• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Lapinette, trist att höra att allt är lite deppigt just nu, kan dock inte låta bli att fråga hur det går med hantverkarna och vardagsrummet? Och har ni listat ut vilken färg väskan har??

Håller annars med Vickan, här är alla deppiga inslag välkomna tillsammans med resten av röran här i tråden!

När var husvisningen, är det i kväll? Som det verkar ska jag också på husvisning, får dock inte tag på maken så jag vet inte om jag måste gå dit själv. Mäklaren har förhandsvisning för några som inte kan på söndag och jag vet ju inte om jag kan heller så jag tycker att det blir bäst att passa på. Har sagt till mäklaren att jag kommer själv om jag inte får tag på maken snart, visningen är 16.30.

Är dock riktigt irriterad på maken som inte svarar i telefon på hela eftermiddagen, tur för honom att det inte är dags att åka till förlossningen, då hade jag varit helt hysterisk vid det här laget! Han har lovat att alltid ha telefonen med sig så jag fattar inte vad som hänt. Blir så irriterad!

• viktualia

Brudsommar - japp det är husvisning i eftermiddag. Ska strax dra från jobbet eftersom pendlarVickan har långt till hemhålan...

Fy vad jobbigt att du inte får tag på maken!!! Men å andra sidan kanske han lär sig efter den här incidenten och ser till att vara anträffbar...

• Lapinette

BS - hantverkarna hade varit där igår och börjat mäta ut och sätta upp lite saker för taket men kunde inte fortsätta för det var något som saknades. Grrrrr.... De har åtminstone börjat men jag tvivlar starkt på att de är klara till helgen.

Väskan är visst i den senaste trenden. Såg flera i typ samma färg igår när jag gick till träningen. Skulle nog kalla den koppar eller brons.

• Liten med Mindre

Brudsommar - skäll ordentligt på honom! I såna här lägen (när nu förlossningen är när som helst) är det tillåtet att ha telefon på alla möten!

• Liten med Mindre

Ha det så skoj på era husvisningar!

• Lapinette

BS - skulle han på något möte idag? Han kanske helt enkelt glömde bort sig och stängde av som vanligt. Har suttit i möten där just blivande pappor har ursäktat sig för att de har mobilen på. Vad spännande, så nära? Har du hört något från din syssling? Jag mailade henne igår men hittills inte ett ljud. Hon varkar ha det så stressigt på jobbet emellanåt.

• Lapinette

Som ni märker så sitter jag här och skriver fast jag tänker att jag ska hålla mig härifrån.

• BrudSommar2006

Det är verkligen konstigt att han inte svarar i telefonen, han har inte ens sagt något om ett möte. Suck, det hade varit så smidigt om vi hade kunnat gå på visningen tillsammans.

Lapinette, jag är nyfiken på din svindyra väska men den låter snygg i alla fall! Jag är ständigt på jakt efter den perfekta väskan men hittar den aldrig. Jag vill ha långt axelband så att man kan sätta den diagonalt över så att man får händerna fria men det har ju varit omodernt med lång axelrem jag vet inte hur länge nu.

• BrudSommar2006

Har inte hört något från sysslingen på ett tag faktiskt, sist jag hörde hade de precis fått hem nya soffan och lagt ut annons på den gamla, vet inte hur det gick sedan?

Att hålla sig härifrån är ju nästan omöjligt, man blir ju så nyfiken att man hela tiden måste in och kolla hur det går för alla och så blir man fast!

• Tinga

Jag håller helt med viktualia - det är jättekul att läsa även OT-inlägg! Det är ju så man lär känna varandra, och livet består ju av annat än bara ägglossning, mens och graviditeter, så det är väl bara kul om man kan lufta lite allt möjligt här.

Brudsommar - din man förtjänar verkligen en liten blåsning för att han inte har telefonen på! Vilken tur att du kom på honom nu, innan det blir skarpt läge.

Svar på tråden När märker man av det?