• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Skriver som vanligt som en kratta...

• Storasystern

Morning!

Välkommen tillbaka Nenne!!!! Kul att se dig igen! :) :)

Vilket fantastiskt väder det har varit i helgen!!! Vi latade oss på herrgård med massa mat och jacuzzi och frukost på sängen. Mycket trevligt!!! :)
    Igår hann jag faktiskt med att plantera lite blommor.

Börjar v. 12 idag och ska göra NUPP på fredag... Lite nervöst är det allt!!!

Vickan - häftigt hus du la ut! Men vad många bilder det var av poolen ur olika vinklar. Sååå kul är det väl ändå inte med pool??? ;)

• BrudSommar2006

God morgon, beräknat datum är idag men jag sitter här fortfarande...

Igår trodde jag faktiskt att det var dags, fick ont och kramp i magen när jag vaknade, visste sedan inte om vi skulle ställa in mors dags middagen hos mina föräldrar eller hur vi skulle göra men när jag legat ett par timmar så gick det över. Vi kom iväg på ett par husvisningar eftersom jag ville det och så i bilen på väg ut till mina föräldrar så fick jag så där ont igen. Det var till att genomlida middagen men sedan fick vi åka tidigt eftersom jag hade så himla ont. Trodde absolut att det var dags men när jag kommit hem och fick lägga mig och bullat upp kuddar runt och under magen så släppte det och nu är allt som vanligt igen. Tror att jag var sjuk helt enkelt eftersom jag mådde illa också.

Lapinette, lycka till idag, får du resultatet på en gång?

Apropå att inte lägga sig osams så fungerar det inte för oss heller att bli sams innan alltid, man kan hålla på och älta samma sak halva natten utan resultat, bättre att försöka sova på saken då.

Jisses vad det regnar förresten!

• viktualia

Storasystern - fniss... jaa det var ett coolt hus... min teori om bilderna är att mäklarna i vår lilla håla inte riktigt är lika drivna som de mer erfarna i storstäderna....

Nu har maken mailat mäklarn för det första huset jag la ut, så nu får vi se när det blir visning!

• Liten med Mindre

Lycka till idag Lapinette - jag tror säkert inte att det gör ondare än den mensvärk du brukar drabbas av. Det kommer att gå fint!

Brudsommar - så bebisen lurades igår? Eller kanske var det en början? Det går väl att bli illamående om man har kramp i magen?

Storasystern - det låter som om ni hade en skön helg. :) Något ställe du kan rekommendera? (Minns inte om du sa var ni skulle.)

• start september

Lapinette, lycka till!

Om du är rädd för att det ska göra ont kanske värktabletter kan hjälpa? Kanske kan i så fall lite Ipren och Alvedon i kombination i förebyggande syfte göra tricket - det bryter smärta bra har jag lärt mig.

• BrudSommar2006

Jag vet inte om det var bebisen som var i farten alls igår, jag hade himla ont i magen, som kramp i hela nedre delen, men det var liksom inte som sammandragningar som kom och gick utan det gjorde konstant ont. Om det var den så lurades den för hela natten och idag har jag inte känt av någonting.

Skulle inte gått runt så mycket på de där visningarna i alla fall, det har straffat sig, nu har jag jätteont igen av bäckenbottenuppluckringen, den hade blivit bättre av att jag varit hemma så jag traskade ju runt och tyckte att det var jättemysigt att komma ut i solen...

• Moppy

Good morning girls!
    Frullan - vad kul att du är tillbaka. Du har varit saknad!

Lappis - det kommer gå super, var det inte Sweet som hade gjort kontraströntgen och sa att det gick snabbt? Skönt att du laddat upp under helgen i Paris.

Syrran - är det redan v 12? Tiden går så snabbt. Skönt att du kan pusta ut då vad gäller MF risken. Kommer gå super på NUPP, har du varit på VUL och sett den lill* tidigare?

Ganska intressant att se här i tråden att de/vi enda som haft missfall har haft konstiga blödningar och andra avvikande symptom hela tiden. Dvs om allt flyter på som det ska, känns ju risken för MF som ganska liten (helöt ovetenskaplig teori förstås ;))

BS - kanske var förvärkar?

Själv går jag in v 15 nu. Mår som en prinsessa, om inte magen växt lite boopsen gör ont så skulle jag tro att det helt lagt av därinne.... Skönt dock att kunna leva som vanligt igen!

• BrudSommar2006

Moppy, jo, det kan ju ha varit förvärkar, det enda är väl att man har ju inbillat sig att värkar ska komma och gå och inte hålla i sig konstant i typ en timme utan att släppa. De sammandragningar jag haft till och från de sista månaderna har ju varit sådana. Men att det gjorde ont både i ryggen och fram i magen stämmer ju så vad vet jag.

Lapinette, både Frejis och Sweet har ju gjort kontraströntgen och inte klagat efteråt på att det varit speciellt hemskt så det går säkert bra! När ska du dit, har du hunnit iväg redan?

• Liten med Mindre

Härligt Moppy att du mår bättre. Ser fram emot den dagen! Tiden har gått fort för er, sett "utifrån". Själv tycker jag ju att tiden sniglar sig fram...

Och efter en helg med stopp i magen är det nu plötsligt normalt igen - och jag blir VRÅLHUNGRIG. Dessutom nervös för att bli hungrig och illamående. Kanske ska se om det finns någon frukt åt mig någonstans...

Svar på tråden När märker man av det?