• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Vilken dag är det beräknat Brudsommar? Så otroligt nära nu! Spännande. Men jag förstår att det känns nervöst att gå hemma och vänta.

• Bröllopstokiig

BS och Liten mfl, skit kass service på Apoteket, hon kollade alla butiker i innerstaden och där var de slut, sen sa hon att hon inte hade tid att kolla mer för det var kö... ja ja, jag har fått telefonnummer så jag kan ringa o kolla nu...

Japp, det är kanon viktigt att trappa ner och ställa in både företaget och sig själv på att inte jobba för mycket. Jag har lärt mig en läxa!

Ska kolla gördeln på babyland i Barkaby, tror maken köpte där. kanske har andra varianter där.

• BrudSommar2006

Cicci, titta på www.4mom.se annars då om de inte har i Barkarby, det lär väl finnas fler ställen på nätet också att skaffa dem från.

Mitt beräknade datum är på måndag så hon har helgen på sig att bestämma sig för om hon ska titta ut tidigare eller inte. Annars är det ju mors dag på söndag då vi ska ut till mina föräldrar och äta middag och så är det ett par husvisningar vi gärna skulle gå på så det är ju inte nödvändigt att hon tittar ut just då i och för sig.

• Liten med Mindre

Håhåhå...min mage är platt för första gången på hela veckan. :D Vilken känsla! Det måste ju betyda att det var bra att äta kanelbullar och blodpudding igår? :? Eller att cykla kanske?

Attans jobbigt det där sista bara. Det är så lätt att pulsen rusar - det är ju liksom själva meningen med spinning. En sjutusan till puls. Nåja, räknar ner gångerna som är kvar av instruerande - sen ska jag pröva massor med nytt skoj.

Koko - lite SatsDans med mig kanske? (måste börja försiktigt)

• BrudSommar2006

Cicci, vilken usel service på Apoteket förresten, se till att börja ring nu! Man vet ju aldrig hur mycket mer den där livmodertappen fortsätter att mjuka upp sig medan du letar medicin. Jag antar att du kommer att känna dig mycket lugnare, och vi med här i tråden, när du väl fått tag på den!

• Bröllopstokiig

BS: De har exakt det bältet jag vill ha på siten, men det är för stora storlekar! SKIT!
    Jag har xs, konstigt nog eftersom även jag har fått en mage nu.... ska ringa Babyland!
    Men man kanske kan korta ner dem lite annars på något sätt, den var inte så dyr.

• BrudSommar2006

LIten, bullar är säkert bra för humöret om inte annat och då lär det ju påverka ens allmänna hälsa så visst, fram för fler bullar. Blodpudding däremot innehåller ju en massa järn så det är ju otroligt nyttigt att äta när man är gravid!

• BrudSommar2006

Nej men har de rätt sort men fel storlek, vilket elände! Om det står vilket märke det är kan du kanske googla på just den typen och hitta fler ställen där de finns? Eller maila företaget och fråga om de inte kan få hem rätt storlek snabbt eller tipsa dig om var du kan få tag på det?

Jag har för övrigt min nästa tid hos BM inbokad den 5:e juni, jag tror att det är en tisdag eller onsdag, då vi ska prata om igångsättning som BM tydligen ringer och fixar remiss till i vecka 42+0, vilket borde bli söndagen eller måndagen därpå. Hoppas, hoppas att jag slipper gå och vänta på det!

• Oms

Muggles mfl -

ang brst som växer, blir hårda, knöliga etc så är det ju så att de växer i början av grav sen ngn gång när man går in i 2:a trimestern så slutar de växa för att sen komma igång runt 8-9:de månaden igen - DÅ tror man att ja, så här kommer de att se ut... eller hur;)

sen kommer barnet och då ska man amma och vad händer då, dag 1 och 2 kanske går bra men sen PANG dag 3 då har du helt plötsligt 2 jättemeloner - helt sprängfyllda som du förgäves försöker klämma in i den "braiga" bh du köpte under grav:D

så då går du o köper en ny, större BH som du har ett tag till dess att mjölkproduktionen är stabil och du ammar lagom mkt för då har helt plötsligt brösten krympt lite igen och då kan du ha den mindre bh'n.... suck! ingen ordning;)

så - kontentan är den att det e alldeles utmärkt bra att ha olika storlekar då du kommer att behöva de under resan gång!

detta gäller i första hand de där brösten har växt en del under grav då det är mjölkkörtlarna som styr storleken på brösten. jag har vänner som har kunnat haft sian vanliga bh'ar hela tiden så visst finns det undantag!

själv är jag nu i mitten av v.12 och mår så bra så bra så! Det är underbart nu när illamåendet väl försvann! Äter som en häst och e sugen på allt möjligt - har nog aldrig lagat så många olika maträtter där hemma:) brösten har växt massor och tröjor som i normala fall inte visar uringning gör det nu:) magen har oxå växt men det förklarar jag m apetit, svällande tarmar och viss del grav.

Svar på tråden När märker man av det?