• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Din kropp kanske bara är uttröttad av hosta och annat Moppy - och behöver få det lite lugnare ett tag (vet inte hur aktiv/stressad du är). Man kanske blir mer mottaglig för hormonattacker när man blir trött?

• Snart så....

nu är jag hemma igen...

Kick´n mår prima i magen men gillade inte banden som sattes runt magen

Det är något problem med mina urinvägar/njurar, ska röntgas imorgon samt att de tagit odling på urinet.
    Det är inte havandeskapsförgiftning eller uvi men något knas är det.
    Nu är det bara att vänta till imorgon.

Nu ska jag äta lite, inte ätit något på hela dagen.

Kram

• mugglesfan

Usch Snartis men bra att du fick undersökt dig och nu kan få hjälp! Gött att Kick'n mådde bra iaf trots att inte morsan gör det...

Moppy: du läser väl inte det här nu (hann inte skriva i eftm) men jag har hört från flera att deras illamående kommit tillbaka senare i grav, så det är förmodligen helt normalt. En tjej på min vattengympa hade först mått illa 15 ggr/dag fram till v18, sedan försvann illamåendet för att återkomma i v33 men då mådde hon "bara" illa 2-3 ggr/dag... Stackarn.

• Izzie

Hej på er!

Har inte varit inne så mycket på sista tiden, har ingen möjlighet att surfa på jobbet :(

Har iallafall fått nytt jobb! Visserligen inom företaget jag redan jobbar på, men det är en riktigt bra tjänst och det känns bra att jag berättade om graviditeten för cheferna som gav mig jobbet innan kontraktsskrivningen. De var jättegulliga och drog inte alls tillbaka erbjudandet som jag var lite rädd för. Det får de ju inte, men jag erbjöd mig ändå att jobba kvar på mitt gamla jobb. Kändes bäst att åtminstone ge dom ett val. Bortsett från cheferna så vet fortfarande ingen om att vi ska ha barn. Är halvvägs i v11 nu och har beestämt mig för att vänta till v13 iallafall.

Förra veckan var jag på inskrivning hos BM och det kändes som en lite milstolpe i sig. Ska dit imorgon igen på en glukosbelastning. Hoppas det går bra. Känns lite jobbigt att vara utan mat så länge bara. Mår ganska illa hela tiden och det hjälper att äta lite. Känner mig fortfarande fläskig och längtar tills jag är tillräckligt pigg för att komma igång och träna igen och tills magen kommer.

Har tittat in lite då och då och småläst om er, och på det hela taget verkar ju alla må ganska bra! Skönt att höra.

Ta hand om er allihop!
    kramar från Izzie

• start september

Snartis, det där lät inget roligt. Vad bra att ni åkte in! Förhoppningsvis får du bra hjälp snart. Sköt om dig och Kick´n.

Imorgon ska jag på VUL och sekretprov, känns skönt att göra något konstruktivt (mest konstruktivt hade väl varit oskyddat 6 , men det väntar vi ju lite till med).

Annars planerar vi vår köksrenovering för fullt, med lite tur sätter den igång (med grundjobb som rivning och lite målning) i nästa vecka! Så nu är det väl min tur att vara nervös för hantverkare som inte kommer.

• start september

Izzie - vad kul med nytt jobb! Jag tror att ärlighet varar längst, du gjorde helt rätt som berättade att du var gravid tycker jag.

• start september

Muggles, hade hon mått illa 15 ggr om dagen så att hon kräkts???

Usch, jag fasar för att kanske bli så dålig.

Svar på tråden När märker man av det?