• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Jo att fixa badrum eller så verkar man nästan inte klara sig undan och det är väl OK eftersom man kan ta hjälp att fixa sådant. Källare börjar kännas mindre och mindre nödvändigt för vår del, dels för att maken aldrig kan stå rak i dem, dels för att det verkar finnas mer radon i dem än i hus utan. Däremot vill vi gärna ha övervåning.

Vänner, jodå, jag har laddat upp med i varje fall ett par paket bindor och så får jag väl skicka iväg maken att skaffa fler.

Det verkar ta tid att läka ordentligt har jag förstått, ju förr hon bestämmer sig för att titta ut, ju bättre så att man har chans att återhämta sig lite innan sommaren så att man kan ta sig ut och gå då i alla fall.

• Lapinette

Som för övrigt förhoppningsvis infinner sig när vi är på bröllop i Österrike.

• Tinga

Oh, Lapinette, jag tänkte på era grannar som renoverade vardagsrummet iförda enbart kalsonger, inte på vad du och maken skulle göra! Fast efter sekretprovet kan ni väl köra på som vanligt igen, eller? Det blir väl lagom tills ägglossningen då?

• Tinga

Lapinette - bröllop och ägglossning måste ju vara en bra kombination!

• BrudSommar2006

Muggles, ni verkar ju ha hittat en jättefin lägenhet i vilket fall så ni har ju haft tur! Vi försöker hålla oss till områden där kommunikationerna är så pass bra att vi klarar oss med en bil, maken kan ju inte ta bilen till jobbet i alla fall eftersom han jobbar mitt inne i stan.

Hade ni trevligt i helgen förresten?

Lapinette, så det finns risk att ni kanske missar ÄL den här gången då pga testerna? Varför måste man låta bli tre dagar efter kontraströntgen förresten, trodde att det var innan som var det viktiga?

• Lapinette

Här missas inget ÄL. Antar att vi inte ska förstöra sekretet med små simmande spermier så det är därför man inte vill att vi ska ha sex innan. Efteråt är det fritt fram och det är ju då jag har ÄL.

Tinga - snacka om att jag är totalt insnöad på sex!!! Sorrry, hade redan glömt bort mitt inlägg om grannarna i kalsonger.

• _koko_

vickan - Japp, fast vi hade baltisk hjälp, så det blev jättebilligt (ca 10' plus färg)! :) Och väldigt bra måste jag säga!

• _koko_

BS - Det beror antagligen på att man inte bygger hus med källare nuförtiden (skiiitdyrt) och nyare hus har bättre radonskydd. :)
    Hur lång är din man egentligen? :D Vi har 2.10 i källaren...

Skulle min sambo inte varit så musikintresserad skulle vi inte haft några krav på källare, så det beror ju helt på vad man har för intressen! Finns inget självändamål med källare. :)

• BrudSommar2006

2.10 i källaren skulle räcka fint för oss!!! Tyvärr verkar det vara ont om sådana hus. Hus med källare har ju annars oftast större förvaringsutrymmen än andra så det kan ju vara bra i alla fall. Men om inte tvättstugan oftast låg i källaren så skulle det ju kanske inte vara jätteviktigt med ståhöjd.

Makens mamma skrev dagbok de första fyra åren av hans liv, några meningar om dagen lite sådär när hon kände för det och skickade nyss upp anteckningsboken till oss i fall att vi ville läsa. Den innehöll några riktigt roliga saker faktiskt som har fått mig att vilja skriva lite också, även fast jag inte är bra på att ta mig för sådant. Bl a så hann hans första tand inte mer än dyka upp så bet han sig i fingret!

Men apropå att han är lång så står det att han var det längsta barn de haft på fyra-årskontrollen på BVC och det har ju hållit i sig rätt bra sedan dess, hjälp, nu tänker jag på vår jättebebis som ska ut igen!!

• Moppy

BS - appropå detta med "jättebebisar". I min mans familj har de flesta bebisar fötts mellan 4 och 5 kg och tom mer än så... Pratade lite med svärmor om det igår och då sa hon att det faktiskt inte behöver vara negativt att föda ett stort barn. Eftersom bebisen då har så mycket kraft själv, så hjälper den till mer än en liten minibebis som inte orkar hjälpa till så mycket alls. Så tänk på det... Det kommer gå som en dans!

Svar på tråden När märker man av det?