• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Makens mamma berättade när de var här på besök för ett tag sedan att UL inte fanns eller åtminstone inte erbjöds då och BM sade att det inte gick att höra hjärtljud längre så barnet var dött. Hon fick rådet att abortera bort barnet men vägrade eftersom hon kunde känna sparkar hela tiden. Det var bara krångel med magen sade de. När hon sedan fick värkar och ringde och sade att hon måste få komma in så sade de att det är omöjligt och det där fostret måste tas bort så småningom. Hon stod på sig och tur var väl det! Tydligen anmälde de men det blev aldrig något av det, de bara sade att de hade agerat enligt den information de kunde få fram. Himla tur att man får göra UL nu!

• _koko_

BS - shit vilken historia!! Skrämmande... Min mamma berättade en annan igår - hon hade nämligen vattkoppor när hon precis blivit gravid med mig, och läkarna sa då att det inte var någon fara. Men sen, när det började bli dags för förlossning, då var det plötsligt superallvarligt och de lyckades oroa henne ordentligt (så jäkla onödigt!!!)... Ut kom jag, och tja, lite konstig är jag ju. :D

• BrudSommar2006

Hej koko, du har inte slagit ihjäl någon på jobbet idag än? Vad blir ursäkten inför kvällen?

• Lapinette

koko - där har vi förklaringen - vattkoppor!

Själv är jag fullkomligt död. Dels kom vi hem rätt sent igår från Paris och sen var jag onekligen spänd inför kontraströntgen imorse så nu sitter jag här och försöker hålla ögonen öppna. ZZzzzzzzz....

• Lapinette

BS - när är det beräknat för er del? Har för mig att det var nu i dagarna.

• Lapinette

Fick höra av min kollega som snart fyller 65 år att på hennes tid gjorde man titthål för att se om det var fri passage. Attans vad den där obehagliga röntgen idag helt plötsligt kändes riktigt bekväm.

• Liten med Mindre

Vi kan väl vara glada att UL gjort framsteg. Det var osäkert om jag var 1 eller 2 tills jag kom ut - typ (snarare lyftes ut). Var ingen jätteklump ändå, även om jag tydligen var alldeles för tjockskallig. Vet inte var de fick allt ifrån. :?

Visserligen har jag säkert både envishet och matlust för 2 ibland...

• Liten med Mindre

Fast nu är det ju befogat att envisas och äta för två... :D

nästan i alla fall, en jätteliten dårå

• start september

Vad bra att det gick fort Lapinette!

Förlåt om jag gjorde dig sämre till mods genom att föreslå värktabletter, det var inte så jag menade. Märkte nu att det lät lite skrämmande.

Ge dig själv en belöning typ lite shopping för att kompensera för det obehagliga (primitivt men funkar för mig)!

• BrudSommar2006

Titthål, hjälp, det var drastiskt, tur att tekniken har gått framåt!

Annars har jag beräknat datum idag och hoppas att jag slipper igångsätttnign om två veckor.

Fick du användning för dina nya röda skor i alla fall?

Svar på tråden När märker man av det?