• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Brudsommar - hur ÄR ett elände. Tittade på några idag, och det är svårt att hitta något där allt stämmer.

Jag har också svårt för enplanshus och alla gångar. Ett nytt sånt kanske skulle gå att planera, men annars är det oftast massor med jobb.

• Liten med Mindre

En kvarts mille????? :? Kändes den så dyr eller var den så dyr?

Tinga - spännande - det kan ju ha gått på första försöket!

• Lapinette

Liten - jag hade redan planerat när jag skulle tala om det (efter semestern) och jag är ju inte ens gravid så jag förstår dig till fullo!!!

Koko - tack för komplimangen! Dock var makens kompis flickvän grymt snygg i helsvart och totalt utan smycken. Blir så impad på dessa som är klassigt snygga.

• Lapinette

Hitta hus eller lägenheter med bra planering är svårt. Jag tycker att i det fallet har vi gjort ett kap med en senfunkis som är superbra planerad.

• _koko_

Sorry om jag är glädjedödare nu, men i början tittar man på drömhusen, sen när man förlorat x antal budgivningar sänker man kraven, och sen när man förlorat några till köper man ett ruckel till överpris. ;)

Skämt åsido, Allt utom läget går att förändra, glöm inte det.
    Det dröjer rätt många år innan ni har 2 barn som behöver varsitt rum, och då kanske ni kan bygga ut, omfördela planlösningen, eller tom är redo att flytta igen?

• _koko_

Lappis - Skärp dig! :D Precis så skulle jag beskriva dig - klassiskt snygg! Jobba med självbilden tjejen! :p

• Lapinette

Har också hört det där om huset och läget. Man kan liksom inte flytta på det efter att man har köpt det allt annat kan man faktiskt förändra.

• Liten med Mindre

Det sorgliga är att lägen som vi gillar och har råd med ligger en evighet utanför stan. Bro någonstans, eller utkanten på Tyresö/Värmdö. Vi ville ju komma närmre föräldrar och jobb, inte längre ifrån...

Just nu leter vi tyvärr både läge och drömhus. Vore enklare om vi bara satsade på tomt eller läge i det fallet.

• Tinga

Jo, jag vet ju att det skulle kunna ha tagit på första försöket, men eftersom jag hade så ont i ryggen i helgen ställde jag liksom in mig på att tanten var på ingående, så därför vet jag inte riktigt vad jag ska tro längre. Man kan ju lätt inbilla sig symptom, men jag är helt säker på att jag verkligen hade ont i ryggen i helgen! Jag lovar att rapportera hur det utvecklar sig!

Det där med att köpa hus är en historia för sig. Vi köpte hus för tre år sedan, och det var verkligen en bra magkänsla när vi var där och tittade. Sen visade det sig, efter inflyttning, att en av grannarna var riktigt hemsk, och att det fanns flera nackdelar med läget som vi inte tänkt på tidigare. Det hela slutade med att vi 1.5 år senare sålde huset och flyttade in till stan, till en lägenhet igen. Det är ett av de bästa beslut vi någonsin fattat!

Svar på tråden När märker man av det?