• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Antar att väskan såg brun ut i affären?? Ville du ha just en brun eller var den här så snygg att det fixar sig ändå?

Vilket elände med den trista hantverkaren! Hoppas, hoppas att han dyker upp i morgon då så att ni slipper fixa själva och så att det blir som ni tänkt er. Vilken hopplös typ!

• Liten med Mindre

Tinga - hur gick det med mensen? Kom den i natt?

Ni förstagångsgravida - när började gravidmagen synas, så att det inte gick att dölja längre? Sitter och försöker göra upp min taktik inför samtalen med chefen.

• _koko_

BS - Det där med huvudvärk var en himla bra idé, men jag tror jag kommer undan ändå, för jag kom på att jag måste åka hem tidigt för vi måste gå igenom en massa saker hemma ikväll (renoveringsgrejs).
    Så jag hinner bara med lite snabbt käk och då känns det helt ok att bara dricka mineralvatten till.

Lappis - Du var antagligen snyggast på stället i dina röda skor!

Jag tror inte det var så jättelängesen man slutade göra titthål för att kolla passagen faktiskt, vilket känns skrämmande... Jag vet ju hur jobbigt det är efteråt...

• BrudSommar2006

Minns dessvärre inte när magen började synas, däremot spände det i den väldigt tidigt så att jag fick byta ut alla byxor i alla fall, innan det egentligen syndes. Problemet med när jag skulle berätta togs ju liksom ifrån mig redan i vecka sju så sedan kunde jag ju sluta fundera på när det skulle synas...

• _koko_

Liten - det där är ju såååå olika!! Det är ju bara att titta på snartis, cicci och FruLlan!

Jag har så bra tajmat att jag antagligen går på semester innan det börjat synas (förutom tarmsvullnaden nu, men den är det nog mest jag som tänker på) och sen kan berätta när jag kommer tillbaka.

• Tinga

Liten - nej, det är jätteskumt med mensen den här gången, för den har ännu inte dykt upp. De två tidigare cykler jag haft har varit på exakt 5 veckor. Den här gången testade jag med ägglossningsstickor för att vara säker på när ägglossningen inföll, och det verkade sammanfalla med tidigare cykler, då jag mätt tempen. Därför förväntade jag mig mens som vanligt igår, och särskilt som jag började få ont i korsryggen redan i lördags morse. Jag brukar inte ha någon PMS direkt, men första mensdagen brukar jag ha grymt ont i ryggen.

Nu börjar det ryggonda gå över, men inte ens med "pappersmuffande" har jag upptäckt någon blödning, så det här känns jätteskumt. Jag vet ju att mensen kan bli sen, men jag tror att det oftast beror på att ägglossningen varit sen, och det vet jag ju i det här fallet att den inte var.

Det som jag också känner, som jag aldrig tidigare känt vid mens, är lite knip eller nyp i magen, och så är jag lite yr, och jag vet ju att ni har rapporterat det som graviditetssymptom här, men jag vågar inte riktigt tro på det när det gäller mig själv.

Jag har bestämt mig för att avvakta med graviditetstest ytterligare någon dag, just pga ryggsmärtorna som alltid brukar dyka upp vid mens, så därför tror jag ju att tanten är på intågande. Är det någon som har hört talas om ont i korsryggen som graviditetssymptom?!?

• Bröllopstokiig

Liten: Jag fick inte mage förrän i vecka 22, då var den fortfarande så jag kunde dölja den väl. Ingen anade ngt. I vecka 28 tycker jag personligen att det verkligen syntes. Nu är jag i vecka 34 och den har växt som fan under de senate 3 veckorna, ser verkligen hög gravid ut.

planera inte så mycket, det gjorde inte jag.

• BrudSommar2006

Det är märkligt vad svårt det är att hitta hus med en bra planlösning! Alla äldre hus, nyrenoverade eller inte, verkar ha källare och då har de nästan alltid tvättstugan i källaren och då är det för lågt i tag för att maken ska kunna stå rakt. Enplanshus är oftast röriga med korridorer och rum undangömda här och där. Hälften av alla hus med övervåning har bara två sovrum på samma våningsplan och är man då inte säker på huruvda man kommer att eventuellt ha två småbarn framöver så skulle det kännas bra att hitta något med tre sovrum. Det klart att det inte är omöjligt annars heller, de kan dela osv men nu har vi bestämt att vi helst vill ha tre sovrum!

• Liten med Mindre

Jag vet *skäms*, jag är en superplanerare.

Men jag hade som koko tänkte kunna vänta med rapporteringen till efter semestern. Fast med tanke på att jag ligger några veckor före kokosen, och har semester senare (när jag är i v 15), så kanske det inte går. Får väl ta det när maken tycker det börjar bli läge. Han är ju "opartisk" i frågan. :)

• Lapinette

Tinga - spännande!! Jag hoppas innerligt att hon inte kommer så sent som hon gjorde för mig...förhoppningarna bara växer och växer men självfallet hoppas jag mest på att ni redan har lyckats!

Visst det är en kameleontväska! Och jag trodde den var brun i affären. Har sett den här i Stockholm i brunt och ville ha den. Denna såg jag dock var mer glansig (och dyrare förstås!) och när vi kom till hotellrummet så såg den mer lila ut än brun. Har haft samma tanke som dig att den går att använda till alla färger vilket är positivt. Dock är jag ganska så diskret gällande handväskor så en typ olje, lila, brun, glansig handväska för en kvarts mille känns himla vågat.

Hälsningar från kaninen med röda skor
    Tror ni det är 40-års krisen som börjat närma sig?

Svar på tråden När märker man av det?