• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Nej men jag tror att det där med att ta ett par värktabletter innan kontraströntgen är rätt vanligt, var det inte Frejis läkare som till och med tipsat om det?

Det som känns mest nervöst nu med att gå över tiden är att vår jättebebis får chansen att växa till sig ännu mer!

• Lapinette

September - jag hann aldrig läsa ditt inlägg. Gjorde det precis nu istället så du hann aldrig skrämma mig annars tyckte jag att det var ett himla bra tips.

Röda skor hade jag när vi var ute på ett chict ställe i fredags kväll. Kände mig dock väldigt udda...ingen annan hade röda skor.

• Lapinette

BS - Det var idag, jag hade för mig det. Måste kännas jättetrist att bara gå och vänta...så otålig som jag är.

• Lapinette

September - kan nog inte trösta mig mer med shopping efter att ha avverkat två weekendhelger i rad. I Köpenhamn blev det ingen shopping men pengar gick åt ändå till lyxig mat och Tivoli. I Paris så fick jag min födelsedagspresent, en svindyr italiensk handväska samt att jag köpte vit kavaj (ÄNTLIGEN!) och sen laddade jag upp med säsong 1 och 2 av Greys Anatomy. Längtar nu till att åter ha besittning av vårt vardagsrum och vår 42-tums plasma...sen blir det att ladda upp med näsdukar och Greys. Tjohooo!!!

• Vänner-fan

Lappis,
    Det är väl just det som är det coola med t.ex. röda skor: Att ingen annan har det! Låter himla snyggt tycker jag iaf!

Själv har jag faktiskt känt mig lite deppig senaste tiden mycket beroende av min kära moder. Men nu känns det mycket bättre och jag försöker njuta i fulla drag av vår lilla bebis för den här första tiden kommer ju aldrig tillbaka! Vi ska få besök ikväll igen och det ska bli roligt att få visa upp honom.

BS, Mina föräldrar bor inte heller de i stan utan 30 mil härifrån, tack och lov! Lite synd vad gäller barnvakt kanske men vi har vänner i samma sits så vi ska passa åt varann och sen bor min brors familj i stan.

• BrudSommar2006

Lapinette, hur har det gått med vardagsrummet? Har hantverkaren dykt upp och kommit igång nu? När tror du att han blir klar? Antar att du inte kommit någon vart med badrumsmannen än?

• BrudSommar2006

Vänner, hur mår du själv annars, börjar du läka ihop hyfsat nu eller är det bara korta promenader som gäller fortfarande? Önskar att jag var lika lugn som du inför förlossningen.

Vad bra att du har din bror i stan och några vänner som är i samma sits, då ordnar det sig ju med eventuell barnvakt i alla fall.

Trist med din mamma men de har åkt igen nu antar jag? Det kanske är skönt att de inte bor så nära i alla fall då!

• Lapinette

Vänner - trist med din mamma men de är ju som de är ...oftast totalt okänsliga i sina kommentarer.

BS - de skulle ha startat med vardagsrummet för 1 vecka sedan men har ännu ej dykt upp. Senaste vi hört är att de ska starta imorgon. Maken sa åt vår kontaktperson att startar de inte imorgon så kan vi lägga ned skiten. Blir så arg och det är inte alls kul att åter en vecka ha hemmet i kaos. Det står möbler överallt.

Badrumskillen ringde faktiskt mig i förra veckan. Trillade nästan av stolen för det var första gången, annars är det ju jag som ringer och tjatar. Jag väntar fortfarande på en prislapp och på ett startdatum men han har åtminstone börjat fundera. Alltid något!

Om röda skor är udda så är det inget vad min handväska är. Trodde den var brun men upptäckte sedan att så är inte fallet så hela helgen har vi båda tittat och funderat...vilken färg har väskan?!! Hmmm...

• Tinga

Men du, Lapinette, det är väl jättebra att ni inte vet vad det är för färg på väskan; om du har svarta skor bestämmer du att den är svart, när du har bruna skor är den brun, när du har lila skor är den lila, osv! Det vore ju perfekt med en sådan kameleontväska, så att man alltid matchar väska och skor!

Svar på tråden När märker man av det?