• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Spännande BS! Dock förstår jag att det också måste vara frustrerande att bara vänta. Jag som vill kontrollera allting, kommer säkert vara helt stirrig när den dagen kommer....

• Moppy

Liten - skönt dock att det värsta illamående verkar ha lagt av. Vilken vecka är du nu i? På tal om finnar som ni diskuterade här innan så har detta varit ett av mina främsta gravsymptom - ser ut ut som en prickig korv vissa dagar. Jag har aldrig haft en finne tidigare i mitt liv (nåja nästan aldrig...)
    Tänkte unna mig en ansiktsbehandling denna veckan, eftersom jag ska på bröllop på lördag. Har du/ni ngt tips på krämer etc? Problemet är att jag har torr hy vanligtvis men inte vill använda mina vanliga krämer nu eftersom de är för feta. Och Apoteketets finnkrämer är nästan för starka och innehåller alkohol som torkar ut huden... hmmmm.....

• Snart så....

usch är gnällig idag...
    nu har illamåendet kommit tillbaka och sitter med uppstötningar medans magen (Kick´n) går i vågor. Kan det vara bebisen som lever om bland tarmarna som gör att jag mår så dåligt?
    Lite orolig bli man att något ska vara fel

• Liten med Mindre

Moppy - jag blir alltid extra prickig när jag varit på behandling - för att de pillar ut en massa jox ur huden, och en del skit kommer upp till ytan. För mig är det ingen höjdare att göra behandling direkt innan jag vill vara fin. :D

Fråga på salongen där du går vad de rekommenderar. Jag har använt en massa olika saker, som salongen tycker funkar ihop. MD formulations, pinaler från någon Peter Thomas Roth (?)... olika saker funkar ju för olika personer.

Snartis - jag tror säkert att Kick'n kan sparka igång illamåendet. Vågor som vågor -jag blir sjösjuk för minsta lilla gung.

• BrudSommar2006

Snart så, det kan mycket väl vara bebisen som lever runt så att du mår illa, tror inte att det kan vara något annat fel som orsakar de symptomen i alla fall. Det man kan må riktigt illa av, men det är i så fall i kombination med ordentlig huvudvärk, är om man får högt blodtryck, då är det viktigt att man kontaktar sin BM men det brukar inte vara förrän i slutet av graviditeten som blodtrycket börjar stiga.

Halsbränna/uppstötningar är hemskt, det har jag haft länge nu och det kan man ju må illa av i sig, samarin är det som fungerar bäst eller ett äpple men det finns ju många saker man kan prova, typ mosad banan, några mandlar, Gastrosan (finns som tabletter på hälsokostaffärer) och så Apotekets äckliga tuggtabletter eller flytande sorter men Apoteket skulle jag skippa, det där kräks man av innan det ens hunnit börja verka...

• BrudSommar2006

Apropå dålig hy så fick jag urusel hy de första månaderna av graviditeten och fick byta ut alla mina hudvårdsprodukter eftersom jag normalt har rätt så torr hy och nu fick fet, hemsk hy, men det gav med sig så småningom och nu är allt som vanligt igen. Härda ut ett par månader bara så tror jag att hormonerna rättar till sig!

• Storasystern

Lappis - håller tummarna för dig och hoppas på bra resultat!!!

Liten - vi var på Gimo Herrgård en bit norr om Norrtälje. Jättefina miljöer och mysigt rum! Jodå, det rekommenderas! :)

Moppy - ska pusta ut i början av nästa vecka, ska ju igenom v.12 först!!! Och så förståss NUPP på fredag. Nej, vi har inte varit på varken VUL eller UL, så det blir första bekantskapen med Nils-Berit! :) Ska bli spännande minsann! Hoppas att alla värden är OK bara, lite orolig över Japan-resans effekt på den inneboende... :(
    Moppy, vi ska också på bröllop på lördag? Ses vi där?! ;)

• Moppy

Skönt att höra, BS, att det kan bli bättre mot slutet av grav. Har även finnar på axlarna, så äckligt....

Liten - jag kanske ska vänta med ansiktsbehandingen till nästa vecka då så för att inte bli mer prickig till på lördag... Kanske unnar mig en fotvård istället :)

Snartis - låter som du har en livlig en därinne. Måste dock vara skönare än om det inte levde om alls, då kanske man skulle bli orolig? Fast jag vet ju inte, har inte varit där... Hoppas att du mår bättre snart i alla fall.

• Snart så....

BS, jag har låååågt blodtryck så kan inte vara det. Måste vara Kick´n som lever om så jag mår illa. Just nu känns det som jag ska spy hela tiden och att äta något hjälper verkligen inte till.
    hmm undra om man ska ringa BM?

• Moppy

Ha ha, ja kanske det. Ska spana på någon mer som går runt med vatten i glaset ;)

Svar på tråden När märker man av det?