• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Har precis fått veta att de har startat med vår lägenhet!!!!

• BrudSommar2006

Nej men tjohoo!!!! Nu får ni fira, det här var väl fantastiskt! Betyder det att de är klara med din brors kontor och kommer att jobba på hos er nu eller riskerar ni att de avviker i morgon igen?

• BrudSommar2006

Er Sverigesemester låter förresten mysig, jag har tjuvläst lite i er tråd men känner inte att jag har så mycket att bidra vad det gäller resor just nu när jag knappt kan flytta mig från stolen! I sommar ska vi ju bara vara i stugan på Öland om vi mår bra så inget nytt där heller.

• Moppy

Hej tjejer!
    Snabb fråga - plötsligt har jag börjat må illa igen. Har mått som en prinsessa sedan v 12, men från igår så mår jag som sagt illa igen. Borde jag vara orolig är kommer ni som mådde illa ihåg om det kunde komma och gå?

• Lapinette

BS - vi har ingen aning om vad det innebär men min make sa åt dem igår att om de inte kommer idag och är klara till helgen så behöver de inte komma alls. Vi får väl se?! Vore så skönt att kunna städa av i helgen och flytta in alla möbler igen...men det vågar jag inte hoppas på.

Gällande sommarsemestern så har vi inte bokat något än men det skulle vara härligt att resa runt i Sverige. Har själv inte haft någon Sverigesemester sen jag var typ 15.

• BrudSommar2006

Jag har egentligen inte sett mycket av Sverige alls, norröver har jag inte varit sedan klassresan i nian, Göteborg skulle jag fortfarande inte sett om jag inte träffat maken, samma sak med Öland om inte mina föräldrar köpt hus där för några år sedan och i övrigt har jag inte rest runt så mycket. Uppsala såg jag för första gången för ett par år sedan när jag hade besök från Skottland här, likadant med andra mysiga ställen som Mariefred, Trosa och Sigtuna.

Eftersom jag flyttade utomlands efter gymnasiet och bara flyttade tillbaka till Sverige för fyra år sedan så har alla semesterdagar gått åt till att åka hem till Sverige bara för att träffa familj och vänner och när jag var yngre så hade jag häst och kom aldrig iväg någonstans då heller. Tror att jag var i Skåne med mina föräldrar när jag var mindre men minns inte så mycket av det. Kanske nu med en liten att det kan bli fler Sverige-semestrar.

• BrudSommar2006

Moppy, jag mådde konstant illa fram till vecka 18-20 och klarade mig enbart med hjälp av Lergigan så jag har egentligen ingen erfarenhet av illamående som kommer och går men det borde väl inte vara så konstigt egentligen att hormonerna stökar lite som de vill? Det enda man som sagt ska passa sig för är illamående i samband med huvudvärk som tydligen är ett tecken på högt blodtryck. Jag tror inte att du behöver vara orolig om det är det enda symptom du har som plötsligt dykt upp men det är ju inte roligare för det! Är det uthärdligt eller tror du att du skulle vilja söka hjälp? Ingen idé att må uruselt i onödan när man kan få hjälp.

• Moppy

BS - varför är huvudvärk och illamående ej bra? Jag har haft lite huvudvärk också de senaste dagarna, men inte direkt samtidig...?

• BrudSommar2006

De två symptomen samtidigt ska visst vara tecken på för högt blodtryck men jag har förstått det som att det ska vara en rejäl huvudvärk så det låter ju inte som att du behöver oroa dig för det. Jag tycker att det är svårt att veta vilka symptom man bara ska stå ut med och vilka man borde söka hjälp för men tycker mig ha förstått att man får stå ut med det mesta! Fast inte om man mår så dåligt som Snart så förstås, eller har sammandragningar som Cicci.

• Moppy

Jag ringer nog BM imorgon bitti och kollar, antagligen helt normalt (som alltid) men det skadar ju inte. Till saken hör att jag varit småkrasslig den senaste tiden och hostat som en galning. Hoppas inte det har varit dåligt för denna lill* (hostandet alltså?). Det känns ju som om man kan "hosta ut" den, även om jag vet att det inte går....

Svar på tråden När märker man av det?