• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Oj Izzie, är du redan i v11 - herregud, det var ju inte länge sedan du plussade...

Glukosbelastning? Det behövde inte jag göra...?

Nu har jag kört igenom min seminariedemo för mannen - fick köra den 3 ggr innan han blev nöjd men nu sitter det! Han är snäll som coachar... hoppas jag kan sova nu bara, känner mig ngt uppe i varv...

Ingen Page och ingen Sweet, nä bäst man går och lägger sig och åtminstone försöker sova.

• start september

Tinga, trist med tanten, men du verkar ha rätt inställning. På´t nästa gång bara!

Kul med en Lundensare förresten, har pluggat där själv och har gift mig med en skåning så vi är nere en del i Lund fortfarande ibland. Himla mysigt såhär års! Jag saknar Magnoliorna - men de är väl nästan överblommade nu?

• mugglesfan

Izzie: glömde ju det viktigaste - grattis till nya jobbet! Kul att de absolut ville ha dig oavsett mammaledighet!

Sept: japp hon mådde illa så att hon kräktes 15-20 ggr/dag. Hon tvingade i sig mat på kvällen för att inte bli undernärd/uttorkad men tydligen kom det upp igen nästan direkt. Otäckt... Hon tyckte inte det här med graviditet var så kul... Men det verkar väldigt ovanligt att bli så illamående som tur är.

Lycka till på VUL imorrn! Kul att det börjar närma sig nu...

• start september

Lycka till imorgon Muggles! Vad duktig du är som förbereder så noga - det kommer att gå jättebra!

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    Tillbaka från lite resor.

usch är så himla trött. Jag börjar inse att jag måste nog ta och minska ner mina 60 timmars veckor lite. Jag har inte risktigt samma ork som förr. Frågan är bara hur? har ju liksom fööööör mycket att göra och ingen att lämna över till.

Nåja skit samma.

Avslutade ett projekt igår, så några timmar ska jag vel få loss nu

snartis:
    Oj gumman har det blivit värre
    fyyyyyyy
    du måste ta hand om dig!!!
    Vad bra att ni åkte in! Men jag vill veta mer i detlaj. Vi kan vel maila annars så måste vi höras. Du vet fruLlan måste ha koll

blir orolig för dig gumman! Du måste ta det lugnt och vara försiktig. Men avd skönt attd et inte var havandeskapsförgiftning.

Cicci: hur mår du nu gumman? Du tar det vel lugnt va? Måste!
    jag såg inte er i måndasg, mend et var ju så mycket folk. Vi tyckte också att det var skitbra både jag och maken. Verkligen väl värt investerad tid och hon avdramatiserade allt på ett väldigt skickligt sätt. Inte för att jag är det minsta orolig för en förlossning, men ändå....

Nu ska jag bara hitta en metod att försöka slappna av. Jag tänker ju på jobbet till och med på nätterna så det behövs....
    men hur?
    Tips?

vem var det som skuelle göra en glukosbelastning och varför? det är vel inte normalt elelr standard att behöva göra det så tidigt. Eller har du problem eller symptom?

Jag är ju ganska oroliog för just graviditetsdiabetes därav frågorna...
    Hoppas att det gick bra, det verkar skitjobbigt att behöva svälta innan.

Illamående... inga tips bara medlidande. Är sååååå glad över att jag sluppit.

Jag har sen igår varit väldigt yr, men det tror jag beror på sömnbrist och trötthet och inget annat.

Näe måste hinka kaffe
    puss på er

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Vill skicka några lycka till-spakar till Muggles. Det går säkert finfint idag med den drillning du har fått. :)

Izzie - grattis till nya jobbet! Nu sitter du ju riktigt bra med bättre tjänst som du fått när du är gravid (öppet). Super!

Hoppas att du piggar på dig så att du kommer igång med träningen. Jag behöver ju av yrkesmässiga skäl masa mig till gymmet emellanåt, och det är jobbigt men känns ändå rätt bra efteråt (inbillar mig att illamåendet blir mindre när jag gympat eller tagit en långpromenad till jobbet). Har börjat med lite förberedande rygg- och axelgympa, samt lite sneda magmuskler som tydligen är fint att ha till förlossningen. Ska nog träna armarna också för att orka kånka bebis. :D

September - hoppas alla tester går bra! Och så spännande med nya köket. Har ni bestämt hur allt ska se ut?

• Liten med Mindre

FruLlan - i normala fall skulle jag ju rekommendera dykning för att koppla bort jobbet - men det funkar ju inte riktigt nu. :)

Långa promenader. Andningsövningar (typ djupandning långt ner i magen) där du måste tänka på hur du andas och hur kroppen rör sig hela tiden? Jobba mindre helt klart. Din chef få faktiskt ta och fixa någon som kan börja ta över. Tillåt dig en timme lugn före sängdags - där du inte pratar, ser tv, äter middag, plockar saker - utan bara finns, kanske läser något skoj.

Snartis - hoppas att de får koll på dina njurar. Du får gärna skriva av dig lite när du vet. Jag är lite oroligt för mina eftersom jag länge ätit medicin som påverkar njurarna, men inte gjort någon njurkoll på ett tag. Och nu när belastningen ökar... Ska nog be BM att kolla upp det, eller ringa magläkaren. Hmm... :?

• Liten med Mindre

Förresten började jag själv till min glädje drömma lite mer erotiska drömmar i natt :D - det kanske finns hopp om att lusten återvänder snart, med minskat illamående. :) *hoppas så in i norden!*

• Snart så....

morron,

happ...nu sitter man och har massor på jobbet, hur kommer det sig att allt kommer samtidigt? Alla mina storkunder är helt galna och ska ha massor av saker, skitkul men jag hinner inte med
    Hur ska man hinna avsluta, lämna över, lära upp en ny person på 4 timmar???
    Har just räknat ut att jag kanske har 20-25 dagar kvar att jobba totalt och då är det 4 timmars dagar. Så egentligen är det kanske 2 veckors normal arbetstid, hur galet är inte det??? inte undra på att man tycker tiden rinner iväg.

Annars mår jag bättre idag fast knäppt är det, sover 12 timmar på nätterna utan kisspaus. det hör ju inte till vanligheten att man får sova så länge i sträck utan att gå på toa eller att Kick´n väcker mig.
    Nu sitter jag och väntar på att sös ska ringa om en tid för röntgen av njurarna.

• BrudSommar2006

God morgon, är här fortfarande!

Izzie, grattis till nya jobbet men varför måste du göra glukosbelastningsprov? Hade du för högt blodsocker vid inskrivningen?

FruL, jag vet hur det känns att inte ha någon att lämna över till, till sist blev jag bara tvungen att kasta ut arbetsuppgifter på olika människor och det kändes jättestruligt. Men som sagt, vad händer om du helt plötsligt blir sjukskriven från en dag till nästa, vilket ju skulle kunna hända så mycket som du jobbar, det kan inte alls vara bra. Rider du fortfarande?

Snart så, lycka till idag, hur upptäckte de att något var fel om det inte är urinvägsinfektion? Skönt att den lille mår bra i alla fall!

Svar på tråden När märker man av det?