• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

Nu har jag ringt förlossningen och sitter och väntar på att sambon ska hämta mig just nu. Vi skulle komma in akut för att kolla så allt stog rätt till.
    Att kick´n var vild var otroligt bra enligt dem.

Återkommer senare

• mugglesfan

Oj, här händer det grejer med trådbebisarna!

Lycka till Snartis - hoppas att allt står rätt till (det tror jag nog)!

Hoppas att Cicci mår bra trots att hon inte hörs av...

Tack för all stöttning ang seminariet - det värmer! Jag sa till min jobbarkompis att om jag inte gör bort mig imorgon så har jag en chans till om 2 veckor när jag ska hålla kurs i ett ämne som är första gången (alltså det ingår i mitt jobb att hålla kurser med ojämna mellanrum men just det här ämnet är nytt för mig, så det är första ggn). Fast då är deltagarna garanterat blåbär vilket känns bra. Imorgon kan det komma lite jobbiga experter och ställa svåra frågor...

• BrudSommar2006

Snart så, vad bra att du ringde, så där kan du ju inte ha det! Allt är säkert bra men skönt att du får hjälp, du kan ju inte leva resten av graviditeten på citrondryck!

Lapinette, har de nyckel då så att de kan ta sig in själva?

Tinga, jag kan inte räknas, jag föddes rätt många veckor för tidigt och vägde två och någonting, jag tror att det var för att mamma rökte så mycket under graviditeten, man gjorde visst så då. Sedan slutade hon när jag föddes men det känns ju som att det var lite sent. Vet inte hur mycket min bror vägde, det kan ju vara intressant. Maken vägde i alla fall över 4 kg.

• BrudSommar2006

Liten, vad kul att få visa leg på systemet, det har jag aldrig någonsin fått göra, inte en endaste gång, mutter. Maken fick visa leg ett par gånger förra året, det tyckte han var riktigt roligt!

• BrudSommar2006

Makens teori om att få visa leg var förresten att det berodde lite på vad man handlade, han trodde att om man var där och köpte några öl så var chansen större att man fick frågan om leg än om man köpte t ex en dyr maltwhisky eller så. Men du köpte ju vin så den teorin kanske faller...

• Lapinette

BS - de fick nyckel i förra veckan, då de skulle börja renovera. Så lägenheten har bara varit "halvt låst" hela helgen då vi varit i Paris. Me not like!

• BrudSommar2006

Lapinette, måtte de ha dykt upp idag då så att inte maken blir ännu mer upprörd! Men några inbrottstjuvar lär de väl inte vara i alla fall, även om de är långsamma i övrigt!

Var är Koko idag förresten, jag har hittat en visning i vad jag tror är hennes trakter som jag vill gå på på söndag om inget har hänt än då.

• Tinga

Jaha, tjejer, nu har jag tyvärr ett tantbesök att meddela om. Från början trodde jag ju aldrig att det skulle ta sig på första försöket, så jag hade inga förväntningar inför helgens BIM. När då tanten aldrig dök upp började ju förhoppningarna stiga, så nu känns det lite trist att hon kom. Men jag deppar inte alltför mycket, utan jag får göra som jag skrev tidigare, bryta ihop och komma igen.

Enda fördelen med att mensen var ett par dagar sen är att nästa ägglossning förhoppningsvis också blir det, och då hinner både maken och jag hem från våra tjänsteresor när det är dags att göra nästa försök.

• Lapinette

BS - ja, någon tur i oturen har man väl. De är åtminstone inga tjuvar. Nej, till saken hör att de är typ 1 månad försenad med min brors renovering av kontor så därför har vårt blivit skjutet på hela tiden. Tyvärr så räknade min bror inte med att de skulle vara klara förrän på torsdag/fredag och då lär vi ha fått ytterligare 4 psykbryt!

Svar på tråden När märker man av det?