• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

Lite panik kommer det säkert bli med klänningen - eftersom det bara är tre månader kvar ... Ska ta tag i det nästa vecka då börjar Livias pappa sin pappaledighet och jag kan jobba lite och prova lite klänningar också ...

• viktualia

Izzie - klurigt det där med BMI! Själv har jag sänkt mig från 35,5 till 33,5 men det är ju fortfarande hemskt högt.

Finns det nån gräns för vilket BMI man ska ha för att komma i fråga för sån där undersökning?

• A.M.

Uuuuh ... är lite nervös. Råkade i söndags lägga ett för högtförhandsbud på ett armband på en auktion ... sitter och försöker bevaka slutpriserna nu ... Blir det för dyrt får det bli en väldigt billig klänning ...

• Lapinette

A.M. - Vad skoj med bröllop! Min största ångest inför bröllopet var just klänning. Jag han ändra mig säkert tusen gånger. Kanske då bättre att gifta sig inom några månader så hinner man inte fundera så mycket.

Syrran - härligt att ha det sagt!

• Lapinette

AM - det får väl bli ett otroligt vackert armband och så en enkel, elegant klänning som bär upp armbandet.

• Storasystern

Am, jag kan bara hålla med Lapinette när det gäller klänningsfrågan! ;)
    Jag sydde min själv och började alldeles för sent. Velade en massa fram och tillbaka om vilken modell som var bäst...

• A.M.

Fast armbandet har inte med bröllopet att göra - det ville jag ha "bara för att". Men blir det dyrt så ska jag ha det varje dag hela livet ...

• mugglesfan

Hej på er! Tillbaka från seminariet, vad skönt att det är över. Men nu är det bara att sätta tänderna i nästa grej - att läsa in sig på ämnet som jag ska hålla kurs i om mindre än 2 veckor
    Jag fick jättehög puls innan när jag väntade på min tur - undrade lite över hur Slick'n reagerade. Det sägs ju att barnet känner av mammans stressnivåer och påverkas.

Mitt hår har också blivit väldigt tjockt och jag tappar nästan ingenting när jag tvättar det - förr var det alltid en liten tuss i duschbrunnen. Men det trillar väl av efter förlossningen (det har jag också läst).

Dessutom har mina finnar försvunnit vilket jag tackar för! I början av grav blev de ju värre men nu är de bättre än innan grav De behöver inte alls komma tillbaka efter förlossningen!

• Oms

moppy - sofie sa att det var mailadressen som var till mottagningen men med hennes för o efternamn innan (som vanligt) undrar varför det inte stod på visitkortet? vill man inte gå ut med det tro? konstigt tycker jag. Eller är det för att många förstföderskor ringer o mailar i tid o otid och att man därför försöker dämpa det hela? jag vet inte men jag gissar bara.

• Oms

moppy - förresten vad tycker du om vår BM? har du träffat henne många gånger?

Svar på tråden När märker man av det?