• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Moppy, jag hoppas verkligen att du har rätt! Antar att det annars är storleken på huvudet som är det väsentliga, inte storleken på kroppen i övrigt så mycket kanske. Dessutom är det bättre att hon brås på maken och blir lång och smal än på mig och blir medellängd och knubbig antar jag!

Var är Sweet förresten, är hon fortfarande ute på stan och turistar med sin mamma tro.

• BrudSommar2006

Tinga förresten, så spännande med BIM, glömde säga det förut, vi håller tummarna!

• start september

Här var det en lugn morgon!

Fortfarande lugnt BS? Jag har också hört av en kompis att lite större bebisar kan hjälpa till mer under förlossningen, så på det viset låter det ju så inte dumt om er lilla är lite större.

Tinga - hur går det??

• Tinga

God morgon, allihop! Än så länge har tanten inte givit sig till känna, så hoppet spirar mer och mer, även om jag försöker att inte tänka på det.

Mitt vanliga "mensvärksonda" i ryggen har i princip gått över, så det jag känner nu är lite knip i magen emellanåt och lite yrsel. Brösten känner jag ingenting i och någon nästäppa, som verkar vara ett vanligt gravsymptom har jag inte heller känt av.

Igår kväll var maken och jag på chokladprovning, och det var ett bra sätt att få tankarna på annat! Här i Lund finns ett litet trevligt chocolateri (stavas det så? ), som en dam i 60-årsåldern driver, och hon hade mycket kul och intressant att berätta om choklad. Provningen avslutades med att man fick äta så många praliner man ville! Mums! För ovanlighetens skull hade jag vett att sluta äta i tid, dvs innan jag blev helt illamående. Man vill ju inte föräta sig på choklad; tänk vad tråkigt att inte bli sugen på det längre! Fast det kanske vore praktiskt och bra ur hälsosynpunkt.

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Hur går det med alla bebisar som ska komma ut eller stanna inne? Brudsommar? Cicci?

Snartis - har illamåendet gått över? :? Hoppas verkligen det.

Köks- och vardagsrumsrenoveringar? FruL? Cicci? Lapinette? (Längtar också lite efter något att renovera. så där lagom jobbigt projekt förstås. :) Och det ska inte inkludera att städa och sortera saker heller...)

Förresten, har någon tips om var vi kan få hjälp med smarta designlösningar för att få mer utrymme i lägenheten? Ska vi vända oss till en inredare eller? Funderar lite på hur vi ska få plats i lägenheten, med bebis och allt, utan att göra oss av med en massa hobbbyprylar.

Var iväg och fick en skön massage igår. Fast på slutet tyckte jag gott att hon kunde sluta så att jag fick dricka och äta något. :D

Undrar lite om det där relaxinet som påverkar magen även påverkar resten av musklerna. Jag hade inte jätteont någonstans, som jag brukar ha. :)

Sen insåg vi på kvällen hemma, att vi måste gå föräldrakurs nr 1 i matlagning - "Hur man lagar köttbullar". Makens försök såg lika roligt ut som senaste gången jag försökte. :D Och eftersom jag just nu fått avsmak för köpta köttbullar så måste det ju bli hemlagat. Vi ska beställa kurs från svärmor nästa gång vi ska till Falun tror jag...

• Liten med Mindre

Tinga - vi var på chokladprovning i höstas och åt så att vi mådde illa. Men det hjälpte inte - fortsatte äta efter också.

Det är bara förkylning och graviditet, samt ev värmebölja som kan dämpa mitt chokladsug.

Spännande med BIM-väntan. Ska du testa idag?

• Liten med Mindre

Fast vi provade även sprit/vin till chokladen och det var mest det som fick det att ta stopp. Kaos i smaklökarna kanske? :? Äter hellre min choklad utan sprit.

Hellre Earl Grey till riktigt mörk choklad om det ska vara dricka till...

• Tinga

Damen som höll i provningen rekommenderade Amarone, vitt eller rött starkvin eller kaffe till choklad, så det var ett bra tips med Earl Grey, Liten, för jag dricker inte kaffe överhuvudtaget. Tycker inte ens om lukten!

Jag överväger om jag ska göra ett graviditetstest idag eller imorgon. På ett sätt vill jag gärna veta, men om det är ett minus kan man ju direkt lägga ner att hoppas, och det är ju lite spännande att kunna göra det. Fast samtidigt är det ju lika bra att få veta om det är negativt, så att man kan "bryta ihop och komma igen", som en berömd skidåkare sa.

• Tinga

Alltså, jag dricker ju vin, men om man är ute efter ett alkoholfritt alternativ och inte dricker kaffe låter det bra med Earl Grey. Det gillar jag!

Det var en tant på provningen som helst drack mjölk(!) till choklad. Det tycker jag låte konstigt; inte vill man dricka mjölk väl till lyxiga praliner?!?

• Lapinette

Mörk choklad och rödvin!!! Mmmmm...

Tinga - hur många dagar över BIM är du nu? När tänker du testa? Låter onekligen jättespännande även om jag inte vill bygga upp dina förväntningar för mycket...I know the feeling.

Liten - min man skällde ut vår kontaktperson till jobbet i vardagsrummet igår. Börjar onekligen bli jäkligt tråkigt att bo i sovrummet. Man kan liksom inte fixa, städa och pyssla hemma när det ser ut som en lagerlokal. Vi får hoppas de får tummen ur och börjar idag.

Svar på tråden När märker man av det?