• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Usch, vad OT jag är hela tiden men jag har inget kul symptom att berätta om...

Fasen vad frustrerande förresten Lappis med era hantverkare. De verkar slå alla rekord och vara fast beslutna att öka på sitt redan skamfilade rykte Lite som hos AM "rebuilding by keeping away". Det är så jäkla skitjobbigt att bo mitt i ett kaos, jag vet, med vår flytt i färskt minne.

• viktualia

Liten - jag tycker i och för sig att mintsmaken är okej men jag tror att de finns med annan smak också....

www.apoteket.se/rd&a=6420&tab=products&PerformSearch=true&search_category_recursive=true&sort_attribute_1=product_name&sort_direction_1=ascending&simpleSearch=yes&search_online=true&ProfileGroupName=default&Filter=false&search_query_keyword=fludent

Japp det gjorde det!

• A.M.

Hej alla itråden! Oj det drar i hop sig: de som säkert kommer plussa när som helst: Tinga - du är misstänkt , och så Victory förstås! Och så Brudsommar som snart ska in och föda (vet att det inte känns så - men i efterhand kommer de här dagarna eller veckorna du går över tiden liksom inte kännas långa alls. Vad är ett par veckor i ett helt liv.).
    SPÄNNANDE!

För er som är lite mindre höggravida än BS tänkte jag rekommendera en bra bok: "Innan du föder" Anna Wilsby. Bra för att förbereda sig inför förlossningen. Med hjälp av andningen så gick Livias förlossning som en dans, med bara lustgas som hjälp (jag kan tyvärr inte få epidural av allergiskäl).

Och de föreläsningar som MamaMia ordnar på Åsö gymnasium är faktiskt SUPER som (mental)förberedelse. Läste att Cicci skulle dit igår så vi får väl kolla med henne om de fortfarande är bra. MAn kan gå dit även om man inte hör till MamaMia (och då betala - men det var ingen som kollade nånting när vi var där - så man kan ju testa att bara slinka in ...)

• mugglesfan

Hej AM - kollade just din blogg för att se om där fanns ngt nytt inlägg...

Jag är lite förväntansfull inför profylaxkursen som vi ska gå i juni - har hört att den är bra.

• mugglesfan

Eg borde jag koncentrera mig på mitt seminarium som jag har imorgon - ni får hålla tummarna att jag inte gör bort mig! Inför 79 pers...

• A.M.

Muggles: Lovar att komma med nya blogginlägg snart!!!

Som sagt - kolla in den där boken - Innan du föder. Jag tyckte den var kanon.

• A.M.

Lycka till på seminariet Mugglan - du gör inte bort dig. Ett bra kep om du blir nervös eller så är att tänka sig alla i publiken nakna och fula ... Det hjälper

• mugglesfan

AM: har hört om det tipset förut men jag brukar alltid glömma att tänka den tanken
    Men om man tänker logiskt så är jag den i rummet som kan mest om ämnet...
    Det jag är mest nervös för (att uttrycka sina nojor ska minska dem har jag hört ) är att jag ska få en blockering och inte komma på vad jag ska säga till en viss slide...

• Liten med Mindre

Muggles - ha alltid text till det du ska säga med dig. Bättre att ha och inte behöva, än att behöva och inte ha.

Det kommer gå kanon!

• A.M.

Muggles: jag förstår - men det går säkert bra. Just för att du oroar dig lite innan.

Svar på tråden När märker man av det?