• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Här har ingen bebis bett om att få titta ut i alla fall så jag sitter här fortfarande.

Tinga, när tänker du testa? Håller tummarna!

Var på samma chokladprovning som Liten i höstas men säger detsamma, det spelar ingen roll hur mycket man lyckas vräka i sig vid ett tillfälle, ett par dagar senare är allt som vanligt igen! Till och med i värmen i Västindien där all choklad var halvsmält var jag sugen så värme dämpar definitivt inte mitt sug i alla fall.

Snart så, hur har det gått? Hoppas att du inte behövde ringa förlossningen.

Cicci, är allt väl fortfarande?

• Lapinette

Tinga - dricker inte heller kaffe. Spännande med testet!!! Håller tummarna för dig. Själva passerade vi precis 12:e försöket nu i maj.

• Tinga

Lapinette - jag är två dagar över BIM, och mensen har varit väldigt punktlig under de två cykler jag haft sen p-pillerstopp, så det är därför jag tror att det kanske är något på gång. Det som gör mig negativ är min "mensvärksonda" rygg, men om man kan få ont i ryggen av mens kanske man kan få det av graviditet också?!?

• Tinga

Tack för tummarna ni håller! Jag känner att själv får jag nog hålla makens hand när det väl blir dags att testa; jag blir nervös bara jag tänker på det!

• BrudSommar2006

Lapinette, han har alltså inte dykt upp än? Sitter ni hemma och väntar eller har han nyckel?

Liten, vi har jättetrångt hemma nu, synd att vi inte hittat något hus, suck. Vi har ju en trea men extrarummet är redan fullt, vi vill inte göra oss av med vare sig bokhyllor, piano eller skrivbord och sedan har vi fått pressa in alla barnsaker nu också som tar upp resterande golvyta. I vardagsrummet eller vårt sovrum går det inte heller att pressa in fler saker så det är bara till att stå ut tills vi hittar något större dessvärre. Det jobbiga blir att ha visning och behöva flytta ut halva sitt bohag innan, vill inte ens tänka på det än!

• Liten med Mindre

Tinga - jodå, jag har läst om att vissa får molvärk i ryggen och sen testar positivt. Så testa på du. :) Det kan bara gå på två sätt (i alla fall om du tar ett digitalt test :D ).

• BrudSommar2006

Tinga, hur var det nu igen, du körde med ÄL-tester den här gången väl så att du vet att den inte var sen i alla fall? Det ökar ju i så fall spänningen, hur länge tänker du hålla oss på sträckbänken!

Vem BIMar härnäst förresten, efter Tinga blir mina tummar lediga igen?

• BrudSommar2006

Ja kör absolut på ett CB digitalt test, annars kan det ju bli hursomhelst med tunna streck som syns eller inte syns i olika ljusförhållanden, helt värdelöst!

• Liten med Mindre

Brudsommar - jag förstår hur det känns. Vi behöver redan nu flytta ut en hel massa saker om vi skulle vilja ha visning. Undrar bara var de ska stå, för hos föräldrar och vänner är det ju fullt.

• BrudSommar2006

Mina föräldrar har en stor lada vi kan ställa saker i om det skulle behövas men man blir helt matt vid tanken på att först behöva flytta en massa stora, tunga saker dit och sedan flytta dem igen. Alla barnsaker som kommer att bo mitt på golvet antar jag att vi också måste ta bort och dem behöver vi ju så dem blir det ju till att flytta in igen efter visningen. Jaja, den dagen, den sorgen...

Svar på tråden När märker man av det?