Hola!
Här händer det grejer som vanligt!
Jag har läst en del, men inte allt. Är inte så svårt att läsa med en bebis på armen, desto svårare att skriva, men just nu sover han.
Trist med din tant Lappis, verkligen!!
Och Cicci: Ta det lugnt!! Skönt att ni har allt till bebisen fixat så att du verkligen borde kunna göra det också!
Gällande att ta det lugnt inför förlossning så kan jag verkligen rekommedera det!! Man behöver alla krafter man kan få både under förlossningen och kommande dagarna (och nätterna). Mina fingrar räcker gott och väl åt till att räkna upp det antal timmar jag sov under tre dygn i följd där. Och det är ju bara med första barnet man riktigt har chansen till vila innan. En ev. andra gång har man ju första barnet att ta hänsyn till.
Tror Lappis undrade om jag fattat att jag blivit mamma och det har jag inte! Kommer nog ta lång tid att fatta. Ibland på natten när jag är jättetrött och ska amma fattar jag knappt ens att han är en liten människa och inte ett husdjur eller nåt. Att han alltid kommer finnas här (förhoppningsvis- ni ser... Man slutar aldrig oroa sig!! Kollar så han andas med jämna mellanrum både jag och maken!), det går inte att förstå!
Såg också att fler än jag har problem med sina mammor. Ärligt talat är jag jättearg på henne för det här med namnet. Hon är så otroligt negativ jämt och säger alltid bara när nåt är fel, aldrig när nåt faktiskt är bra! I början av min grav. efter bröllopet var jag så arg på båda mina föräldrar att jag knappt ville prata med de nånsin igen. Men så fick jag veta att det är vanligt att man får sådana tankar och funderar mycket över sin egen barndom när man blir gravid. Då lugnade jag mig. Men nu är jag där igen... Morr! Enda positiva är väl att makens familj alltid hamnar i sånt positivt sken när min familj inte beter sig ok. De är på besök här nu och är så positiva och glada!
Ang. amnings-bh så fick jag låna av en kompis. Hon hade köpt ett par innan sin förlossning som blev för små sen och efteråt köpte hon större, så hon hade ett antal olika storlekar som jag lånade och tog med till bb. Nu skulle jag behöva köpa minst en till, men det är ju lite svårt att bege sig ut i affärer såhär i början, så att ha åtmionstone någon när barnet kommer är ju bra! Men det är ju ett dilemma eftersom man inte vet sin nya stl. förrän efteråt. Min byst har inte blivit så mycket större sen han kom (den blev större tidigare under grav.), den är mest tyngre.
Oj, nån har vaknat, måste gå!