• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Ni som väntar eller har fått barn - har ni fått några tips på hur jag minskar håravfallet nu i början? Mycket hårbollar blir det i duschen...

Och jag äter ju extra vitaminer och allt. Är det bara hormonerna som busar, och svårt att göra något åt?

• A.M.

Liten: Jag tappade inget hår under graviditeten (det var tjockare än någonsin), men efteråt rasade det av (det sägs att det börjar trilla 100 dagar efter förlossningen). Fråga BM om du är orolig - men det är säkert ingen fara!

• A.M.

Jag tror: oavsett när håravfallet kommer så går det inte att hejda. JAg klippte mig kort för att i alla fall slippa se alla lååånga hårtstrån överallt. Och så känns ju håret tjockare när det är kortare. Och det komemr ju tillbaka, håret.

• BrudSommar2006

Man har ju hört att man ska få så tjockt, fint hår under graviditeten och att det sedan ska falla av när man börjar tappa hår igen efter förlossningen men mitt hår tycker jag mest har blivit torrt och risigt. Hur som så tror jag inte att det är någon fara och att det som AM säger inte är mycket att göra åt för hormonerna gör ändå som de vill!

• A.M.

Brudsommar: när var det du hade BF egentligen, i måndags?

• Liten med Mindre

Gissar att det inte är någon fara heller - men tänk om det funnits något bra knep att ta till... :)

Tog mig just en liten minipaus och blundade inne på toan. Så trött efter maten - och så försöker jag sitta och läsa in mig på en grej. Fruktlöst egentligen!

• BrudSommar2006

Jo, BF var i måndags, får väl se hur länge man få sitta här och vänta!

Liten, de senaste månaderna har jag varit så trött efter maten att jag nästan känt att jag behöver gå och lägga mig men så efter någon timme så släpper det.

• A.M.

Ett knep skulle vara att ha mössa på sig hela tiden och aldrig ta av den. Då tappar man ju inget hår.
    Attans att jag inte tänkte på det innan jag klippte av mig håret för någon månad sedan ... Nu kommer jag ha håret i en jättekonstig längd lagom till bröllopet 1 september ...

• A.M.

Brudsommar - jag VET hur det känns! Det är segt. Samtidigt är man så pass orörlig att man inte direkt kan gå på stan eller så för att fördriva tiden ... Men vad spännande det ska bli!

• Storasystern

AM, nu har jag nog missat något? Ska du gifta dig i september?? *nyfiken*

Idag ahr jag berättat för min chef att jag är gravid. Jag fasade för dagen ifall att det skulle bli sura miner eller gnäll om dålig tajming, men icke! Bara "grattis och hur kan vi lösa det här på bästa sätt"?! Jag är oootroligt lättad! :)

Svar på tråden När märker man av det?