• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

BS: Jag har BIM runt den 7 juni så efter Tingas + eller - får du gärna hålla dom lite för mig. Jag lär behöva det...

Men då sitter du säkert med din lilla bebis! Lycka till nu med allt!

• Tinga

Efter allt jag hört från er ska jag definitivt se till att testa med ett digitalt test; när man väl tar steget att testa vill man ju inte stå där med ett osäkert resultat!

Liten - det var intressant det där med molvärk; det hade jag ingen aning om!

BrudSommar - japp, jag körde med ägglossningstest, så jag vet att jag inte var sen i den delen av cykeln. Eller, ja, senare än vanligt då alltså, för jag har normalt ägglossning på dag 24 och en 35 dagar lång cykel. Det är delvis pga att jag has ganska kort tid mellan ägglossning och BIM som jag väntat ett par dagar extra, för jag tänkte att det kanske kan dra utt till 14 dagar mellan ägglossning och BIM utan att det egentligen är konstigt, även om det vore onormalt för mig.

Ursäkta att jag babblar en massa, men jag börjar bli lite nervös!

Lapinette - med alla tester ni börjat göra hoppas jag verkligen att det snart lossnar för er, och att ni får den bebis ni är så väl förtjänta av.

• mugglesfan

Tinga: jag tänkte också på samma sak att man kan ha molvärk precis som före mens när man blivit gravid. De flesta grav-symptom är väldigt lika PMS el menssymptom

• mugglesfan

Vi hade förresten en grym helg (el dygn) på kusten. Kom till Väderöarna i fredags efter ca 40 min båtresa från Fjällbacka, det duggregnade och var allmänt grått. Men det är vackert där ändå! Det blev bastubad (tyvärr var badtunnan inte uppvärmd - jag hade planerat ett dopp i den) och för maken även havsbad i 12-14 gradigt vatten (teorierna varierade hur "varmt" havet var ). Själv doppade jag bara underbenen - ville ju inte att Slick'n skulle bli alldeles avkyld

Sedan 3-rätters middag i den mysiga restaurangen med grymt trevlig och personlig service. Och nästa morgon när vi vaknade var det strålande sol och ganska varmt - såå vackert!

När vi kom hem på lör kväll kändes det som att vi varit på minisemester och borta mkt längre. Ibland behöver man inte åka så långt bort som Barcelona el Paris för att ha det mysigt...

Mannen var väldigt nöjd över sin present

Idag fyller han på riktigt så han ska få en hylsnyckelsats - romantiskt va?! Han är så svår att köpa present till men det här kom jag på för ett tag sedan att han behöver.

• Tinga

mugglesfan - under alla månader jag hängt här har jag ju läst om alla PMS- och graviditetssymptom som rapporterats, så jag har ju förstått att det är svårt att skilja den ena sortens symptom från den andra, men det som jag tyckte var lite konstigt var att molvärken i ryggen kom precis samtidigt som jag förväntade mig mensen. Därför blev jag säker på att det var tanten som var på ingång, men det verkar ju inte så längre. Dessutom hade jag inte hört om molvärk i ryggen som gravsymptom, så då satte jag det i samband enbart med mens. Det här är en riktig djungel!

Jag lovar iallafall att testa inom 24 h om inte tanten dykt upp innan dess, för att stilla både min och er nyfikenhet!

• Lapinette

muggles - det var mysigt i Paris oxå!

• mugglesfan

När vi skulle serveras vår varmrätt såg servitrisen helt förskräckt ut och sa "nej men nu kom jag på att det är ju gravlax i" (det var rödtungsrullader med gravlax och dill) men jag sa "fast det är väl uppvärmt?". Och hon "jo men vissa är väldigt nojiga och vill inte äta gravlax oavsett". Men HALLÅ, då har man ju inte fattat vad det handlar om. Folk är så okunniga...

• mugglesfan

Lappis: jo det är klart, men jag menade bara att ibland drömmer man sig bort till mer avlägsna platser och inser inte att nära kan vara lika exotiskt. Om du fattar vad jag menar... Paris på våren måste vara härligt... (förutom om man inte kan franska för då har jag hört att man kan få rätt otrevlig service? )

• viktualia

*skutt*

Det blir husvisning på jättekåken imorgon klockan 17! Spännande!!

• BrudSommar2006

Victory, så det är dig vi ska hoppas på härnäst! Hur var det, lyckades ni få till det under ÄL eller var det dagarna innan bara den här gången? Hur känns det annars, har det lossnat för er inför nästa försök tror du om det inte tar sig den här gången?

Muggles, det låter som att ni hade det himla mysigt! Har inte varit i Göteborgs skärgård så mycket men maken är från Alingsås så någon båttur ut för att bada har det blivit.

Svar på tråden När märker man av det?