• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Snart så, förstår att det känns stressigt att hinna lära upp den nye och försöka avsluta samtidigt. Tur i oturen att du har någon som ska ta över i alla fall.

Muggles, lycka till idag, det går säkert jättebra, du verkar ju vara väl förberedd! Fast du läser väl inte det här förrän det redan är över kanske.

Cicci, var det idag du skulle tillbaka på återbesök? Hoppas att medicinen har gjort sitt och allt stannat av nu igen, det lät ju inte som att det var någon bebis på väg ut när vi hörde från dig igår i alla fall vilket ju lät lovande!

• Tinga

Start - tja, inget ändras ju flr att jag deppar, så jag försöker se framåt istället. Hjälp, hur snusförnuftigt lät inte det?!? Det här var ju bara första försöket för min del, så det känns som att det är lite tidigt att hänga läpp, även om jag naturligtvis vill att det ska ta så fort som möjligt.

Våren kom väldigt tidigt till Skåne i år, så jag har för mig att magnoliorna blommade för närmre en månad sen. De är ju så känsliga, så när det kom ett rejält regn lossnade alla kronbladen. Faktum är att det mesta i "trädblomningsväg" är över i Skåne nu, och det går mer och mer över åt den mörkare gröna sommarskruden. Men jag älskar verkligen Lund (t o m när det regnar vågrätt ), så det är härligt att få bo här.

FruLlan - jag vill absolut inte mästra, men du kanske skulle läsa dina egna inlägg till Snartis och Cicci, och fundera på uppmaningarna om att ta det lugnt även för egen del. Vi vet ju hur mycket du kämpade för att få till Boris, så borde du nu inte tänka på att h*n har det bra, och ta det lite lugnt? Det är många som är lika oroliga för dig, som du är för andra!

Snart så - skönt att höra att Kick'n mår bra! Hoppas att mamma snart gör det också!

BrudSommar - det är lika spännande varje morgon man går in här och se om du dyker upp eller ej! Ännu inga tecken på att något (någon!) är på gång?

• BrudSommar2006

Nix, inte ett endaste litet tecken här inte dessvärre.

Det ständiga problemet för många här verkar vara att kunna släppa jobbet och lämna över till andra under graviditeten! Jag hade samma problem och det var inte förrän jag drabbades av min bäckenbottenuppluckring och helt plötsligt insåg att jag inte var säker på att jag skulle kunna ta mig till jobbet från en dag till nästa som jag verkligen insåg att jag var tvungen att göra något för att bli av med alla arbetsuppgifter! Sedan slutade det ju med att jag kunde jobba kvar som planerat till två veckor innan i alla fall och det var nog tur för då hann jag få ordning på det sista men det är typiskt att det ska vara så svårt att få klart i tid!

• Snart så....

nu har jag fått röntgentid :) imorgon bitti ska jag vara på sös och då får jag även svar på odlingen på urinet, skönt!

• BrudSommar2006

Snart så, så bra! Lycka till nu, jag antar att du inte mår lika illa idag eftersom du är på jobbet? Hoppas att allt är bra i alla fall, eller att de hittar någon liten urinvägsinfektion eller så i alla fall som är lätt att åtgärda så att du mår ännu bättre sedan!

• Snart så....

BS, de såg att min urin inte var normal med att det ej var uvi eller havandeskapsförgiftning. Hade mkt äggviteämnen i den som var inte var normalt

• Moppy

Skönt Snartis att du snabbt får det uppkollat! Det är ju alltid ett bra tecken att du mår bättre idag dock.

Jag ringde min BM imorse och dubbelkollade mitt nya illamående, hosta etc som jag haft det senaste dagarna. Fick dock inte prata med henne utan med den BM som satt i telefonväxlen. Tyckte inte att hon kunde svara särskilt bra, och generellt tycker jag det känns svårt att komma i kontakt med BM. Hur har ni andra det mer era BM? Jag har varken fått ett direktnr eller emailadress där jag kan nå min BM, bara ett växelnr där det alltid är kö + bara är öppet på förmiddagarna. Tänk om man behöver prata med ngn på eftermiddagarna? Vore intressant och höra om det är samma på andra MVC (detta är BM Östermalm)?

• Snart så....

jag mår väl ok men imorgon kommer jag inte jobba alls utan enbart åka till sös.

• Snart så....

Moppy, så var det hos min gamla BM. Nu har jag växelnr + direktnr till min BM, jättebra :)
    Sen att hon kanske inte svarar men då kan man iallafall lämna meddelande så ringer hon upp.

• Snart så....

BS, har du inga känningar alls att lilltjejen vill komma ut?

Svar på tråden När märker man av det?