• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

För mig spelar själva tomten mycket roll. Huset som jag ville buda på precis när vi anlänt till Sverige i augusti hade ingen insyn. Sånt värderar jag högt! Den låg liksom lite över de andra husen och hade en häck runt om som gjorde att man kunde knata omkring på den lilla tomten utan att känna att grannarna kollade rakt in.

Nu bor vi högst upp inne i stan. En del insyn har vi men det är nästan enbart från huset på andra sidan gatan. Där har vi två killar (förmodligen bögar) som bor och de renoverar just nu sitt vardagsrum (liksom oss) i kalsonger och sånt där renoveringsljus. Underhållande.

• Vänner-fan

Tillbaka igen efter amning, blöjbyte, bodybyte pga kräks på gamla bodyn och besök i tvättstugan. I tvättstugan pratade jag lite med en utländsk dam som var helt förfärad över att jag höll på och tvättade med lillen på magen i bärsjalen när det inte ens gått 3 veckor sedan förlossningen. Det gav mig en tankeställare. Hon sa att det säkert känns ok nu, men att det kan komma krämpor senare pga att man tog ut sig i början. Så jag struntade i att hänga upp tvätten, tinade en bulle i micron och satte mig här istället...

Så som svar på din fråga BS så börjar det kännas rätt ok även om jag fortfarande går ganska sakta och max 1,5 km. Och varje dag tränar jag och stretchar i ca en kvart enligt övningar jag fick på bb. Mest bäckenbotten och lite övningar för att öva upp hållningen igen. Men jag SKA nog ta det lugnt enligt ovan även om det känns lite svårt när man är van att träna mycket och inte stressa på något. Jag blöder inte lika mycket längre heller och det känns skönt. Hoppas du har laddat upp med bindor modell större! Jag är inne på mitt femte paket nu (det är ca 15 i varje).

Liten: Läste artikeln. Det där med att sänka kraven fattar jag inte heller. Vi var inte så noga med dammsugningen och tog upp på bvc att han nyser mycket. Det bror på damm från kläder etc. fick vi höra då. Jaha, och så fick ju dammsugaren åka fram igen förstås... Fast när jag skrev att njuta av den här tiden så tänkte jag mest på den här första månaden när de är sådär jättesmå och hopkrupna. Fast vår har ju iofs aldrig varit så pytteliten jämfört med andra bebisar...

• BrudSommar2006

Vi har ju redan letat hus hur länge som helst och förlorat ett antal budgivningar. Tyvärr är det få hus som jag och maken båda kan enas om så därför tar det lång tid mellan varje gång vi är med i en budgivning. Vi är dessutom inga renoveringsmänniskor så att köpa ett hus där vi vet att om vissa saker inträffar de närmsta åren så måste vi ge oss på ett större renoverings/utbyggnadsprojekt kommer jag aldrig att få maken att gå med på!

• Tinga

Lapinette - det är ju tur att ni har annan underhållning nu när inte TV:n är inkopplad!

• _koko_

Vänner - kul att höra av dig igen! Tycker det lät som en klok dam. :)

BS - Ja, nä, då tar det ju tid helt enkelt. Vi var less efter ett år och slog till på vad som faktiskt visade sig vara drömhuset. Det kändes inte direkt så då, men vi gillade området och det var lagom stort, med källare (viktigt!) och utan insyn (det gillar även vi, Lappis!).
    En del saker var tvunget att göras omgående (måla om fasaden samt renovera badrummet) men det tog vi hjälp till.

• mugglesfan

Vänner: skönt att höra ifrån dig! Låter bra att du satte dig med en bulle istf att hänga upp tvätten

Jag har förberett min man på att det kankse inte kommer att vara städat, tvättat och maten färdig när han kommer hem från jobbet den första månaden iaf. Enl vad jag har hört kan det vara fullt upp med amning och allt annat plus att man behöver sova när bebben sover (sova är tydligen viktigt för att amningen ska fungera). Men han är go för han är helt inställd på att köra markservicen i början trots att han jobbar. Sedan vet man ju inte, om vi får en lugn en så kanske det går jättebra att slänga in en tvätt mm.

En intressant grej är den där undersökningen att när mamman är hemma känner hon dåligt samvete om hon inte hinner hela markservicen pga att hon ju ändå är hemma hela dagarna. Men när mannen är hemma tycker han att det är fullt upp med att hinna gå ut med barnet, vara på lekplatsen mm, han tycker inte att det är nödvändigt att hinna det övriga också. Nu givetvis väldigt generaliserat men det kan nog ligga ngt i det... Ibland vill vi tjejer/kvinnor vara så överduktiga...?

• mugglesfan

Jätteintressant artikel förresten.

Jag är så glad att vi inte är ute efter att köpa hus - det känns orimligt dyrt i Göteborgsområdet. Och så får man räkna in kostnaden för 2 bilar (nu i stan klarar vi oss med en) för man har inte råd att köpa där det finns hyfsade kommunikationer. Och köpa hus är så många fler parametrar som ska stämma än lägenhet.

• Lapinette

Tinga - har fortfarande mens samt no, no till sex de närmaste 3 dagarna efter kontraströntgen. Sen no, no igen 3 dagar innan sekretprovet! Det blir att sova om kvällarna!

• Lapinette

Har räknat ut att den endast är 1 dag den närmaste veckan som är YES, YES...och det är fredag. Vi måste ju öva inför ÄL .

Svar på tråden När märker man av det?