• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

Storasystern - vad skönt!!! men hur blir det med disputation och jox - för visst var planen att du skulle göra det ungefär samtidigt som ungen ska ut?! Eller har jag rört ihop det nu??????

• A.M.

Storasystern: vad bra att chefen reagerade så bra. Skönt!

Jo - vi har precis bestämt datum för bröllopet nu (inte så god framförhållning - det gäller det mesta vi gör ... förutom Livia kanske ). Så nu börjar jakt på brudklänning och catering. Kyrka och lokal klara. Kul, spännande och lite stressigt och faktiskt litelite läskigt ...

• Storasystern

Vickan - hon var sååå förstående och sa att vi tar disputationen efteråt. HUrra!!!!
    :) :) :) :) :)

• Storasystern

Grattis AM! Det är kul att planera bröllop! OM kyrka och lokal är klart är ju de stora svåra bitarna avklarade! :)
    Det är kul att prova klänning och bestämma menyer! :) :) :)

• Liten med Mindre

Åh, lycka till AM. Vad skoj med bröllop!

Storasystern - skönt att chefen tog det bra. Kanske är det idé att berätta för chefen innan det börjar synas så att andra kollegor kan gissa? :?

Har ni berättat för släkt och vänner?

• Izzie

Skönt att du fick så bra reaktioner, Storasyster!

Jag känner mig jättelättad över att mina chefer vet och stöttar fullt ut. Det är verkligen suveränt med bra chefer!

Jo, anledningen till att jag skulle göra glokusbelastningen är för att jag har ett ganska högt BMI. BMI är inget vidare mått för mig då jag är ganska kraftigt byggd och har rätt mycker muskler. Har i och för sig en del extra fett oxå, men det är inte så farligt. Hursomhelt ville BM att jag skulle göra en extra glukosbelastning tidigt och sen den som är standard där jag bor i v 24. Det var ganska jobbigt att inte äta något under så lång tid. Hade en ganska risig dag med illamående igår, och att då inte kunna äta gjorde inte saken lättare. Var livrädd att jag skulle kräkas när jag skulle dricka sockerlösningen i morse, men det var inte så farligt som jag trodde. Fick ett glas iskallt vatten som bara smakade socker. Det var inte gott, men det gick att överleva utan kväljningar. Det tråkigaste var sedan att sitta i väntrummet i två timmar tills de kunde ta värdet igen. Jag blir så lätt rastlös. Ta med en bra bok är mitt tips om ni ska på glukosbelastning.

Hursomhelt var mitt ursprungsvärde, eller fastevärde, helt ok. Däremot höjdes blodsockret endel efter sockerlösningen, fast ändå inom gränsvärdet. Labbet skulle lämna uppgifterna till min BM, sen bestämmer hon om jag ska göra ytterligare ett test eller om det är ok.

• Izzie

Vad kul med bröllop A.M! Glöm inte att satsa på klänningen tidigt bara. Många har ju leveranstid på 3-4 månader...

• Tinga

A.M. - bröllop; vad kul! I den här tråden är ju du en av bebisexperterna, men då kanske vi andra kan få vara bröllopsexperter till dig, så att vi kan jämna ut ställningen lite?

Storaystern - skönt att höra att det finns chefer som tar graviditetsbesked på rätt sätt och gratulerar! Förmodligen är de flesta chefer sådana, men man hör väl mest om de besvärliga.

• Storasystern

Liten - jag vet inte om det syns på magen egentligen - det är mest fläsk där! ;)
    Det var bara för att vi var tvungna att diskutera disputation och sånt som jag tog upp det redan. Annars hade jag nog hellre väntat till efter NUPP på fredag....
    Vi har berättat för närmaste släkten och några utvalda vänner, men inte för så många. Jag är feg och vill vänta till efter v.12 och NUPP.... :(

Tinga - jag fasade för att min chef skulle bli missnöjd, men hon tog det över förväntan! *lättad*

• Liten med Mindre

Jag kommer säkert att få grattis från min chef - men inom sig kommer han svära över att han måste hitta ännu fler konsulter eller vikarier för att lösa mina uppgifter. Eller om han tänker försöka dumpa dem på någon annan som ju verkar vara hans princip...

Liite skadeglädje känner jag än så länge - att han verkligen måste vara chef och besluta sånt. Eller så vill han göra mig ansvarig för att hitta en bra lösning som inte kostar honom något. Som om jag skulle göra det.

Svar på tråden När märker man av det?