• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Och om du genrepar - ta inga genvägar utan gör allt precis som du tänkt. Så att du inte riskerar att bara minnas genvägen imorgon. :D

• BrudSommar2006

Muggles, det går säkert bra i morgon, du har ju övat på mannen och allt! Han var bra snäll som satt och lyssnade på din 40 min presentation som skulle bantas ner till 20 min om han inte kan något om ämnet men han kanske är i samma bransch.

Har också hittat Cicci nu i senaste numret av Vi Föräldrar Gravid. Hittade en artikel om Tittut 4D kliniken vi var på också så det var kul.

Vi tyckte att profylaxen var jättebra, kan varmt rekommenderas till alla! Annars har ju Anna Wilsby både boken som AM rekommenderar och en DVD men inget går upp mot att öva på riktiga kursen!

Vart har Lapinette tagit vägen, jag är nyfiken på om hantverkaren dykt upp? Det kanske han äntligen gjort eftersom hon inte synts till här på ett tag, hoppas, hoppas.

• BrudSommar2006

AM, egentligen mår jag väl inte sämre än att jag klarar att vänta ett par veckor till om det skulle vara så men det är tanken på att inte veta OM och NÄR och HUR som gör en konstant nervös och därför känns det som att det vore skönt att få det avklarat! Dessutom tänker man på hur mycket hon hinner växa till sig därinne också...

Liten, jag har aldrig ätit så onyttigt som i början av graviditeten, jag brydde mig inte om vad jag fick i mig, bara jag fick i mig nånting. Som tur var tog inte mina tänder stryk av det när jag var hos tandläkaren sist men man vet ju aldrig i och för sig.

• A.M.

BrudSommar2006: Jag vet precis hur det är! Båda mina har dröjt 9 dagar över tiden. Första gången började jag inbilla mig att det alls inte skulle bli ngn bebis utan att han höll på och tillbakabildades Denna senaste gång var jag coolare, men hyfsat otålig som ni kanske minns från novembertråden ...

Livia blev innan förlossningen beräknad till att väga 5 kilo och det kändes lite jobbigt men jag tänkte som du - det är ju huvudomfånget som är det jobbigaste! Sedan vägde hon ju 4,5 "bara" ... Det som verkar vara med stora bebisar är att de ska äta så infernaliskt mycket, redan från början. Men de är starka och klarar nog lite motgångar bättre en lillebebisarna.

• Liten med Mindre

:D Fick just visa leg på systemet. :D Det tackar jag för.

Handlade lite vin till vinlotteriet på torsdag. Nu om någonsin borde jag väl ha chansen att vinna? :? Släpa hem 8 flaskor som jag inte kan dricka - det vore något. Tänkte rädda sommarens presentbehov i alla fall.

• Tinga

Muggles - lycka till på seminariet! Du verkar ju vara väl förberedd, så då går det säkert jättebra!

A.M. - jaså, jag är starkt misstänkt? Tja, du har ju erfarenhet från två graviditeter, så jag antar att du vet vad du pratar om! Vi får väl se vad testet visar så småningom.

BrudSommar - vet du om du själv var stor eller liten när du föddes? Jag antar att det är viss ärftlighet i det där, och både jag och mina syskon vägde runt 3.3 kg, så jag hoppas att det "gått i arv" till mig, den dagen det är dags.

• Lapinette

BS - jag är här!!! Precis tillbaka efter en mycket god lunch.

Gällande hantverkarna så har jag ingen aning om ifall de har dykt upp eftersom jag är på jobbet. Han har lovat varje dag att de ska komma men hittills har ju inget hänt så jag vet inte om jag orkar hoppas längre.

• Lapinette

muggles - så klart du inte gör bort dig! Andas, tala lugnt och tydligt, stå med båda fötterna stabilt och voilà det kommer att gå som smort.

• Snart så....

hej tjejer,

Muggles, åhhh vad härligt att få höra om Fjällbacka. Längtar så himla mkt dit just nu, få gå att skrota på tomten och bara njuta. Bara 3 veckor till vi åker dit :D

Själv mår jag inte helt bra än. Sov 4 timmar när jag kom hem igår och sen 12 timmar inatt utan toabesök, helt galet!
    Kick´n är vildare än vanligt och jag har sammandragningar nästan hela tiden. Inte det bästa men ska avvakta dagen och se hur jag mår till kvällen. Ringde aldrig förlossningen igår utan vill avvakta och se hur jag mår under dagen. Kan inte äta mkt utan då kommer illamåendet så lever mer eller mindre på citrondryck just nu.
    Sen har jag såna svettattacker som är riktigt obehagliga.

• Liten med Mindre

Usch - Snartis - det låter inte bra det där. Ska du inte ta och ringa dem och höra efter i alla fall?

(Om inte annat så för att lugna oss nervösa trådisar... ;) )

Kan det varit nåt du ätit eller gjort tidigare som fått lillparveln att leva om så? Allergi? :?

Svar på tråden När märker man av det?