• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Tinga

viktualia - lycka till på visningen! Det är alltid spännande att se ett hus i verkligheten som man hittills bara sett på bild.

• BrudSommar2006

Vickan, nej men vad kul! Hoppas att det blir något för er del då, jag tror att vi skulle ha lättare för att slå till om vi inte blev så stressade av budgivningen hela tiden och att det ska gå så fort att bestämma sig.

Nu har jag redan spanat in vilka visningar jag vill gå på nu på söndag men jag hoppas ju så klart att vi kommer att ha annat för oss innan dess.

Victory, jag hoppas verkligen att bebisen har dykt upp den 7:e juni men det har inte gått två veckor än då, jag har tid hos BM den 5:e för att diskutera igångsättning, det är på tisdag om en vecka och sedan ringer hon för att fixa tid på förlossningen måndagen därpå, så har jag otur så sitter jag här fortfarande då!

• viktualia

Tinga... fniss... vi har gått några varv på promenad utanför... så utsidan har vi tittat rätt noga på.. hi hi...

Jag bor ju i en liten håla och det här huset ligger ca 7 min promenadväg hemifrån oss... Alltså är faktiskt läget ett av de starkaste argumenten FÖR huset.

Tänker på vad Koko skrev om att "allt utom läget går att förändra". På min kravspec för läget står: Bra pendlarläge, nära bra mataffär och inte för trafikstört/för mycket insyn. Inser just att det här huset uppfyller ALLA de kriterierna!

• mugglesfan

Viktualia: det huset kan bli jättefräscht med lite nya tapeter mm! Och med det priset har ni ju råd att renovera så ni får det som ni vill ha det. Spännande...

• mugglesfan

Själv håller jag på och letar barnvagn på blocket - det finns jättefräscha (iaf på bild - kanske är som med mäklarbilder? ) för 2-3000! Vi planerar att köpa en beg av känt märke och sedan kanske en ny mjuklift om det behövs. Om suffletten är lite solblekt el så - det skiter jag i, bara det är fräscht där Slick'n ska ligga.

Har kondenserat ner mina krav till:
    - vändbart, ställbart handtag
    - lufthjul
    - metall, ej nylonkasse (för matkassen)

• Liten med Mindre

Åååå - spännande med huset Vickan! Hoppas att det är något ni gillar på insidan också. :)

Annars så är jag jäääääättehungrig/mår småkymigt just nu. Tänkte att jag skulle klara mig på ett mellanmål före lunch idag (rädda tänderna), bara en kvart kvar till acceptabel lunchtid. Kanske ska jag tjuvstarta på grönsakerna i lådan? :?

(verkligen i-landsproblem, jag vet) :D

• Liten med Mindre

Oh - all barnvagnsinspiration är av godo. Jag hoppas kunna lägga ut mycket att forskningen till maken när vi börjar känna att det är dags. Prylgalning ni vet...

Han letar redan på sitt prylforum om fiffiga saker för bebisen. :D

• viktualia

Liten med Mindre - ett tips för att klara tänderna: Köp floursugtabletter på Apoteket och ta en sån efter VARJE gång du ätit något lite!

• Liten med Mindre

Vickan - jo, jag har såna. Men de var bara goda första veckan - nu ger de mig kväljningar också. :( Kanske finns det en piggare smak än min pepparmint (den är för söt)? Får kika på apoteket.

Lunch!

• mugglesfan

Alltså jag förstår mig verkligen inte på folk ibland:
    flera tjejer har mejlat mig om att de absolut vill prova min bröllopsklänning och var och när kan man göra det. Sedan svarar jag och så hör jag ingenting. Förra veckan var det en tjej som skrev "jag vill absolut köpa den om den finns kvar" så jag svarade "jag är hemma då och då om du vill prova" (hon hade inte ens provat den!). Sedan knäpptyst. Hur ombytlig är man inte då? Det har hänt flera ggr... Suck. Tur att jag inte har bråttom att bli av med, då skulle man bli frustrerad.

Svar på tråden När märker man av det?