• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

muggles - skönt att det gick bra! Lite nervös ska man ju vara innan annars presterar man inte bra. Hoppas Slick'n inte tyckte det var för jobbigt.

Själv börjar jag känna mig lite deppig. "Alla" här inne väntar ju barn men inte jag. Vet att det inte riktigt är så men det känns. Har ju hängt här på tråden sen i juli/augusti och flera av er ska ju snart ha.

Sorry om jag kommer med lite negativa vibbar. Funderar på att göra som Frejis - ta ett avbrott här på tråden.

• nu är jag fruL

gäääääääääsp
    jag ärrrrr så otroligt trött så jag håller på att ramla omkull.
    Har fattat beslutet att ta ett sista möte 14,30 och sen gå hem efter det.
    heeeeeeeelt otroligt!!!! INTE jobba över 10 timmar på en dag
    GÅR det

men jag känner att jag måste jag är så trött. Vaknade ju 4 i morse oh kunde inte sova.
    Ska bli skönt emd en eftermiddag i soffan.
    har bestämt mig att gå förbi och köpa kanelbullar eller kladdkaka på vägen hem.
    jag äter ju ALDRIG fika bröd i vanliga fall eftersom jag inte är så tänd på det och det aldrig finns glutrenfritt någonstans.

men idag är jag sååååå sugen.

Så en eftermiddag i soffan med te och kakor och eftermiddagstv wow vilken lyx

AMså himla kul att se dig här
    våran trådmamma liksom

men gud ska du snart börja jobba igen
    oj vad fort tiden går!!!!

och grattis vad kul med bröllop. Jag vill gifta mig igen för det var så sjukt kul emd att planera bröllop och fira bröllop.
    Blir avundsjuk.

okej obligatoriskt glukostest! det har jag aldrig hört talas om.
    det skulle jag också vilja göra. ja jag vet att jag är nojjig när det kommer till sockret....

Jag fick direktnumemr till min BM direkt, det trodde jag var en självklarhet! men det kanske det inte är.

kram på er

• nu är jag fruL

lappis gumman
    Förstår precis hur du känner!!!!
    usch lider emd dig och skickar en stor kram.

Förstår hur det känns. vet ju bara hur jag kände efter att folk började plussa runt omkring och det var ju ändå ett tag sedan.

önskar att jag kunde göra eller säga något för att få dig att må bättre... men jag vet intye vad.

Lider med dig iallafall och önskar så innerligt att ditt pluss kommer NU!
    Förstår att du känern för att pausa men det är trist att det är så.
    kram

• BrudSommar2006

Jag har också högt BMI men inte har jag fått göra någon glukosbelastning för det, det tror jag bara att man gör om blodsockervärdet är för högt men mitt har varit stabilt hela graviditeten som tur är. Det är inget som är standard någon gång under graviditeten här. Ser inte riktigt vitsen heller om man har bra värden men det är uppenbarligen något som jag inte vet vad det gäller det där!

AM, när får du veta hur det blir med armandet, håller de på nu?

• A.M.

Ja de håller på nu, Brudsommar ... Bara 230 nummer kvar (max två timmar). Gaaah - huir fattig kommer jag bli (jag glömde nämligen att räkna med auktionshusets +20%)? Klantigt. Men det är ett väldigt snyggt armband som jag föll som en fura för.

• BrudSommar2006

Kladdkaka, mums, när åt man det senast! Gå hem och njut FruLlan!

Lapinette, det är ju nu det ska lösa sig för er efter alla era tester! Hur har det förresten gått med renoveringen, hinner de klart innan helgen tror du?

• A.M.

Nej - 130 nummer kvar, ska det vara ... Nåja detta är en petitess i det stora hela bland de stora frågor som avhandlas här!

• BrudSommar2006

Usch ja, det blir alltid mycket dyrare än man tror med auktionsfynd! Då får vi se hur det går då!

• Liten med Mindre

Vad skönt det låter med soffan och kladdkaka FruLlan! Ha en härlig eftermiddag!

Vi ska ha möte för vår framtida fotoförening ikväll - och då blir det också kladdkaka och rabarberkaka. Jobbigt bara att jag måste dela med en massa andra människor. Mestadels vänner, men ändå... Och så hoppas jag att de går hem och äter middag direkt efter, så att jag får sova (mötet är hos oss).

• mugglesfan

Lappis: jag förstår också hur du känner - skittrist! Men jag tror att det löser sig nu när du "spolat" dig.

Jag har funderat på att ta paus för att jag tycker att jag inte har ngt kul att berätta längre, bara blaj. Lite som Page typ. Men jag verkar inte kunna slita mig utan plågar er med fullständigt ointressant bitar ur mitt liv

Svar på tråden När märker man av det?