• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Vad går du Snartis? (vilken MVC)

• BrudSommar2006

Moppy, det är lika illa här i Solna, bara telefontid vissa tider och i övrigt helt omöjligt att få tag på någon alls. Det finns en telefonsvarare man kan lämna meddelanden på, vet inte hur bra de är på att kolla av den och höra av sig eftersom jag som tur är inte har behövt använda mig av den.

Snart så, inte den minsta lilla känning dessvärre, inte en sammandragning, ingenting. Jag läste i senaste numret av Vi Föräldrar Gravid att onsdag är den dag i veckan då flest barn föds så jag hade ju stora förhoppningar inför idag men hittills inget! Det är ju inte för sent än i och för sig men ju längre tiden går ju mindre troligt blir det ju!!

• Snart så....

Moppy, jag går nu hos MVC på Barnängsgatan/Aktergatan. Denna MVC är sös "egna" och det funkar bra.

• Oms

Moppy - jag går där du går. har ju inte hunnit vara där mer än 1 gång ännu då jag bara e i v.13 och har heller ingne anlednign att ringa förrän vi har gjort stora Ul'et. men jag har iaf fått emailadress till min BM som man kan nå henne på dagligen och behövs det så ringer hon upp då, mkt bra tycker jag. att ringa till växel BM känns ju inte så förtroendeingivande

säger Omsan och glider vidare som vanligt;)

• Moppy

Får jag fråga vem du går hos? Jag går hos en Sofie...

• Victory

BS, sent svar: Nja, vi fick ju till det på böj-dagen, men "bara" med hjälp av insemination. Få se om det räcker...

Tinga: Tråkigt med tanten!

• Oms

Moppy - jaaadu...vad hette hon nuigen, haha jag minns min gamla barnmorska som jag hade när jag väntade dottern, vet tom vilket år hon var född men den här, ska kika återkommer:)

• Oms

moppy - jag kikade i min kalender Sofie heter hon eller egentligen Ann-Sofie men kallas för Sofie om jag inte minns fel. Det kanske e samma BM? hon är runt 50 tror jag, smal och hurtig. hon har rummet långt ner i korridoren på vänster sida. en mkt trevlig kvinna som verkar erfaren för när vi var där fick hon smita iväg 2 ggr för att "känna ett läge" hos andra BM's patienter.

• Moppy

men det är ju samma! konstigt att vi inte fick direktnr. jag fick hennes visitkort, men på det stod bara växelnr och ingen mailadress... skumt!

Svar på tråden När märker man av det?