Jag vill nog att maken ska vara med. Speciellt om det är ett minus. Brukar ju ofta få tanten på natten och det är så skönt att krypa upp hos honom och gråta en skvätt.

• Liten med Mindre

Cicci - jag tycker också att det är dags att ringa förlossningen och fråga! Bättre att ringa en gång för mycket. Vänta inte tills imorgon!

(Fast nu kanske du redan har ringt förstås.)

Det vore ju attans om Pick'n pickat hål för tidigt! :( Håller tummarna att det var något annat som kom igår.

Lapinette - mår du bättre av att ha stöd när du testar (pga osäkerheten) så är du som jag, och jag skulle vänta tills mannen var hemma igen (eller var ni nu ses härnäst). Fast om jag vore hyfsat säker på ett pluss så kunde jag nog klara det själv och planera en överraskning.

Hmmm...märker förresten att jag glömmer saker fort. Fastän det var ett rätt väntat plus för oss så blev det så mycket känslor att det var bra med en stadig axel att luta sig mot. Annars hade jag hulkat i min ensamhet.

• Moppy

Hej hopp!
    Snabb hälsning från mig. är på kurs hela veckan och var ju i ROM i helgen. Det var så mysigt, massa god mat, shopping och sol ! :)

Spännande grejer som händer i tråden. Lappis - åhhhhh håller alla tummar som finns...

Cicci - det kan inte ha varit en kraftig flytning (aladåberna är tillbaka ;))

• Liten med Mindre

Vad bra att ni gillade Rom. Funderar på om vi kanske skulle åka dit på en weekend under hösten - om det nu inte blir London igen. :D

Men mamma-shopping kanske är bra i Rom också? Eller är italienskorna minimala även som gravida? ;)

• Liten med Mindre

Och vårrullar med söt-stark sås och mineralvatten passade Mindre utmärkt. Mår rätt ok nu, förutom motivationen som lyser med sin frånvaro.

Dessutom - jag hittade en butik som säljer Twister-glassar. Så jag köpte på mig ett lager och stoppade i frysen på jobbet. Pilutta Pressbyrån va! :D

• Liten med Mindre

Cicci - vi får ordna lite fika och gotta oss i rabarberpaj/kaka. Min man är inte överförtjust i rabarberpaj. Däremot tar han gärna tallriken full med vaniljsås. Bara tillräckligt med paj för att motivera att få ta sås. :D

Jag har ett superrecept på amerikanska paj/kakor med rabarber. Mmm, måste nog göra en sats till frysen. Lite sötsyrligt sådär. :D

• Liten med Mindre

Börjar fundera på om vi inte måste göra verklighet av att skaffa en större frys. Med alla mina nycker så kommer den lilla vi har snart vara fylld med saker jag inte vill äta.

• Liten med Mindre

Victory - hur har det gått med böjen? Gömmer den sig fortfarande?

Du har mejl.

Svar på tråden När märker man av det?