• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Gud så trevligt med dop på båten!
    Gullungen har ju blivit riktigt stor!

• A.M.

Det är rätt intressant det här egentligen med barns utseende. Jag har båda gångerna jag väntat barn tänkt: Undrar om man själv kan se om barnet man får är fult? Dels om man överhuvudtaget ser det och dels om man ser det men inte tillåter sig att tänka det ...
    Jag tycker att Livia är underbart söt när hon skrattar och ler. Men jag ser ju samtidigt att hon inte är en klassiskt söt bebis. Inga jättestoora ögon inramade av korpsvarta ögonfransar, inget lockigt guldbrunt hår ... Hon har sitt eget coola utseende med intensivt blåa ögon, tjocka bäbiskinder och en liten, något böjd näsa (farmors). Har en förmåga att se lite blasé och lätt arrogant ut. Jag tror att det kommer bli riktigt bra i slutänden. OCH jag gillar hennes utseende nu också. Hon är vår lilla Winston Churchill-look-a-like!

• Lapinette

Winston Churchill, vilken komplimang! Jag är jättekritisk till små barns utseende dvs tycker ganska ofta de är rätt fula men kortet på Livia visade en söt jänta.

• Vänner-fan

Hola!

Här händer det grejer som vanligt!
    Jag har läst en del, men inte allt. Är inte så svårt att läsa med en bebis på armen, desto svårare att skriva, men just nu sover han.

Trist med din tant Lappis, verkligen!!

Och Cicci: Ta det lugnt!! Skönt att ni har allt till bebisen fixat så att du verkligen borde kunna göra det också!

Gällande att ta det lugnt inför förlossning så kan jag verkligen rekommedera det!! Man behöver alla krafter man kan få både under förlossningen och kommande dagarna (och nätterna). Mina fingrar räcker gott och väl åt till att räkna upp det antal timmar jag sov under tre dygn i följd där. Och det är ju bara med första barnet man riktigt har chansen till vila innan. En ev. andra gång har man ju första barnet att ta hänsyn till.

Tror Lappis undrade om jag fattat att jag blivit mamma och det har jag inte! Kommer nog ta lång tid att fatta. Ibland på natten när jag är jättetrött och ska amma fattar jag knappt ens att han är en liten människa och inte ett husdjur eller nåt. Att han alltid kommer finnas här (förhoppningsvis- ni ser... Man slutar aldrig oroa sig!! Kollar så han andas med jämna mellanrum både jag och maken!), det går inte att förstå!

Såg också att fler än jag har problem med sina mammor. Ärligt talat är jag jättearg på henne för det här med namnet. Hon är så otroligt negativ jämt och säger alltid bara när nåt är fel, aldrig när nåt faktiskt är bra! I början av min grav. efter bröllopet var jag så arg på båda mina föräldrar att jag knappt ville prata med de nånsin igen. Men så fick jag veta att det är vanligt att man får sådana tankar och funderar mycket över sin egen barndom när man blir gravid. Då lugnade jag mig. Men nu är jag där igen... Morr! Enda positiva är väl att makens familj alltid hamnar i sånt positivt sken när min familj inte beter sig ok. De är på besök här nu och är så positiva och glada!

Ang. amnings-bh så fick jag låna av en kompis. Hon hade köpt ett par innan sin förlossning som blev för små sen och efteråt köpte hon större, så hon hade ett antal olika storlekar som jag lånade och tog med till bb. Nu skulle jag behöva köpa minst en till, men det är ju lite svårt att bege sig ut i affärer såhär i början, så att ha åtmionstone någon när barnet kommer är ju bra! Men det är ju ett dilemma eftersom man inte vet sin nya stl. förrän efteråt. Min byst har inte blivit så mycket större sen han kom (den blev större tidigare under grav.), den är mest tyngre.

Oj, nån har vaknat, måste gå!

• BrudSommar2006

Lapinette, är du kvar eller har du åkt iväg till flygplatsen redan, minns att du skulle försvinna iväg efter lunch?

Ja, menscykeln blir längre om ÄL uteblir en månad, hinnorna tjocknar så småningom till så mycket att de lossnar och det blir en blödning i alla fall, även om ägget aldrig släppte, så mensen blir senare och blödningen lite mer utdragen än vanligt.

• Vänner-fan

Jaha, nu sover han igen! Man vet aldrig hur närmaste timmen kommer se ut!
    Tänkte bara tillägga att makens familj är ute och "gör stan" just nu, så ni inte tror att jag är en sån usel värdinna att jag surfar hellre än umgås med de för de har rest rätt långt.

• BrudSommar2006

Vänner, skönt att det fungerar så bra med den lille nu då! Trist bara att det är som det är med dina föräldrar men skönt att ni kommer bra överens med makens föräldrar i alla fall. Bor både dina och hans föräldrar i närheten? Jag tänker på eventuell barnvakt framöver.

Jag är irriterad över många saker som mina föräldrar gjorde under min uppväxt som definitivt har påverkat mitt liv nu men jag försöker att inte hänga upp mig alltför mycket på det men ibland är det svårt! Jag kommer bra överens med min mamma men inte så bra med pappa men det känns ändå lättare tycker jag, man behöver ju inte ha så mycket med honom att göra egentligen och så får man bita ihop ibland när man träffar dem!

• BrudSommar2006

Ser ju just att du skriver att de har rest långt så då antar jag att i alla fall makens familj inte bor i närheten!

• BrudSommar2006

Hur planerar ni att göra inför sommaren då, ska ni vara hemma och lära känna er nya familjemedlem bara eller har ni en sommarstuga eller så som ni tänker åka till? Antar att det inte känns lockande att ge sig ut och resa någonstans i övrigt!

Om vi mår bra och orkar så åker vi till sommarstället på Öland så slipper vi sitta i lägenheten hela tiden om det blir fint väder, fast vi planerar inget i förväg i fall att.

Svar på tråden När märker man av det?