• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

Shit, vad jag är på krigsstigen idag!! Har INGET tålamod med min stackars kollega...

Åsså ska jag ut och äta ikväll, hade helt glömt det, hur ska jag kunna slingra mig ur alkoholdrickande... Det kommer inte att gå, jag är ju världens sämsta lögnare också!

Snartis - har du druckit tillräckligt med vatten? Tänkte om du kanske blev uttorkad igår? Kram!

Hoppas allt är bra med cicci, tänker på dig hela tiden nu!

• Moppy

Ja tänker också på Cicci. Har någon hört ifrån henne?

• BrudSommar2006

Moppy, oroa dig inte, hyn borde ordna upp sig långt innan slutet av graviditen, snarare mot mitten om jag minns rätt!

Snart så, hm, kan det vara ditt låga blodtryck som gör dig illamående, fast jag har inte hört eller läst något om det. Mitt blodtryck följde standard tror jag, som vanligt i början av graviditeten, sedan sjunkande till riktigt otäckt lågt i mitten, då var jag trött och hängig, usch, usch, och så nu stigande igen mot slutet, tillbaka till vad det var i början men tydligen finns risken att det fortsätter att stiga så man ska passa sig i slutet.

Å andra sidan så finns det ju stackars gravida som är illamående av hormonerna hela graviditeten, jag började ju tro att jag tillhörde dem, men som tur var inte, så det är nog inte onormalt tyvärr.

• BrudSommar2006

Cicci, ja, hur har det gått? Det sista vi hörde var att hon fått nytt recept och skulle hämta ut det på väg hem från jobbet och så var det tillbaka på koll om sex dagar men de kan väl inte ha gått än, började det inte i torsdags?

Cicci, hallåå, var äär du, hur går det för dig???

Varför kan det inte vara min slempropp som gått!! Fast det hjälps nog inte, går den så kan man föda inom två veckor, jag vill att vattnet ska gå, då föder man inom två dygn! Ska jag vänta två veckor har jag ju fått min igångsättningstid i alla fall.

Koko, oj då, de får passa sig på jobbet idag hör jag! Måste du hitta på en ursäkt tills ikväll också på kort varsel, så stressigt. Kan du inte få huvudvärk och ta ett par tabletter under eftermiddagen så att folk förstår att du inte vill dricka ikväll om du inte mår bra?

• Tinga

Brudsommar - det måste verkligen kännas spännande för dig nu! Bebisen skulle ju i praktiken kunna bestämma sig för att titta ut närsomhelst! Hoppas att det blir snart, så att du slipper gå och vänta längre.

Lapinette - lycka till på din kontraströntgen idag! Kanske bra att du varit i Paris i helgen, för har man mycket annat omkring sig kanske man tänker mindre på det som oroar en.

• Snart så....

Nu har jag pratat med BM och ska vila ett tag och om jag inte mår bättre på em så ska jag ringa förlossningen och prata med dem.
    Så nu ska jag nog smita hem tidigare och lägga mig...

• Liten med Mindre

Krya på er Snartis - hoppas att det inte är något allvarligt!

• BrudSommar2006

Snart så, hoppas att det ordnar sig med vila så att du slipper åka till förlossningen för undersökning då!

• Lapinette

Är tillbaka! Tror själva röntgen totalt tog 5 minuter. Tur var väl det för det var maximalt obehagligt. Ett mörkt rum med en spotlight riktad mot..ja ni vet var. Sen in med det där platsröret och blåsa upp....iiii...och sen vätska...men sen var det över. Tjaha, var det allt?! Svar får jag när jag besöker min gyn den 19 juni.

• Tinga

Ojdå, Lapinette, det var snabbt marscherat! Fast med tanke på din beskrivning kan jag förstå att du tyckte att det var skönt att det inte tog längre tid. Gjorde det ont? Tråkigt att behöva vänta ända tills den 19 juni med att få svar. När undersökningen väl är gjord vill man ju få svar direkt.

Svar på tråden När märker man av det?