• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Tinga - är otroligt glad över att det typ tog 1-2 minuter. Jag hade inte velat ha den känslan längre. Skulle inte kalla det för smärta utan mer att det just var "obehagligt". Man känner verkligen att det är något som töjer ut livmodern och så vätskan. Men som sagt för er som kommer att göra denna undersökning. Det är över på ett kick!

• Lapinette

Sjuksköterskan sa att de är klara med bilderna om ca 1 vecka men så är det ju så svårt att få tid hos min gynekolog så den tiden jag fick var den enda han hade innan semestern.

• Lapinette

Ska ju tillbaka till Sophia nästa tisdag för ultraljud och eventuellt sekretprov.

• BrudSommar2006

Lapinette, oj, är du tillbaka redan, fast det var ju bra att det gick så fort i alla fall. Trist att du inte fick svar direkt men, men, det är ju bara ett par veckors väntan nu. Missa inte nästa ÄL nu bara i fall att det är sant som de säger att chansen är störst veckorna efter! Är det den 5:e som förhoppningsvis gäller för sekretprov nu?

Jag har min nästa tid hos BM den 5:e och då ska vi prata igångsättning om inget hänt än så jag hoppas att jag inte fortfarande sitter här då!

Har någon varit i kontakt med Cicci förresten?

• Lapinette

Tur att man inte har så långt till Sophiahemmet varken hemifrån eller från jobbet. Alltid något positivt!

• Liten med Mindre

Låång väntan Lapinett, skönt att inte obehaget varar så länge. :)

Det varar förmodligen lika länge som jag tycks känna mig mätt idag. Avslutade just lunchen, och är sugen på mer. Fast jag vet ju inte vad? Får försöka hålla mig ett tag och se om det går över - eller om jag kommer på vad jag vill ha. :D

• Bröllopstokiig

Hej!

Sitter nu hemma på eftermiddagarna och jobbar, har varit på möten idag sen var det ju en del som skulle fixas för att jag ska kunna jobba hemma. Nu hann vi inte det, så jag ska få en dator med allt i tills i morgon.
    Känns i af absurt att sitta hemma o jobba, inte alls kul. Alldeles tyst oc h tråkigt...

Nåväl. Än så länge har ingen bebis ploppat ur mig Jag tror faktiskt att den stannar kvar!
    Hämtade medecinen i fredags och tog en tablett i fredags i förebyggande syfte. I lördags hade jag mensvärk både på morgonen och sen på kvällen, då blev jag skraj och tryckte i mig mer medicin. Men nu har det varit ganska lugnt idag o i går.
    Ska tillbaka till läkaren och BM på onsdag eftermiddag, hoppas de gör ny vul undersökning då så jag får reda på om jag har utplånats mer där inne.
    Mitt problem är ju att jag känner ju knapp av sammandragningarna! Sjukt! Men vi är alla olika!
    Min mamma som är sjuksköterska i grunden, tror att bebisen kommer komma för tidigt, men jag har bestämmt mig för att bibehålla lugnet och se till att inte måla fan på vägen, och då kanske bebisen är lugn och stannar kvar. Vill verkligen att den är kvar till åtminstonne början av juli... hmmmmm *hoppas*

Nu ska jag jobba lite, sen ska vi på den där föräldrar utbildningen på Åsö gymnasium i dag.

kram till er alla

• Moppy

Vad skönt att det känns bättre Cicci! Bebben har ju trivts så bra hittils hos dig, så den har nog boat in sig för ett tag framöver. Vi håller tummarna här för det allihop!

• Liten med Mindre

Tjaa - sitta hemma är både bra och dåligt. Det är sååå lätt att komma på annat som måste göras också. :) Fast när jag bodde själv och inte hade uppkoppling hemifrån fick jag mycket gjort. (Liten lägenhet = inte så mycket annat att fixa.)

Fick en liten tankeställar i helgen när vi berättade för mormor att hon ska bli gammelmormor. Pratade lite om hur stor Mindre är (!) och vad som händer när, vad man bör och inte bör äta, om all information som finns. Och mormor sa - "Ja, på min tid fick vi ju mest hoppas att det var något som mådde bra där inne, och att allt skulle gå bra."

Det stämmer ju så väl - säkert både bra och dåligt. Och inte är det länge sen heller - det rörde ju min mamma!

Som maken kommenterade i enrum sen, så har ju dödligheten också sjunkit med all information.

• BrudSommar2006

Cicci, vad skönt att inget hänt än och att du fick tag på medicinen, då ordnar det sig säkert nu då!

Jag börjar tröttna på att sitta hemma, har ingen direkt energi att ta mig för saker och har för ont för att ge mig ut och gå, har ju hunnit både läsa en hel del och titta på tv de senaste veckorna. Det straffade sig ju att jag var ute och gick så mycket på visningarna igår och inte satte det igång något heller så det var ju inte till någon nytta ur det syftet heller.

Intressant var det i alla fall igår kväll när jag precis hade lagt mig och hade som ondast att det faktiskt hjälpte att bebisen sparkade, det masserade bort värken inifrån liksom. Annars så brukar jag ju mest tycka att det är obehagligt och gör ont när hon sparkar.

Svar på tråden När märker man av det?